Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bliver det svært at sælge ham?
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 17:43

Har jo nu taget beslutningen om at Oliver skal sælges.

Der er jo som sagt , en meget tung og svær beslutning , men den rigtige for bassemanden.

Nu til mit spørgsmål.

Oliver er lidt krybbebider. Når jeg siger lidt , er det fordi han ikke har gjort det hele sommeren , trods det at der ligger en kæmpe stub ude på marken , hvor han sagtens ville kunne lave lyde på. Der er også en vandkop og en krybbe med en sliksten i , dem har han heller ikke rørt.

Han gør det en enkelt gang eller to , når vi står og strigler oppe ved pælen , og det er så det.

Min dyrlæge tjekker ham hvert år , og kan ikke se han er garvet krybbebider , da han (7-9-13) aldrig har haft kolik , skader på tænderne eller en kæmpe muskel under halsen.

Og det vil hun gerne skrive under på.

Jeg har ikke sat ham til salg på nettet endnu , men der kommer nogen i morgen og kigger , og skriver lidt med en sød dame , som også søger en fjordhest.

Men de har selvfølgelig betænkligheder , og det kan jeg da sagtens sætte mig ind i.

Synes bare det er ærgerligt da han har så mange plusser: kanon skovturshest , selv når vi er afsted alene, er han ikke bange for noget. Børnevenlig og et stort nussehoved. Har også redet med en lille mongoldreng på et tidspunkt, så han er meget rolig og tålmodig.

Prisen vil blive sat efter hans fejl , og for mig er det helt klart, hjem før pris.

Turde i købe?

Knus en lidt bekymret Heidi

Den lykkelige ejer af Oliver og Mirakie , de skønneste basser i verden.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville ikke...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 17:55

Have de største betænkeligheder og vi snakker jo ikke om en dyr konkurrencehest.

Hvis jeg manglede sådan en basse - kunne jeg nemt være interesseret!

Mvh May.

Vores Charmetrolde

Tinkeren Cara Mia & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 17:58

gerne.

Min første hest var det også, og det afskrækkede ikke mig.

Men ved jo godt at mange ikke ville gøre det.

Må jeg spørge hvad han er sat til?

MVH Vipse

Egeskovgård

Bøgeflis til ridebane sælges.

2 bokse udlejes.3x3 m og 3x3,5 m

0
0
Svar på denne tråd

I gør mig meget glad
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 18:04

Glemte lidt om ham : Oliver er 10 år , den lidt gammeldags brede type , ca 140 i stang og for tyk lige nu;), han har stamtavle.

Har jo ikke sat ham til salg endnu , men sætter måske prisen til 9-10.000 med hubertus sadel , hovedtøj , 2 næsten nye sadelunderlag, 3 grimer og 3 træktove.

Men er klar til at handle , hvis den helt rigtige dukker op.

For mig er det ekstremt vigtigt , at han får det som blommen i et æg og at han vil blive brugt og værdsat.

Så er penge ikke alt!!!

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 18:37

Sjovt egentlig, hvis en hest ikke kan så meget(= ikke kommende top-top konkurrencehest) så er krybbebidning straks noget værre fy fy.

Ser hesten tværtimod ud til at være en kommende S-hest(eller måske allerede er det), så køber man den gladeligt, uden nedslag i pris ;-)

Jeg ville personligt ikke have nogen betænkeligheder ved at købe en krybbebider. Kender selv flere særdeles velfungerende heste som krybbebider i mere eller mindre grad.

Det ville traks være noget andet hvis den fx var væver eller boks-walker, da det jo slider en hel del på bentøjet.

Mvh
Cavan
Stifter og formand:AHNA
Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
0
0
Svar på denne tråd

nej jeg ville
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 18:44

ikke bekymre mig om ham, pga. dyrlægens udsagn. Jeg måtte dog aldrig købe en hest med handelsfejl for mine forældre, men når jeg bliver ældre, ville jeg ikke have noget i mod det.

Nanna

Brugbar trense str. full. Sort med en lille reperation på kædepandebåndet. Dette kan næsten ikke ses. 150 kr. Trensen er med tilbagetræk, og er meget velholdt. 24614888

0
0
Svar på denne tråd

hejsa--
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 19:00
jeg har selv haft en der var krybbebider, så nej jeg ville ikke være nervøs for det- jo måske hvis man kom ud og den bare gjorde det non stop- mendet er jo ikke tilfældet

Sydsjællandsponytravbane
0
0
Svar på denne tråd

hej søde
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 19:11

jeg ville hellere end gerne købe olli bassen. han er jo så dejlig. dog har jeg jo hans "søster" og har ikke tid og penge til flere en hende og jolie bamsen...

men at han krybbebider ville ikke skræmme mig. slet ikke...

jeg håber du finder en køber som mig. fordi du ved selv hvad jeg står for... har jo købt bette fisen af dig. og se bare hende idag. hun er jo den bedste...

heidi jeg vil altid være der for dig og det skal du vide...

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville være...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 20:45

...komplet ligeglad

Og når hesten ikke er mærket fysisk af sin uvane, kan jeg ikke se, at der er behov for noget særligt afslag i prisen.

Jeg ville sætte ham til den pris, sådan en fjorddreng er værd - krybbebider eller ej. Og så kunne "den rette køber" evt. få et lille afslag i prisen (1-2.000 kr.).

Held og lykke med salget - og husk: At sælge billigt er ikke nødvendigvis ensbetydende med at hesten får det som blommen i et æg

www.strigler.dk

debatforum for hestemennesker med humor

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 20:52

Er han trafiksikker? Kan han rides ud alene? Kan han lide at ride på bane?

:-) Karina.

Bigands

Ponyrideklub

ridning for velvære...

og for sjov!

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville ikke sige noget?
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 21:10
jeg ville være ligeglad! de keder sig jo bare, og så længe han ikke har haft noget osv. (7,9,13) så gør det da slet ikke noget. og er det et problem køber man da bare sådan en rem så de ikke kn bide i den :)
0
0
Svar på denne tråd

fuldstændig
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 21:51

ligeglad, har kendt mange heste, der fungerede rigtig godt i deres respektive sportsgrene, på trods af deres "handicap". Når han er skovturshest og i øvrigt er god til det har det jo slet ingen betydning, det handler jo bare om at finde et hjem til ham med så meget fold som muligt evt. noget løsdrift og så en afbalanceret foderplan.

Held og lykke med det.

Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

krybbebidning..
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 21:54

Er ikke kedsomhed, men derimod hestens måde at udløse endorfiner(naturligt smertestillende i kroppen) på.

Se forklaring på denne side: http://prettyfancy.ridesiden.dk/

under hesteviden og derefter krybbebidning.

Heidi: Hvis jeg nu var meget glad for fjordheste ville jeg ikke tøve pga krybbebidningen.

Har selv en hoppe med sommereksem, hvilket jeg anser for at være en del værre da det virkelig kan være et meget stort irritations moment for hesten, sådan at klø og kradse hele tiden (maj-september ca.)

Mvh Jenni

Lord,

grant me the serenity to accept the things i cannot change, Courage to change those things i can and the Wisdom to hide the bodies of the people i may have to kill because they piss me off!

0
0
Svar på denne tråd

Tak for alle jeres dejlige svar.
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 22:03

Oliver er en dejlig hest , som sagtens kan rides alene og han er 200% trafiksikker, det var der vist en der spurgte om.

Der var vist også en der nævnte noget med en rem, og den er jeg totalt modstander af, og det skal han bare ikke.

Men jeg har ikke travlt , han bliver ikke bare solgt til den første den bedste. Han bliver solgt til den rigtige.

Knus Heidi

P.s Tak søde Louise for dine søde ord.

0
0
Svar på denne tråd

140cm..
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 16:37

Jeg ville ikke have skyggen af betænkelighed hvis det ellers var den rigtige hest. Og det ville han være til mig hvis han lige spiste lidt substral og voksede et par centimeter

En krybbebiderrem synes jeg er et afskyeligt torturinstrument, så ligesindede på det punkt findes også.

God hestekøberjagt!

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

Komplet ligeglad
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 17:43
og jeg synes prisen er for lav. Jeg ville da gerne give mere når det er med alt udstyr - men nu har jeg ligesom heste nok.
Jeg synes en GOD; SIKKER hest skal koste nogle tusinde ekstra - det er så vigtigt.

Eva

Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider