|
|
| Hvor meget er jeres katte alene hjemme?? |
|
|
Jeg skriver dette indlæg, måske lidt af dårlig samvittighed, men først og fremmest spørgende??? Som overskriften siger; Hvor meget er jeres katte alene hjemme? -indekattene vel og mærke... Jeg har to skønne tøser, jævnaldrende (4 år), de går rimeligt godt i spænd sammen, men kan også sagtens tage deres ture. Vi bor i en stor 2-værelses lejlighed, og der er rig aktivitet for dem, både at de kan følge med i alt hvad der foregår udenfor, samt div legetøj og kradsetræer. Men jeg føler at jeg på et eller andet plan svigter dem lidt. De er alene hjemme når jeg er på arb, 9 timer om dagen, når jeg er hos hesten om aftenen, og med nytilkommen kæresten (der IKKE kan tåle katte!!!) sover jeg jo ikke hjemme hver eneste nat. Så, hvor meget er dine katte alene hjemme?? Go weekend til alle der gad læse med  Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Om katte alene hjemme... |
| Forfatter:  |
Rumle |
| Dato:  |
15-09-2007 08:37 |
|
Jeg har fire katte, hvoraf den ene ikke kommer ud, de er ikke særligt meget alene, men lige netop katte kan bedre end hunde klare at være alene i længere tid, især hvis man har to katte, og hvis man sørger for at de har rigeligt mad og drikke, og masser af legetøj, kradsebræt o.s.v. så kan dine katte godt klare at være alene i 8-11 timer om dagen, hvis du så bruger tid på dem når du endelig er hjemme.  Men for dit vedkommende ville jeg da skynde mig at skifte kæresten ud med én der kan lide katte, så I også kan være hos dig og dine katte, som jo er dine familiemedlemmer, for en kæreste der ikke kan lide de dyr man nu en gang har, kan da ikke bruges til noget, og så er du jo glad for dyr og han åbenbart ikke, så det er en temmelig vigtig detalje i et hvert forhold.  OK det er sikkert lettere sagt end gjort, når man er nyforelsket og syntes at kæresten er verdens "ottende" vidunder, men et menneske der kasserer det man selv "står for" p.g.a. en kæreste, opgiver for meget af sin egen identitet, der er mange der gør det, og det syntes jeg er trist. 
Filimus Hønseejer, hundeejer, hesteejer, katteejer m.v. Kæmper for især kattenes ve og vel, da disse mange steder bliver behandlet som et affaldsprodukt, som man kan kassere når man bliver træt af dem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rumle.. |
|
|
Nu er det sådan, at han synes de er fantastisk søde, og kan rigtigt godt lide dem, men kan ikke tåle dem (allergi)... -så det er bestemt ikke uvilje fra hans side 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de har da hinanden |
|
|
min er selv, og det giver mig rigtig meegt dårlig samvittighed, desværre kan hun ikke tåle synet af andre katte (er prøvet) så... hun er ene kat  Jeg har været rigtig meget hjemme ved hende, men jeg er startet i arb. prøvning og er mere ude ved hesten nu end tidligere, og det kan mærkes- hun er fornærmet, trængt mere ind i sig selv og mijaver (stves ) Ved det er en fase hun skal igennem, det er sket før, hun skal bare vænne sig til det igen. men har tit haft rigtig dårlig samvittighed over ikke at kunne lukke hende ud, og håber snart det bliver muligt. Mht kærsten, hvad så når i flytter sammen evt. ? Jeg insisterede altid på at vi skulle sove hjemme ved mig, for at katten ikke skulle være så meget selv, kan godt se det ik duer ved jer, men tænk på de har hinanden.
Med venlig Hilsen Mette R (Chanel)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis det... |
|
|
er den rette kæreste skaffer man vel sig af med kattene.. Jeg har selv slem katteallergi og det er møg træls.. Jeg vil da håbe en kommende kæreste vil respektere dette.. Ang. dine katte.. De har hinanden også tror jeg egentlig ikke de lider den store nød, så længe de får mad osv.. De behøver jo strengt taget ikke mennekser for at kunne leve..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen dårlig samvittighed... |
|
|
Jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed, så længe de har en masse ting som kan holde dem beskæftiget når du ikke er der. Vores to misser er også en del alene hjemme, og skal vi hjem til Jylland kan de også sagtens være alene fra tidligt lørdag morgen til sent søndag aften. Så længe der er mad og vand nok, så lider de ingen nød. Vores katte sover alligevel det meste af dagen væk, så jeg tror de er ligeglade med om vi er der til at kigge på dem eller ej. Knus Anne-Marie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
...vores katte er alene hjemme fra kl 6.30 til ca. 15.30 hver dag. Da de er to er jeg ret sikker på at de ikke keder sig. Katte sover jo ca. 16 timer i døgnet så er også ret sikker på at de sover meget når vi ikke er hjemme alligevel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næsten aldrig... |
Tine (Ib) |
15-09-2007 12:13 |
|
... mine katte er kun alene ganske få timer om ugen, men de kunne nu sagtens være mere alene. I mange af dagtimerne sover de som regel i et skab i soveværelset. Mht. kæreste med katteallergi, det har jeg også haft i flere år endda. Mine katte er vigtigere end en kæreste- og da især når han er ny. Der findes piller for den slags, og det fungerede fint for os. Det eneste alternativ ud over piller var at vi gik fra hinanden, mine katte er hos mig til de dør.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine.. |
|
|
vi priotere nok anderledes.. Jeg har ikke lyst til at fylde mig med piller og for det andet kan jeg ikke fordrage katte..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja mine katte |
Ronjaven |
15-09-2007 23:48 |
|
er så osse vigtigere end en kæreste vil utrolig gerne ha en kæreste men han må leve med mine katte,mine er aflene 5 timer om dagen og en 2 til 3 timer når jeg er ude hos hesterne nu har de jo osse egen dør så de lider ingen nød mvh katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhh altså |
|
|
hvis min mand eller jeg selv for den sags skyld fik allergi over for vores katte el. hunde - så måtte der medicin til.. Jeg ville ALDRIG skille mig af med mine kære, trofaste kæledyr - og sådan er det bare.. Da jeg i sin tid holdt indekatte - havde jeg jo 2 og senere 3 stk. og de havde jo hinanden, så jeg gik ikke så højt op i hvor lange de var "alene" - bare der var rene kattebakker og foder og vand..
TINKER METTE & MISS I´WILL
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1000 tak |
|
|
1000 tak allesammen for at give jeres besyv med. Kan godt se jeg ikke behøver have SÅ dårlig samvittighed igen  - og mht manden så er medicin løsningen (tror måske mænd får det til at lyde værre end det er ) for hverken katte eller andre dyr skiller jeg mig af med!! - man blir vel lidt særlig af at bo alene i mange år!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de er alene hjemme |
Sanne |
16-09-2007 19:31 |
|
mellem 3-5 timer om dagen, men dete r fordi jeg ikke arbejder ret meget. De kan sagtens være alene længere. Hvis vi er på ferie har vi svigermor til at kigge ind til dem om morgenen og om aftenen  Og jeg vil under igen om stændigheder af med mine katte (nu har jeg en kæreste) -for de var der da først... Min søster har også måtte leve med piller indtil hendes kærestes 17 årige kat dør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores er |
|
|
alene hjemme i op til 12 timer på hverdage- når vi er på weekend er de alene hjemme i op til 60 timer( nabo kommer forbi og foder). De trives fint og har efter min målestok et super katteliv. Så hvis du ellers har rigeligt med mad og drikke og de har hinanden, ville jeg ingen dårlig samvittighed have. Min man elsker vores katte, desværre tåler han den dårligt- vores soveværelse holder vi kattefri når han har det dårligt- de første par år af vores liv sammen tog han medicin. Nu virker det som om at hans krop bedre tåler dem. Jeg læste lige en undersøgelse med landmænd der var "stærke" i forhold til støv- man mener måske at de netop er "stærke" og ingen allergi har ved at de til stadighed er udsat for dette og kroppen har opbygget evnen til at modstå det ??? Måske kan det samme bruges på katte allegi- i min mands tilfælde er han klart gået fra at knap at kunne se på katten, uden at få det dårligt, til at kunne ligge i ske med den i gode perioder. MVH Dorthe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala |
|
|
Nogen dage er de slet ikke alene, og andre dage 3-6 timer, men jeg kan ikke være afsted længere pga. sygdom - men faktisk, så er de roligere om natten når de har været alene i mange timer
Rikke Fejrskov - Life was like a box of chocolate. You never know what you're gonna get
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Mit er så.. |
|
|
kommet med alderen.. For bare 5 år siden var der ingen problemer, i dag skal jeg næsten bare tænke kat, så er fanden løs.. Var i et hus med kat i går og kan stadig mærke det i øjne og næse..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskriften !!! |
Sys 1 |
16-09-2007 21:27 |
|
Nu er jeg så ikke enig med AnneMette i, at katte "stort set ikke behøver mennesker for at leve" JO! Det gør de, når de er huskatte. De behøver stimulation og kontakt !!! Men - til gengæld er katte jo nemmere end hunde og kan bedre være alene over en længere periode, og er de to, så er det meget bedre. Til gengæld er der nok en grænse og den går for mit vedkommende fra 7.30 om morgen til 19.00 om aften. Og selv om jeg er træt, SKAL jeg have tid og overskud til at snakke, nusse, kæle - og om sommeren at gå tur. Jeg ville ikke bare være væk fra den flere dage i træk. Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det skifter lidt... |
|
|
Det skifter lidt hvor længe de er alene hjemme, min kæreste har skiftende arbjedstider og mit skema varrierer også meget... På en god dag er de max alene i 3 timer, på en dårlig dag er de alene i 7-8 timer... Har i øvrigt to katte  Mvh Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sys... |
|
|
ja det syntes du måske.. Men jeg tror nu en kat klare sig ganske fint uden at blive kløet på maven hver dag og nusset..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alene hjemme |
Kiki |
16-09-2007 23:39 |
|
Ja det er meget forskelligt hvor meget mine to er alene. Men de fleste fredage er de alene hjemme fra 8.30 til efter 22. Har arbejde, undervisning og ridning den dag. Så kommer sent hjem. De virker ikke gladere for at se mig der end når jeg lige har været nede med skraldet og kommer tilbage efter 5 min. Så de klarer sig helt fint. Men bruger så også meget tid på at hygge med dem hver dag. Jeg sorterer generelt fyre med allegi og folk der ikke kan lide dyr fra som kæreste potentiale. Ved at jeg aldrig vil kunne leve uden kæledyr. So be it hvis the one har kattealergi, ja så vælger jeg altså kattene. Ingen fyr ville få mig til at gå af med mine drenge, tænk hvis man så går fra hinanden et stykke tid efter? Kattene er her for at blive. Den der med at ens krop vender sig til støv, kattepels osv. tror jeg er rigtig nok. Mener at have læst at imunforsvaret bliver stærkerer og stærkere ved konstant påvirkning. Men hvis allergikeren så tager på ferie i en uge uden påvirkning fra fx. kat, så skal de lige vende sig til det igen. Men ved ikke om det er rigtigt. Men det lyder da egentligt meget logisk
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja nu har |
|
|
vi 14 ude katte så de er alene når vi ikke er hjemme men det virker de nu ikke derimerede over og jeg har helle ikke dårlig samvittighed de får jo mad og vand og katte er jo enspændere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|