Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

op på hesten hjælp til
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 18:33

hvad gør i andre stivbenede når i skal op på hesten.

ja må indse at jeg ikke kan komme op mere, knæene kan ikke holde til det.

har overvejet en form for trappe eller stige. men hvad kan anbefales?

hvordan kommer i op

0
0
Svar på denne tråd

min løsning
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 18:37

er en havestol af plastik.

har et par stykker rundt om ved stalden og i det ene hjørne af ridebanen.

de er rigtigt gode når man skal op på hyppen.

I øjeblikekt rider jeg lidt på datterns ridehest, og han lærte på få sekunder, at stå helt stille ved stolen og vente på jeg fik kantet mig op på ham.

IMC.
jeg er ikke klogere end andre, men de andre glemmer bare at tænke sig om
0
0
Svar på denne tråd

abcdefg
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 18:53

Tjah, godt nok er jeg halvgammel og temmelig stivbenet!

Men at komme op på hesten har jeg bestemt ingen problemer med, og nej det er ikke en pony, hun er 162cm.

Men har set flere bruge de billige stapel stole, som står godt fast!

Hilsen Ann

Transport af heste tilbydes i lastbil, maks 5 heste.

Hestebokse udlejes, skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

tanteskamler
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 19:00

Jeg har hhv. en bænk af sveller udenfor banen, en elefantfod inde på banen til unghesten og en gang havde jeg en stub nede på marken indtil Ingers mand kørte den over ;-)

Da jeg rider i bomløs uden kopfjern er det lidt nødvendigt. Og så kan jeg bortset fra mine dårlige knæ heller ikke se hvorfor man skal vride hestens rygsøjle hver gang man skal op, uanset om man kan eller ej.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 19:09

Jeg bruger en gammel cementrør, må træ plade oven på,som står fast ved udendørsbanerne, blomsterkummerne foran stalden eller en fiks afslutning på barrieren i den store ridehal... ud over det er det stole eller hvad der er ved hånden.

Min dreng lærte også meget hurtigt at stå stille underlige steder så jeg kan komme op. Det tog ham heller ikke lang tid at forstå at mor, hun kravler op fra den "forkerte" side. (jeg har en dårlig hofte og kan derfor ikke stige op fra den rigtige side.

Hilsen Nina

0
0
Svar på denne tråd

Vi har en...
Forfatter: 

... fin tanteskammel fremstillet af to paller oven på hinanden.

De ligger meget fast, og der er ingen steder hesten eller jeg kan få benene i klemme, og så bliver den ikke glat.

Jeg KAN komme op fra jorden, men har ondt i mit knæ et par dage efter - og da det også er et projekt der er mere indviklet end kønt og desuden langvarigt, tror jeg ikke på at det er godt for min dejlige hests ryg - eller for min sadel.

Da hesten gerne skulle holde i mange år endnu uden skævheder eller ubehag - så vælger jeg altid tanteskamlen.

Stiger jeg af en eller anden grund af ude i skoven finder jeg en stub at kravle op fra igen - og det skader mig ikke at gå lidt for at finde det rette sted at stige op. Hellere det end at hænge der og flagre og genere hans ryg!

£isbeth & Baloo
*
I don't know the key to success,
but the key to failure is trying to please everybody.
Bill Cosby
0
0
Svar på denne tråd

min mor kan heller
Forfatter: 

ikke komme op, på hendes hoppe på 163, hun har lært hende og stå stille, mens hun stiller en trappe stige ved siden af hende og kravler så op...

mine heste er os blevet vænnet til det, da hun løbende os er oppe på dem...

www.123hjemmeside.dk/stjernelys

SÆLGES: Shetlænder hingst rødbroget, 1 år, sød og kælen...800kr..

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh - tankeskammel -
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 20:14

Jeg er absolut også tilhænger af, at man benytter noget at stå på, når man skal op.

Havde også vænnet min til Ikeaskammelen - men for 4 uger siden var vi så uheldige, at han fik den mellem bagbenene - hvilket resulterede i en række af kanonbuk - og jeg røg af. Slog virkelig mit bækken slemt Han var selvfølgelig blevet dødforskrækket.

Så den tør jeg ikke bruge mere ...

Til gengæld har vi en naturlig forhøjning lige uden for stalden, den har han nu lært at blive stillet op ved - og dén kommer i hvert fald ikke mellem benene på ham

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!
0
0
Svar på denne tråd

Tanteskammel
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 20:32

Egentlig et lidt sjovt ord ...

Vi har en "leif", som jeg bruger, når jeg skal op.

Den består af tre store træstubbe, som er sat i forlængelse af hinanden, så det danner en trappe.

Ellers gælder det jo bare om at være opfindsom, og finde solide ting, som man kan plante hesten ved siden af.

