|
|
| Studerende med hest? Hvordan økonomisk? |
|
|
Hej derude. Jeg er begyndt at spekulere meget på, hvad der skal ske med mine kære heste, når jeg starter på uddannelse. Der må være en del studerende herinde, som har hest, selvom de er under uddannelse og pengene er små. Jeg flytter nok til Odense eller København for at tage uddannelse, og er det overhovedet muligt at få en hest med? Hvordan ser jeres budget ud?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| find en mand... |
|
|
det er da nemt nok, du finder en mand med penge  - Ej jeg er studerende, og bruger bare meget meget sjældent penge på mig selv. Vi bor i hus og mangler ikke noget, men jeg betaler af min su til hesten, og jeg helt sikker på jeg ikke ville kunne få det til at fungere hvis jeg også skulle betale husleje, mad osv for en SU. Jeg supplere min indkomst med et job ved siden af, hvilket gør at jeg ikke altid har tid at komme ud til hesten i weekenden, hvilket stinker lige så meget som at være på arbejde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan lade sig gøre |
|
|
men du må prioritere - både din tid og dine penge. Hvis det er ligemeget for dig om du kommer til Odense eller KBH, ville jeg klart vælge Odense hvis du vil have hesten med. De fleste ting er altså lidt (meget) billigere her end de er i København, af hvad jeg kan høre på min søster og læse i de forskellige indlæg herinde - Så min fornemmelse er klart, at det bliver nemmere at få økonomien til at hænge sammen her i Odense. Jeg har dog ikke boet i København så jeg kan selvfølgelig ikke sige det 100%, og det er klart at hvis din uddannelse er bedre der, er det en dårlig idé at flytte til Odense bare for hesten. I sådant et tilfælde ville jeg overveje andre alternativer, men der er da garanteret studerende i KBH der kan få deres hverdag til at hænge sammen selvom de har hest. Jeg selv klarer hestene ved at have job ved siden af og ved hjælp fra mine søde forældre, der også har dyrene opstaldet