Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Irriterende smed.
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 14:53

Ja, jeg er lige kommet hjem fra et stævne. Det gik rigtig godt var faktisk super tilfreds med min perle.. og kommentarerne på kritikken var konkstruktive og ikke bare en gang "det skal i hvert fald laves om på alt".

Så faktisk en kompetent dommer til en forandring.

Men en ting der irriterer mig, er at han har trådt en sko af under det ene program.. GRR !

Den blev sat på for 2 dage siden, jeg finder en anden smed.. eller jeg går tilbage til den gamle, som har været skadet med en arm i en periode.

Det er altså for dårligt lavet, når man træder skoen af på 2 dage. BASTA !

Var ellers lige så glad for at hesten havde gået godt og alting

Det væsentligste er usynligt for øjet - kun med hjertet kan man rigtigt se.
- Den lille Prins -

0
0
Svar på denne tråd

For dårligt?
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 14:56

Hvorfor er det for dårligt?

Det er vel, hvad der kan ske? Vores har da også trådt en sko af, mindre end en uge efter, at den blev lagt på, og han har trådt sko af efter 4-5 uger.

Heldigvis har vi en god smed, der kommer og lægger den på igen uden beregning!

JANNE

Trailer sælges

Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Dårlig smed...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 15:03

Det har INTET at gøre med at det er en dårlig smed.

Min har da også trådt sko af på 2 dage, de kan træde sko af inden for 2 dage og inden for 4-5-6 uger, det er meget forskelligt.

Du skulle måske ride med klokker?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 15:13

Jeg rider med klokker, men kun på forbenene, da det er der han plejer at træde den af - men den smed jeg har brugt de sidste par gange, er 14 dage om at komme.

Det betyder, at han ikke har tid til at komme før om 14 dage selvom det er bare er for at slå en sko på.. Det er det jeg synes er meget irriterende.

Det væsentligste er usynligt for øjet - kun med hjertet kan man rigtigt se.
- Den lille Prins -

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 16:20
Så find en anden smed...

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 16:27

Gid dine "problemer" aldrig må blive større.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til telefonsælgere.

0
0
Svar på denne tråd

det er ikke
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 17:50

usandsynligt at træde sko af så hurtigt, og der er mang smede der ikke kommer ud til tabte sko, pga. travlhed.

Så du må finde en ny smed hvis du er utilfreds.

margit

En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 17:55

Nogle gange træder hesten skoene af fordi den hænger på forparten og ikke får flyttet forbenet hurtigt nok inden bagbenet træder op. Det kunne også være en forklaring, men det er selvfølgelig nemmere at give smeden skylden

~ only fools rush in where angels fear to tread ~

0
0
Svar på denne tråd

smedene
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 18:25

Det var da uheldigt at dette lige skete, men tror altså ikke at smeden kan gøre for det, med mindre han har glemt at slå søm i, eller sat en for sko på (hvilket jeg håber er usandsyndeligt), men føler helt med dig.

Jeg kan lige fortælle min smed historie: Jeg ville havde fat i smeden (havde ikke nogen fast da jeg lige havde fået hesten), jeg ville havde fået taget skoene af og rettet hovene. Jeg fik fat i smeden, som så kom, desværre kunne jeg ikke være der, da han kom.

Han kiggede på hestens hove og sagde "sådan nogle sko har jeg ikke" og tog hjem, uden at gøre noget ved hesten. Jeg ringede til ham og sagde at han jo ikke havde pillet skoene af og hesten heller ikke havde fået ordnet hove. Han sagde at han ikke havde tid til at komme igen, og jeg måtte finde en anden. Jeg blev lidt småbitter for mig selv.

Næste dag havde jeg så fået nr til en ny smed, og ringet op, men han mente at vores pension lå for langt væk og han ikke gad og tage så langt. så jeg måtte finde en helt ny.

En ny smed fik jeg fat i, han kom, mens jeg var der, men han lavet simpelhent noget et 6 årigt barn kunne havde gjort bedre, så ham ringede vi aldrig nogensinde til mere.

Så jeg måtte finde en ny smed til at rette op på hvad ham den anden havde lavet med min hests hove, men den samme besked lød hos alle, de havde ikke tid i kalenderen til en ny kunde.

Til sidst fik jeg øje på at nabo pensionen havde besøg af en smed jeg ikke havde haft fat.

Jeg tog min hest i hånden og gik selvsikkert derhen og spurgte den rare mand, og han måske havde tid til min hest bagefter, og det havde han, og rar som han jo nu var, ordnede han lige min hests hove, og fortalte mig at den gamle smed da ikke havde været den bedste.

Kærlighed er først ægte når den er ubetinget
0
0
Svar på denne tråd

Det ville vores
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 21:39

smed da i hvert fald være ked af, hvis det var indikationen for, om det er en god eller en dårlig smed...

Vi har nemli en hest, der af en eller anden grund, altid taber en forsko indenfor den første uge, efter at de er lagt om... Og smeden... Jamen han kommer da og sætter den (eller en anden) på, uden beregning... Og den stakkels smed er ved at blive gråhåret over den hest, for han prøver alverdens tænkelige ting, for at hesten skal holde skoen på, men nej...

Af en eller anden grund, taber hesten den ikke, når den så er sat på 2. gang...

Men at kalde ham en dårlig smed, fordi hesten taber en sko, er da lige i overkanten... Tror faktisk heller ikke at smedene synes at det er specielt morsomt at skulle gøre arbejdet to gange...

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.

Svend 4 ever (i NORA)

Spritny hjemmeside;

www.stutteri-skawbo.dk

0
0
Svar på denne tråd

smeden
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 22:23

sikken grimmer karl.

BIRGER BORTLØBET. Min grå og hvidstribede Birger er forsvundet fra Koglevej. Den har halsbånd på med telefonnummer, og læser Statskundskab på 4. år. Dusør gives

ped@pedogmo.dk

0
0
Svar på denne tråd

smed...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 22:33

min smed sætter sko på igen hvis den 'faldt af' inden for 4 uger.

0
0
Svar på denne tråd

din hest slingrer måske
Forfatter: 
Dato:  10-09-2007 12:02

Det kan da aldrig være smedens skyld at din hest træder på sig selv.

Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
Kører i sydsjælland.
0
0
Svar på denne tråd

ikke smedens skyld
Forfatter: 
Dato:  10-09-2007 12:05

jeg har da to heste der tabte deres nye sko efter 3 dage smeden kom og satte dem på igen og det var et det er hvad der kan ske det kan du ikke bebrejde smeden

AYLA FORE EVER
ZENTA FORE EVER
ANIMALS FORE EVER
0
0
Svar på denne tråd

Det er, hvad der kan ske
Forfatter: 
Dato:  10-09-2007 12:17

Det er, som andre allerede har påpget, hvad der kan ske... og det er glæden(!) ved at have hest/pony - man skal altid være forberedt på det uforudsete, som altid kommer ubelejligt...

Mange smede tilbyder ellers, at man kan komme hjem til dem efter fyraften.

Og kan man køre til stævner - så kan man vel også finde tiden til at køre til smeden.

Vores den ene hest havde en periode, hvor den trådte en forsko af, dagen efter smeden havde været der...

Denne hest bliver nu beskåret på en anden måde - og voila, ingen aftrådte forsko...

Samme hest havde en løs bagsko på et tidspunkt - så sms til smeden om, hvornår han kunne kigge forbi.

Svaret fra smeden var, at fredag efter kl 18 kunne vi komme hjem til ham...

Den anden hest har tendens til at få en løs bagsko ugen op til det ordinære smedebesøg (hver 7. uge) - så den får nu besøg hver 6. uge (hvor de 3 andre så selvfølgelig også tilses).

Så uhadada - sikke en dårlig smed, du der har fundet dig...

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Tabte forsko
Forfatter: 
Dato:  10-09-2007 12:36

Mine heste kan kunsten at træde forsko af, både dagen efter ny skoning og ja dagen før næste skoning. Det afhænger jo lidt af hvor meget krudt de har i måsen på folden og om folden er glat og våd osv osv.

Men de har bare altid været kanon gode til at flå en sko (eller flere af).

Meget irriterende adfærd - det er sgu nok avler der har skylden herfor

Min nye smed (kun skiftet grundet flytning) synes det ville være en god idé at smide andre forsko på - og nu har de begge to fået "roller-sko" på. Og der har ikke været tabte sko siden .

Så hvis andre kan bruge den lille fidus, så er det bare at foreslå sin smed (hvis han ikke selv er kommet på idéen) at smide roller-sko på.

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider