Det var da uheldigt at dette lige skete, men tror altså ikke at smeden kan gøre for det, med mindre han har glemt at slå søm i, eller sat en for sko på (hvilket jeg håber er usandsyndeligt), men føler helt med dig.
Jeg kan lige fortælle min smed historie: Jeg ville havde fat i smeden (havde ikke nogen fast da jeg lige havde fået hesten), jeg ville havde fået taget skoene af og rettet hovene. Jeg fik fat i smeden, som så kom, desværre kunne jeg ikke være der, da han kom.
Han kiggede på hestens hove og sagde "sådan nogle sko har jeg ikke" og tog hjem, uden at gøre noget ved hesten. Jeg ringede til ham og sagde at han jo ikke havde pillet skoene af og hesten heller ikke havde fået ordnet hove. Han sagde at han ikke havde tid til at komme igen, og jeg måtte finde en anden. Jeg blev lidt småbitter for mig selv.
Næste dag havde jeg så fået nr til en ny smed, og ringet op, men han mente at vores pension lå for langt væk og han ikke gad og tage så langt. så jeg måtte finde en helt ny.
En ny smed fik jeg fat i, han kom, mens jeg var der, men han lavet simpelhent noget et 6 årigt barn kunne havde gjort bedre, så ham ringede vi aldrig nogensinde til mere.
Så jeg måtte finde en ny smed til at rette op på hvad ham den anden havde lavet med min hests hove, men den samme besked lød hos alle, de havde ikke tid i kalenderen til en ny kunde.
Til sidst fik jeg øje på at nabo pensionen havde besøg af en smed jeg ikke havde haft fat.
Jeg tog min hest i hånden og gik selvsikkert derhen og spurgte den rare mand, og han måske havde tid til min hest bagefter, og det havde han, og rar som han jo nu var, ordnede han lige min hests hove, og fortalte mig at den gamle smed da ikke havde været den bedste.