Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Telt med 50 heste væltede i blæsten.
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 15:46

Hey Alle

Hørte lige dette i nyhederne i morges og kan se at der nu er en artikel også:

Telt med heste væltede i blæsten

Flere heste fik rifter og andre skader under uheld ved stort internationalt stævne i Nordsjælland, da vinden tog et telt med 50 heste inden i

Den kraftige blæst væltede lørdag morgen et stort helt, som fungerede som stald for mellem 40 og 50 heste i Søholm nær Kvistgård i Nordsjælland. Flere af hestene fik flænger og andre skader og måtte behandles af dyrlæger, oplyser politiet.

Uheldet skete i forbindelse med et stort stævne, hvor ryttere og deres dyr dyster i springning i forbindelse med Baltic Cup.

- Lige efter klokken 07.00 fik vi et opkald om, at et telt var væltet, og cirka 50 heste var stukket af i panik. De blev heldigvis alle i området, men de forstyrrede trafikken i et par timer, fortæller Erik Skriver, vagtleder ved Nordsjællands Politi til ekstrabladet.dk.

Flere af hestene var løbet op på den nærliggende Søholmvej, hvor politiet derfor måtte stoppe trafikken. Hestepassere var dog hurtige til at få indfanget dyrene igen. Et par dyrlæger blev tilkaldt, og nogle af hestene måtte syes på benene efter den voldsomme flugt fra det flyvende telt.

Det internationale stævne løber af stablen som planlagt både lørdag og søndag trods den uheldige start for de store dyr.

- Fie

Modeller til Bella Cards søges, læs mere i min profil.

www.minibaah.tegnebordet.dk - jeg tegner din hest.

0
0
Svar på denne tråd

Ja - det er uhyggeligt...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 15:52

men heldigvis er der vist ikke nogen der var kommet alvorligt til skade

www.heste-nettet.dk/forum/1/1529352/ 1529352/

£isbeth & Baloo
*
I don't know the key to success,
but the key to failure is trying to please everybody.
Bill Cosby
0
0
Svar på denne tråd

Voldsomt.
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 10:01

Jeg hørte først om det i går aftes. Jeg har ikke været hjemme hele weekenden, så har hverken set fjernsyn eller læst aviser. En veninde ringede til mig og fortalte mig det. Hun arbejder på stedet og var vidne til det der skete og fortalte, at de stod med en masse heste og manglede staldplads. Det må have været ubehageligt at stå med en masse skræmte heste og mangle steder til dem.

Med venlig hilsen Bluie, Heidi og nelle
0
0
Svar på denne tråd

bluie...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 12:29

Læs venligst indlægget: stævnestald væltet i blæsten.

Der er mere detaljeret opdates om situationen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider