Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg skal lige vinde en million
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 19:24

Ja jeg bliver altså nød til at vinde ihvertfald en million. Så har vi nok, til at banken vil lade os købe et hus. -Eller dvs jeg har slet ikke spurgt endnu.

Vi har været ude og kigge på huse idag, og på vores vej krydsede vi det flotteste hus, lige min smag...selv kæresten var helt vild med det.

Vi kiggede lidt ind af vinduerne (naboen fortalte det stod tomt) og det så super lækkert ud.

Der var sågar plads til et par heste og der var en ridebane, samt det lå lige op af en skov.

Da vi kommer hjem skynder vi os på nettet og bliver først glædeligt overrasket over, at det ikke koster 15 mio eller lign. Men det er lidt ligesom når man er til et stævne, men virkelig har trænet til...det er SÅ utaknemmeligt at blive nummer 2... og i dette tilfælde er det "kun" en million der skille os af!

Jeg er desværre/heldigvis ikke naiv nok til at tro, at banken vil gå med til det, så jeg må sætte min lid til lotto i næste uge -Lidt naivitet skal man vel beholde.

Er der nogen derude der har nogle gode tricks til, hvordan man måske for banken til at låne en en mio mere? Eller er der mulighed for lån andre steder? Vi er begge SÅ solgt.

Realistisk må vi nok slå det ud af hovedet. -Men jeg er så optimist, at jeg vil undersøge alt, før jeg gør det.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor meget
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 19:43

jord er der til? hvis der er rigeligt, kunne i evt. sælge noget af det, eller bortforpagte det.

Undersøg hvor længe det har været til salg, og giv et bud, 1. mio er nok ikke realistisk der kan slåes af men 2 300 tusind kan da lade sig gøre hvis sælger er desperat.

Mendacem memorem esse oportere. *

5000 kr. i bøde for det her svineri!! Velkommen til år 2007 kære dyr!
www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/ dvp.nsf/cases/OCAN-73M9AQ
0
0
Svar på denne tråd

Tine :-)
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 20:47

Nu er det vel ikke mit drømmehus du har været ude og kigge på? Det kunne næsten lyde sådan.. Men der er en ekstra bolig, som kan hjælpe med huslejen ved at lejes ud.

Men jeg spiller også lotto, for selvom vi kan købe ejendommen, så skal der liiige være 2,5 mio til et 20x60 ridehus og en ny stald ;-)

Husk at selvom du kan låne pengene på den ene eller anden måde så skal de betales tilbage, og pas på med at sætte jer hårdere end der også er penge til sjov.

Hvor lyder jeg fornuftigt, vi har lige købt et rækkehus, FØR vi har fået solgt det andet... det er jo lige det man IKKE skal gøre!

Held og lykke med boligkøbet :-)

0
0
Svar på denne tråd

Det er jo småpenge
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 23:23

- jeg står liiige og mangler 26 mill

Vh. Kamelia.

0
0
Svar på denne tråd

umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 08:05

ser det ikke ud til at man kan leje noget af boligen ud, hvilket vi også snakkede om. -Men vi kører nu alligevel til åbent hus og kigger på det. -Det har været til salg i 83 dage og er allerede sat 6% ned ifølge boliga.dk

Mht at sætte sig hårdt, jo vi ville sætte os ret hårdt, men (og det er der altid ), jeg får en bonus udbetalt 1 gang årligt, samt jeg stiger i løn til august, og fra den 31.juli 2009 er jeg udlært og for en hel normal løn...dvs mindst 7000 mere end jeg gør nu.

Derudover er der jo kørselsfradag, da huset ligger laaangt væk.

Også er min kæreste blevet tilbudt job lige i nærheden til en del bedre løn end han går til nu. -Hos hans gamle gamle mester.

Så der er klart noget at arbejde med... spørgsmålet er bare om det er for lidt eller om det rent faktisk ville kunne lade sig gøre.

Mht boksene ville de skulle udlejes det første års tid. Med en 1½ time i tog til og fra arbejde, tror jeg næppe jeg for redet noget særligt.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 10:01

Ja hvem kunne ikke godt bruge lidt flere penge.

Jeg står i den situation, at jeg skal finde nyt opstaldningsted til mine heste. Og hvor nemt er det, når man har en hoppe og en hingst på 1½ år. Det er nu ikke det eneste problem, ork nej, der er mange flere. Men ville dog sådan ønske, at jeg kunne få fat i en togvogn/container/læskur et-eller-andet, og så lave noget udendørs et-eller-andet til de to plage.

Det bliver en meget lang nat på arbejde i aften, når man sådan skal ligge søvnløs og spekulere. suk

Held og lykke med drømmehuset

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider