|
|
| Hvor stor chance er der for at drukne? |
|
|
Hej derude. Jeg går og leger lidt med tanken om, at få min pony ud og svømme, på hammerthor poolcenter, en gang hver eller hver 2. uge, som en afveksling for ridningen, for han har så let ved, at gå død i ridningen, selvom vi laver noget forskelligt hver dag, så vidt muligt. først skal han så selvfølgelig lige prøve det, for at se, om han kan li det, før der bliver fastlagt dage. Men jeg er bare så bange for, at han skal drukne. Selvom de har arbejdet med det i mange år. bassinet er vidst en 3-4 m. dyb. Men kan en hest fra naturens side svømme? Syntes i jeg skal tage chancen og lade ham prøve at svømme? Mvh.
- - - - - - - - - - - - Stiiine & Staffe - - - - - - - - - - - -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ??? |
| Forfatter:  |
maikenm |
| Dato:  |
09-09-2007 21:37 |
|
chance? eller risiko? undskyld kunne ikke la´ være. Heste kan jo svømme og de ved vel hvad de gør på poolcenteret, må man gå ud fra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i vandet med ham |
Xmille *Lion King* |
09-09-2007 21:37 |
|
ja det synes jeg, mange heste svømmer ok både med og uden rytter, tror faktisk at det ligge naturligt for dem, og der er jo folk der holder godt øje med din basse. så i vandet med ham, det er jo rigtig sundt for dem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo sagtens |
helene stoltenborg |
09-09-2007 21:39 |
|
alle heste kan svømme hvis det bliver dybt nok mvh helene 
helene stoltenborg 20 år egen fjordhest autist
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dethdrtki |
|
|
vandet med ham de ved hvad de gør og hvis det endelig sker så har de vel udstyr og mandskab til at få den op med det samme så bare rolig
Medlem af dhpv klubben. Se regnbuen ikke regnen. Jeg søger en hest i odense som jeg kan passe... Har i en så kontakt mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
 Tak til jer. Nu er jeg mere rolig. SÅ kan jeg ringe en af de nærmeste dage og bestille til. Åh, hvad skulle man gøre uden HN.. Alle de bekymringer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville nu mere... |
|
|
... betragte det som en risiko frem for en chance, Men det er ikk enoget jeg ville frygte i den sammenhæng, for jeg er sikker på at dem der håndterer hesten når den skal svømme er fagfolk, der ved hvad de gør. Og de har jo fat i den hele tiden. Boede jeg i rimelig afstand og havde transportmulighed, var det absolut noget som Baloo fik glæde af!
£isbeth & Baloo * I don't know the key to success, but the key to failure is trying to please everybody. Bill Cosby
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Okay okay. Overgiver mig. Er jo lidt søvnig. Chance skal rettes til RISIKO 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Redningsvest |
|
|
Hey, det må da være et nyt produkt, hestefolket ikke kan leve uden. Redningsveste til heste!!! Går straks igang med at udtænke et layout til den i morgen. Jeg bliver RIG!!!  Hilsen Camilla - der vist hellere må gå i seng
Når du er ung, kan du vælge & vrage!
Når du bliver ældre, kan du vælge mellem vragene!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr! Kender I Shannons fortid? Købt af tidligere ejer i Nordsjælland, men ved hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for bille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sikke et humør i er i om aftenen  Nu ikke drille, fordi jeg er en alt for bekymret ponymor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svømmevinger |
|
|
Så skal den nok kun have svømmevinger på forbenene. Ellers vender den nok pludselig med benene opad, og DET tror jeg ikke er sundt for hesten 
-Jane
Regulator Complete sælges ved Aalborg
www.hms4life.dk trailerlæsning og problemløsning i nordjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jane B |
|
|
Sad faktisk lige og tænkte på det. Og sikke nogle store badevinger, når de skal holde ca. 350 kr ovenvande  Camilla: Jeg vil gerne være den første til, at bestille en. Men ikk i orange, men i PINK 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Korkbælte |
|
|
Sidder lige og overvejer om et korkbælte ikke kunne være bedre. Naturligvis i pink med glimmer...  Hilsen Camilla
Når du er ung, kan du vælge & vrage!
Når du bliver ældre, kan du vælge mellem vragene!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lufffer |
|
|
De skal da have korkbælte og luffer på alle 4 ben  Min bekymring omkring svømning går nærmere på om de passer min dreng ordentlig hvis han kommer på ferie deroppe. Der er jo ikke nogen der kan gøre det så godt som mig 
Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gdhakgfhkekg |
|
|
Mon ikke de har en snor el. lign. på ham? Hvad giver du for sådan en omgang?
● NUMSEFISKEN ● ● Med Equito's Litote ● ● Roots reggae, come smoke your herbs ●
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha ... |
anjasm (Gipsy) |
11-09-2007 08:57 |
|
Ja, en snor, det skal fedt hjælpe ... hvis han går ned hiver han jo trækkeren med i baljen ...  Nej, jeg er også mest tilhænger af pink svømmevinger på forbenene og et par korkbælter eller 3 omkring maven ... pink, naturligvis ... MED glimmer ... Og husk nu lige det pink badehåndklæde til efter dukkerten ...
There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´ (Leonard Cohan)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svømning med heste |
|
|
Og HUSK for guds skyld badehætten  De må KUN gå ud til vandet når navlen, og først en time efter spisning 
- Yuki
Med salathesten - den bedste guldpony NU MED VINGER
Med billeder på www.rigola.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stine *Staffe* |
|
|
Nu er det mig, der ikke kan nære mig: Jeg tror ikke det kræver ret meget at holde 350 kr flydende.  Med mindre det er i 25-ører selvfølgelig - så kunne der godt være en del at holde styr på... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gwalch |
|
|
Ja, jeg sad lidt og undrede mig over at ingen andre kommenterede det.. Det var et godt grin.. hehe.. Jeg vil gerne købe sådan en redningsvest eller hvad der nu kommer på markedet, i PINK til den vallak jeg gerne vil købe...
Mange hilsner fra Holly Dolly Jeg søger part på en sød og rolig hest nær Ballerup.
Jeg savner ham, min hvide prins, min skat.. Du vil altid være i mine tanker
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Gwalch: Okay okay, det gik lidt for hurtigt. 350 KG(KILO) mente jeg. I må ikke køre sådan på mig. NUMSEFISKEN: Det er 150 kr pr tur og 1350 kr for et 10-turskort. -Jo de har snor i dem. correy ♥fighter♥: Han skal heller ikke på ferie derude. kør ham frem og tilbage. der er kun ca. 15 km.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har |
|
|
Vi har sårn en optimistjolle - den kan I låne, så er I ovre alt det besvær 
Tine & Tulle Det klinger!  Det er så svært, for den der elsker at gå ved siden af den, som kun holder af...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Så er der bestilt tid til ponysvømning... Tirsdag drager vi afsted  Har overtalt en veninde, der har trailer+trailerkørekort, til at hendes pony da også skal gå til ponysvømning. -Vi er begge to for gamle til pony, men de bliver hos os.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Og HUSK nu en lille gummiand 
I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr! Kender I Shannons fortid? Købt af tidligere ejer i Nordsjælland, men ved hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for bille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| god beslutning |
Ninkamus |
11-09-2007 22:10 |
|
Det er en god beslutning du har taget. Jeg har været i praktik hos staldhammerthor og han er rigtig erfarren den mand. Han siger at han èn gang har været udsat for en hest der gav op og ikke ville svømme, den vil simpelthen død frem for at svømme. Det er hestens natur at svømme istedet for at dø. så din pony skal nok smømme fra den ene til den anden ende. Og så har de dem jo i snor når de smømmer så al sikkerhed er i top. Rigtig god fornøjelse med det!
