Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp! Manglende rideglæde.
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 11:20

Hej allesammen.

Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har mistet min rideglæde!

Jeg vil virkelig gerne ride, og tænker ikke på andet, og snakker om det lige så meget som før, og elsker mine heste højere end noget andet! Men glæden ved at ride er forsvundet!!

Indtil videre har jeg tænkt at det nok var fordi at jeg ike havde noget at træne op til, altså havde ikke noget mål at se frem til ved min ridning, eller jo det har jeg, men desværre ikke på denne hest jeg rider nu..

Men nu er jeg begyndt at tro at det ikke er det, for det hele skal jo ikke gå op i stævner, og sådan har jeg aldrig tænkt på det før.. Selvom jeg selvfølgelig gerne vil til stævner ;)

Jeg har en hest som er 22 år gammel, men holder sig fint, og jeg kan stadig lære en masse af hende, da hun er gammel danmarksmester, dog ikke med mig.. Hun er dejlig og nem at have med at gøre, men har dog nogle unoder, men det kan man vist ikke slippe helt udenom ;).

Jeg har haft hende siden 2003, og i 2004 blev hun sat i fol, da jeg syntes at det ville være synd at vente, og at jeg gerne ville have et enkelt afkom af hende. Så der blev en pause, da hun var langt henne, og da føllet var helt lille. Men jeg genoptog træningen efter den tid.

Føllet er i dag 2 år gammel og skal påbegynde tilridningen næste efterår. Det er kun her det sidste års tid at manglen på rideglæden er trådt ind. Og her de sidste måneder er det blevet en kamp for mig at komme ud på hesten. Men alt andet omgang med hesten er en glæde for mig!

^ Bare for at tilføje det.. Så skulle man ikke tro at hun var 22, men snarer 10 år.. Så det er "ikke" en doven gammel sløv hest jeg har med at gøre.

Spørg endelig hvis der er mere i vil vide, og alt kan komme til hjælp, da jeg hellere end gerne vil envinde glæden! Og tak fordi i gad læse jer igennem alt det her..

Mvh. Hende der *Cherlina*

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 11:36

Jeg kom til at tænke på... Har du nogen og dele rideglæden med???

Tænker på om der er andre end dig i din stald???

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 11:50

Øv hvor træls for dig du har mistet glæden.

Husker du at lave sjove ting med din hest? Eller anderledes ting?

Hej fra

Irene

www.ladylama.dk

Ses vi på www.ekvinde.dk

0
0
Svar på denne tråd

Blablabla ..
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 13:08

Jeg ved fuldstændig hvordan du har det. Har haft det på samme måde de sidste par måneder, og det giver mig simpelthen den sorteste samvittighed.

Har taget mig selv i at gå og finde på dårlige undskyldninger for ikke at tage ud til hesten, og for at udsætte det til allersidste sekund, selvom jeg for det meste har det fint med at være der, når jeg først er derude. Dog kan jeg ikke koncentrere mig om at ride mere. Jeg sidder og tænker på alt muligt andet, hvor jeg før kunne fordybe mig fuldstændig i sæde, schenkler og hjælpere. Sidder fx. og tænker på hvad jeg skal lave i weekenden, hvad jeg mangler at købe, fyren jeg er lun på, at mit hår skal klippes osv., og det frustrerer mig, fordi jeg ikke føler at det er særlig fair for min dejlige hest, der har så mange talenter og kan nå så langt, hvis ikke jeg sad og tænkte på frisørtider.

Hvor længe har du haft det sådan?

Picture yourself in a boat on a river, with tagarin trees, and marmelade skies ..

Somebody calls you, you answer quite slowly,

a girl with koleidoscope eyes?

Aisha, min Guldhest <3

0
0
Svar på denne tråd

har aldrig været ...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 15:40

konkurrencerytter,men kender da det med i perioder at miste lysten.

Det plejer nu at komme igen af sig selv,men tror som Irene at det er vigtigt at huske at lave sjove ting med hesten.

Eller måske skal du prøve at ride på en helt anden måde,Skovture,westernridning,lave horsemanship,klikkertræning.

Give dig selv en pause fra ridningen,hvis man ikke må ride,så savner man det pludseligt

Tine

0
0
Svar på denne tråd

nu er det jo ikke sådan
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 15:47

at alt kan gøres op i ridning...glæden ved at ha' dyrene omkring sig kan være akkurat lige så stor...og når du har det som du har det, så glem alt om ridning. Hyg, leg og plej dine heste, og lige pludselig er den der garanteret igen.

Heste ta'r IKKE skade af ikke at blive redet i en periode,- eller i det hele taget...

KH :)

Annette

rigtige piger rider hver dag
boks udlejes i lille privat stald
- direkte til skov...

0
0
Svar på denne tråd

kender det...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 17:06

Ja jeg tror alle har prøvet det. Og alle kommer ud af det på forskellige måder.

Mig selv ja... Jeg mistede lysten FULDSTÆNDIG sammen med mine gamle hyp. Tænkte også på alt muligt andet når jeg red. Såsom kæresten, aftensmad, frisør, m.m. Jeg fandt frem til med mig selv det her går bare ikke. Alt for mange penge går til med at have hesten stående på en gård hvor der er ridehus på den anden side af vejen og undervisning jeg ikke tog seriøst nok.! Hmmm prøvede i selskab med mig selv og finde ud af problemet... da jeg mistedet min kæreste gennem mange år trængte jeg til fuldstændig fornyelser i mit liv. Tog den tunge beslutning og sælge min hest. Dermed ikke sagt det er den bedste og eneste løsning på problemet. Men jeg solgte min lille øjesten. Som nu er blevet en andens øjesten. Dog gik der max 2-3 uger og jeg var ved at gå til. For min livslange hobby kunne jeg bare ikke undværer. Jeg fandt den her gamle hyp hyp og ride på. Og det var dejligt og friskende for mig at prøve noget andet. En ældre hypper jeg lærer enormt meget af og om endnu. Selv efter 3 år. Det var en kæmpe omvæltning og ride en ny hest og gav mig glæden tilbage.

Men størst af alt var da jeg besluttede og tage til australien i ½ år. Rejste og rejste og rejste og da jeg kom hjem... -Min ridelyst har aldrig være større end nu. Jeg bruger alle mine weekender og penge på rideudstyr, stævner, smed, og div dyre udgifter... på en hest der ikke engang er min.!

Min pointe er så at alle kan få lysten igen. Der er flere måder og gører det på. Prøv evt og gå i træningscenter i et par måneder du keder dig så meget at du finder ud af intet kan måle sig med ridningen ;o) Prøv alt muligt andet og lad vær og ride ja som en anden skrev forbyd dig selv og ride evt. vinteren over og ligepludselig vil du være ustyrlig efter og komme ud og ride igen...

Håber det lykkedes for dig. Det er nemlig ganske normalt at have den følelse af man sidder fast i en kedelig hverdags trumme-rum...

Mvh

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Svar..
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 18:17

Laisee: Nej desværre. Mine heste står herhjemme, har haft et par stykker opstaldet før, men min far vil ikke lade mig gøre det igen :S

Jenna: Jeg sys virkelig jeg prøver.

Mifisto: Træls! Ja det er ligepræcis det jeg mener! Det er så fustrerende..! Næsten et halvt år vil jeg tro :s

Adian: Tak for optimismen ;)

PernilleLL: Taak for hjælpen ;). Jeg skal prøve.. Men jeg kan virkelig ikke sælge mine heste, så det bliver ikke den løsning :s

Mvh. Hende der *Cherlina*

0
0
Svar på denne tråd

Kender det!
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 20:57

Hej jeg kender det udmærket godt, havde det sådan i sommerferien.. ved mig er det nu fordi jeg er konkurrence

SPRING-rytter og efter jeg skiftede fra pony til hest, lånte jeg altså en dressurhest, som self. ikke var sprunget ind. I starten kunne det jo også være lige meget, da jeg lige skulle ride lidt dressur på ham først, dressur og spring går jo hånd i hånd som man siger... Nåh men da jeg så lige pludselig havde styr på min dressur på ham, og havde det der skulle til for at springe stor hest, stod jeg altså med en hest der ikke kunne springe, så hele sommeren red jeg bare og forbedrede min dressur ude ved min dressur-ridelære, uden noget egentligt mål. Det hjalp da lidt, da sommerferien sluttede så jeg fik nogle stævner at se frem til, men den store dressurrytter bliver jeg aldrig, fordi jeg ikke gider ;) Så alt i alt synes jeg ikke det var sjovt at ride det samme dressur dag ud og dag ind, uden muligheder for at komme i skoven, eller at lave andre forskellige ting (tror også hesten var ret træt af det til sidst). Til sidst besluttede jeg altså at springe ham ind, da jeg var lige ved at stoppe med at ride, så trist syntes jeg det var, var jo også synd for hesten, når jeg nu ikke gad...! nå men jeg fik ham altså indsprunget, og vupti! så var lysten der igen, og nu rider jeg med glæde hver dag, og ser frem til mit første springstævne på ham, og rider også min dressur med glæde.

måske skal du bare finde noget du rigtigt godt kan li at lave på din hest, og så lave det engang imellem?? bare bliv ved med at prøve! ingen grund til at give op, lysten skal nok komme tilbage... :)

Oldenborg kan også springe ;)
0
0
Svar på denne tråd

kender det godt
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 23:59
som de andre også sige, er vi flere der kender det.

for mit vedkommende havde jeg været springrytter hele mit liv til et biluheld satte en stopper for det. så stod den på dressur og skovtur, men nøj jeg havde svært ved at finde glæden.

jeg endte med at skifte ridestil til western, og nu elsker jeg min ridning og tiden i stalden, desuden har jeg fundet ud af glæden også har meget at gøre med hvor man står ( feks stemningen i stalden)

min veninde var dressur rytter og hun var også kørt træt i det, hun solgte sine heste fik en spansk hyps og rider nu klassisk.

nogen gange har man brug for" at sadle om", det havde vi ihvertfald, og vi har nu begge fundet glæden ved hestene igen.

Hilsen

Christina

American Quarter Horses for life

0
0
Svar på denne tråd

Svar;;;
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 19:33

Echo og CJ *CK-Ranch*: Tak for hjælpen begge to, jeg må jo bare tænke mig om og finde ud af hvad der mangler.. Og er glad for at høre at i er blevet "hjulpet"..

Knus Hende der ¤Cherlina¤

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider