kan heller ikke lide hende tøsebarnet, der kalder sig "min ejer", i dag. I morges troppede hun guddødemig op klokken 8, og rev mig brutalt væk fra mit morgenhø.
Og for hvad? For dyrlægen! Endnu et menneske, der ikke vil mig andet end ondt.
Ja ja, jeg halter måske lidt, men hvis jeg bare står på folden og spiser, mærker jeg det ikke. Så hvad med at lade mig stå dér?
Nææh nej, så skal dyrlægen partout tilkaldes og finde ud af, hvad jeg monstro fejler, med sådan en ordentlig sølvfarvet dimmer, han trykkede på min stakkels hov med. Derefter mener han så at han kan "lette mine smerter" med diverse indsprøjtninger - men det gør jo også ondt at blive stukket!
Hvis nu min kegle af en "mor" havde valgt en ordentlig smed fra starten, en, der ikke gav mig hovbylder på grund af hans sjuskede arbejde, havde jeg slet ikke haft ondt i hoven. Smeden - endnu et menneske, der kun kan klare én ting: smerte!
Nå, men efter utallige pinsler påført af dyrlægen fik jeg lov at vende tilbage til mit morgenhø. Og så troede jeg, det var slut for i dag.
Men næh nej, ved frokost-tid vendte hun tilbage og forventede faktisk, helt alvorligt, at jeg skulle sætte benet ned i en spand vand! Hvor dum tror hun egentlig, jeg er? Altså, det er vådt og ubehageligt.
Jeg tænkte, at hun selv kunne få lov at mærke det, og gav mig til at hoppe og danse, indtil spanden væltede ud over hende. Nøj, hvor blev hun sur - i skulle have set det, det var SÅ sjovt!
Men hun er nu stædig, hende "ejeren", så hun kom tilbage med endnu en spand vand, og så holdt hun sørme fast i mit ben, indtil jeg stod stille. Og det var egentlig rart nok, vandet var jo varmt. Og jeg er jo egentlig ikke bange for det.
Jeg kunne næsten have tilgivet hende, havde det ikke været fordi hun kom med en ulækker, ulækker sprøjte med penicillin-pasta, jeg skulle have i munden. AD! Det er kun fordi jeg er sådan en sød, fornuftig hest, at jeg spiste den (og nårh ja, fordi jeg fik et æble til at skylle ned med).
Men trods alt, fik jeg heldigvis det sidste ord.
Kronen på værket var nemlig, da jeg så mit snit til at tørre min foder/pasta-fedtede mule af i hendes hår og ansigt. HAHA - så lignede hun en citron igen.
Jeg håber, at hun nu har indset, at hun bare skulle være taget på den rustur, hun tror, hun gør mig en tjeneste ved at blive hjemmefra, så hun selv kan sørge for mine fodbade og "orale pasta-indsprøjtninger".
De mennesker er for dumme nogle gange!
/Askari, der er meeeget tilfreds med sig selv