Ninkamus -Som er glad for HN har lavet sine farver om på hyggen! Nu mangler vi bare at få ændret på SKrIftStøRreLSeN!(så det kan læses)
"Love is like the wind you can't see it but you can feel it"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
NYT: I tirsdags var vi så til svømning. og ponyen druknede selvfølgelig ikke  Han elskede det. Første gang han skulle i, skulle han lige ha en snor om røven, for det var MEEEGET farligt. Og han svømmer med høje benløft, for halvdelen af halsen og hovedet skulle ihvertfald ikke under *griner* 2. tur hoppede han så hurtigt i, at "trækkerne" skulle løbe, for at indhente ham... Godt de havde 2 longesnore i ham. Og bagefter stod han 30-45 minutter i solarie og tørrede, inden vi kørte hjem igen. Så der er bestilt tid igen. Her til at starte med, skal vi kun afsted en gang hver 2. uge, da jeg er i gang med, at spare op til julegaver og nye dækkener. Men det er også bedre end ingenting. Puha, al den bekymring for ingenting  Tak fordi i gad læse. mvh.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ggg |
Rytter-Rikke |
22-09-2007 18:21 |
|
Nogen der ved om der en ponypøl her i midtjylland? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rytter-rikke |
|
|
Ja, i ikast. det er den jeg bruger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har arbejdet der |
janice-vester |
22-09-2007 21:17 |
|
Jeg har arbejdet på Hammerthor poolcenter hos Jens og Karna fra 1995 til 1996 og jeg kan kun virkelig varmt anbefale stedet!! Det er noget af det bedste man kan gøre for sin hest/pony at lade den komme derned og få en svømmetur ind imellem og det er noget der bruges af ryttere på alle niveauer og i alle decipliner. Lone Kroman har været der med Qludy som hun vandt DM på i 1990, Ronja Hejsen en super kt.2 har svømmet der, Skalflex som vandt Dansk TravDarby har svømmet der, Susan Kjærgaard brugte det også mens jeg arbejdede der... så det er noget der er virkeligt populært. Specielt er det godt hvis man har en hest, der skal genoptrænes fordi det giver god muskelbelastning og kondition men uden belastning på senerne. Men mange bruger det også hvis de selv skal på ferie. Så er hesten på ferie samtidig. Men daglig svømning og en omgang solarie  Nogle heste kan godt være lidt skeptiske de første par gange, men de kommer hurtigt til at synes det er rigtigt sjovt! Jeg husker specielt en trav-hingst vi havde fra Tyskland - den sprang ud i vandet HVER gang og når den så kom op over vandoverfladen med hovedet igen (og lignede en totalt druknet mus) så så den op på en som om den sagde: og hvad karakter skulle det hovedspring så give??!! hehe. Og den gjorde det igen når den så fik næste bane... skøre rad. Men i det år jeg var der var der ingen, der druknede Så jeg må skuffe jer, der har tanker om at lave snorkel og gummitæer til hypperne - det bliver ikke nødvendigt, hehe. Så afsted til Hammerthor poolcenter med jer! Og for dem af jer, der ikke kender til stedet, så kan jeg fortælle at det ligger lidt uden for Ikast i en lille flække der hedder Tulstrup. /Janice
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjj |
Rytter-Rikke |
24-09-2007 14:03 |
|
Det er jo så tæt på mig som det kunne være. Hvor ligger det henne af i Ikast?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det ligger |
janice-vester |
24-09-2007 14:09 |
|
På Søbjergvej i Tulstrup. Jeg ved ikke lige hvordan jeg kan beskrive det nærmere. Jeg er ikke synderligt lokalkendt i området. Boede kun i Ikast-området fordi jeg fik arbejde hos Hammerthor Poolcenter. Men som sagt et fantastisk sted. Så jeg vil ønske dig en rigtig god tur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rytter-Rikke |
|
|
kan forklare vejen fra Herning. Du kører på motorvejen i herning mod silkeborg og køre ligeud. Du skal af ved afkørslen EFTER hi-park og så kører du ellers bare lige ud i rundkørslen og over lyskrydset. Så kører og kører. Indtil der kommer et vejskilt der har pil mod højre hvor der står tulstrup. Og så følger du vejen indtil der kommer et skilt på venstre hånd hvor der står hammerthor poolcenter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|