I min gamle stald var der en stensætning lige udenfor, og den var bare super til af svinge sig op ved.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

1234546
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 21:08

ja jeg har nemlig også dårlige knæ og det og skulle stå og hive sig op på hesten tiltaler mig bestemt ikke.

havde tænkt på om man ikke kunne købe en slags trappe/popdie bar emed 3 trin. tak for alle inputtene godt og vide man ikke er den eneste der skal have hjælpemiddel

0
0
Svar på denne tråd

Tanteskammel
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 22:23

Da jeg er en stor(læs tyk) kwind, bruger jeg en gammeldags ølkasse. Den der af træ. Den er jeg meget glad for. Jeg kan godt komme op uden, ved at sætte den ene stigbøjle ned. Jeg gjorde det i en periode, fordi jeg er lidt flov over min tanteskammel. Jeg fik enormt ondt i mit knæ. Senere talte jeg med en veninde,, som fortalte at ens sadel slet ikke har godt af det. Og så tænkte jeg med min vægt, ja så må det jo være ekstra slemt. Tilbage til spørgsmålet. Mine heste har uden problemer lært at stå stille når jeg skal op. Min hest er 1.64 i stang. Jeg er også sikker på at hun har meget bedre af at jeg kommer op på en god rolig måde.

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 22:34

Jeg har jo en skøn lånehest på 175 og jeg er 167 så jeg kan næsten heller ikke komme op på ham.

Jeg bruger også hvad jeg lige kan finde

En stol

En sanddynge

Et opstigning-argigat (en platform med 2 trin på hver side)

En kaveleti

Hvis jeg skal af på tur så stiller jeg han som reglt lidt lavt hvis jeg kan finde noget, men ellers kan jeg godt komme op, jeg tror bare ikke at hans ryg eller sadlen har så sundt af at have mig hængende derude på siden.

Som reglt stå han stille når jeg kommer op, men nogen gange driller han lige 2 min.

De andre i stalen driller mig lidt med det (på den gode måde) men Schubert og jeg gør som vi plejer.

MvH

Heidi

Opstaldning i sinding tilbydes.

Privatstald med åben bokse

Det er med fuldpension

Ridehus 18x30, udendørsbane 20x60 og springbane.

6 ha græsfolde. Det er max plads til 12 heste.

0
0
Svar på denne tråd

Har samme problem.
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 22:42

Men lige uden for min stalddør er der en gammel rampe fra da vi læssede grise ud, og den passer perfekt i højden. Så skåner jeg både sadel og hest ved ikke at la 100 kg sidde og dingle i en krampeagtig kamp om at nå op i sadlen.

Hvis jeg har behov for at stå af på en ridetur, så finder jeg en sten eller en plovfure el lignende, og så går det jo nok uden at hesten tager skade...

Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !

R.I.P. Monti Juli 1999

Broget hingste føl e. Wyatt Earp til salg

0
0
Svar på denne tråd

gode ideer
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 06:48
Hvor er folk gode til at finde på ting der hjælper både dem og deres hest...super fedt..ville ønske mine heste tøser ville lære det samme da de absolut skal hænge i den stigbøjle hver gang, men det får vel en ende når de skal på vores shire hoppe på 183 cm i stg. hi hi måske vi så skal have stigen til hjælp...

Stutteri Wild West

Opdrætter af Danmarks første registrede Drumhorse.

http://www.thewildwestranch.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 07:10

Vi har en cementkant på ca 50 cm udenfor stalden og oven på den er der sat nogle fundamentblokke så højden passer med at man bare svinger benet over uden at have fat i stigebøjlen. Min 3-års på 173 cm har allerede lært at stå stille ved kanten så jeg nemt og hurtigt kan komme i sadlen.

Vi lavede denne anordning fordi sadelmageren sagde at hvis vi vil passe rigtig godt på vores sadler skulle vi ikke stige op i bøjlen.

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

At kravle op
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 07:21

Jeg har i de seneste mange år ikke steget op på hesten fra jorden, - kun hvis det har været strengt nødvendigt.

- Dels fordi jeg foretrak at ride uden sadel og dels fordi jeg ikke vil trække hesten skæv.

Og synes det var svært nok at komme op på Chanell på 154, - men Meti på 169, ej tak :-P

Var så heldig at vi har en lav mur ved stalden, som ligesom blir højere jo længere hen man går af den, passede til begge heste ;-D De fangede ret hurtigt pointen i den.

Rollo

- Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt...

» SÆLGES «

Teddy Unger Marsvinefoder Samsung Z300 DDR Ram

R.I.P.

08/07-88 - 27/04-06

Alme'ti Z; My soulmate, I will always love you.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg KAN faktisk
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 08:53

godt komme op, uden hjælp, men det er nu MEGET nemmere, og sundere for hest og sadel, at jeg bruger en lille to-trins trappestige...

Den sørger jeg bare for står klar, der hvor jeg har planer om at stige op... Den er jo heldigvis flyt-bar...

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.

Svend 4 ever (i NORA)

Spritny hjemmeside;

www.stutteri-skawbo.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 09:11

også sagtens stige op fra jorden, jeg jeg syntes det er et unødigt slid på både mig og hestene og sadlerne når jeg skal ride 3 heste om dagen. Desuden syntes jeg at jeg kan mærke det i hofte og bækken når jeg skal skræve for at komme op på den ene som er 178 cm.

Jeg har en 2 trins stige fra Bilka som fungere upåklageligt, og til stævner kan den bruges til at flette fra

Hilsen Gitte

Medlem af DÅHM.... Jeg rider stævner, og jeg kan lide det...
0
0
Svar på denne tråd

Hos os
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 09:17
er der en to-trins buk-ting i ridehallen - og udenfor er der institutionsbænke.

Jeg er heller ikke vild med at kravle op i stigbøjlen da jeg vejer godt til (85 kg) og ikke er verdens mest atletiske menneske. Desuden gik det lige med den lille på 156, men den store på 172 - hæ, det kan jeg vist godt glemme.

/Lene

Derfor beder jeg med tårer
Led den ind i mine årer
Så for dig kun hjertet banker
Så kun du i mine tanker,
er den dybe sammenhæng.
0
0
Svar på denne tråd

sikke mange gode
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 14:58
ideer, nej det e rike sjovt når man ikek kan svinge sig op, og syntes det ville være synd for hypsen hvis den skulel have mig hængende der i siden mens jeg stod og hoppede (har gigt) til jeg fik heve tmig op
0
0
Svar på denne tråd

Vi bruger...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 15:14
en plastskammel med et trin, jeg har købt i fakta til 79,- er utrolig stabil og vælter ikke. Både mi n dårlige fod, og min hest og sadel har godt af, at jeg stiger op på den måde.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

mig...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 15:23

Da jeg red kunne jeg heller ikke komme op så nemt... så jeg brugte en betonkant/ mur der var ved møddingen...

Eller i vores ridehal var ejeren af ridecenteret så sød at sætte en træklods op på barieren ca. 40-50 cm over jorden, så var det rigtig nemt at komme op også hvis man red uden sadel

Hilsen

Line

Susi prisesse hesten

Verdens dejligste shetter

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 15:27

ja jeg har fået den besked jeg slet ikke må stige op alm på en hest mindst i ½ år, og derefter synes de stadig ikke det vil være smart.

er bare så glad for at der hvor jeg rider, er handicap rideskole til hverdag. så der er en grav hesten kan komme ned i. skal op på hesten for første gang siden den gik galt med knæene, her til aften og kan bare ikke vente..

men har da tænkt over hva jeg gør når jeg selv skal have hest, for må ikke putte fussen i stigebøjlen og gør det på den måde, skal kunne bare skrå over hesten og sidde ned.

MVH Line

......Gør livet til en fest, rid islandsk hest......

0
0
Svar på denne tråd

Omvendt murebalje
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 15:40

Jeg brugte en stor murebalje jeg havde vendt på hovedet. Op på baljen med mutter her, og så kunne heste-frøkenen drøner rundt om baljen til det passede hende at stå stille (med mindre vi skulle skynde os, hvor jeg så "kastede" mig på i forbifarten )..

ja ja.. jeg VED det godt. Den BURDE have lært at stå stille .. vi nåede det bare ikke lige indenfor de 14 år vi kendte hinanden

mvh

kirstenj

0
0
Svar på denne tråd

Som i legoland...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 18:27
Ja, vi "gamle" stivbenede quinder, med forskellige skavanker burde jo egentlig have sådan en slags "sluse" som de havde i gamle dag i legoland... dengang der var ponyridning. Kan i huske hestene gik gennem en slags forhøjet gulv så man faktisk bare kunne sætte sig op på dem, det var også fint når man skulle af igen... sådan nogen burde man da have lavet, måske i mindre udgaver... vi bruger pt. bare en stor sten som er lidt flad foroven... den ligger godt fast.. og hestene har vænnet sig til den.

Vær åben for forandringer,

men gå ikke på kompromis

med dine inderste værdier
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger enten..
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 18:51

en bænk der er lige udenfor stalden eller en trappe/skammel der er i ridehallen..

Min hest lærte det meget hurtigt, jeg bruger det næsten altid, det skåner hestens ryg, sadlen og mig selv.. Min unghest er ved at blive tilredet der bruger jeg ligeledes skammel hver gang..

Jeg kan godt komme op uden, det gør jeg med frieserne, men ja, mener nu det er en god ting med skammel..

Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd

en tanteskammel
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 17:49

hejsa

jeg bruger en tanteskammel som min mand var så rar at bygge til mig.

den er supersolid men desværre ikke særlig flytbar.

bruger den også til at placerer ungerne på, så man ved hvor man har dem og de ikke løber i vejen, når man skal have hestene ind fra folden.

kh pernille

SIGT EFTER MÅNEN !!!!

RAMMER DU IKKE, ER DU SIKKER PÅ AT LANDE BLANDT STJERNERNE.

0
0
Svar på denne tråd

bøjlerne ned
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 18:04

Hvis jeg ikke kan nå stigbøjlen, plejer jeg at sætte den nogle huller ned.. Med den metode kommer jeg relativt nemt om på heste på 175cm selvom jeg kun er 160selv.. Men der er en grund til at jeg købte en pony Der hvor min hest er opstaldet har vi en bænk stående så man nemmere kan stige op

Patricia

Heldig ejer af den vidunderlige Pilgaards Queen

Interesseret i at blive working student på et varmblodsstutteri i Canada?

Se www.ewsz.com eller se min profil/send mig en besked for nærmere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider