Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

vil ikke når det kommer til stykket (sal
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 10:56

Jeg har 5 heste stående hjemme i stalden og syntes selv det er for mange.

Går så nogen gange med tanken om at komme af med et par stykker, min mand har nogle favoriter som vi bare ikke skal af med. Og når det kommer til stykket så vil vi jo bare ikke af med nogen af dem.

Men nu er vi gået igang med behandling for barnløshed, og hvis det så lykkedes her inden for den nærmeste fremtid så ved jeg bare ikke hvad jeg skal gøre.

Min mand har sagt at så snart der er to streger på testen så skal jeg stoppe med at ride, og kan også følge ham så vil også selv holde pause, for når man har prøvet at blive gravid i 5 år så tager man ingen chancer bagefter.

Men igen så får jeg dårlig samvittighed over for to af mine heste, de kommer jo til at stå stille i lang tid. Min veninde har godt nok sagt at hun nok vil ride dem en gang imellem. Men ved bare at det ikke vil blive til noget for hun har jo også sit at se til.

Men så kommer tanken om salg, ud af de 5 heste er to af dem shetlændere, den ene er min gamle vallak som er pensionist og det er så de sidste to som bliver redet.

Den ene af dem har vi fået gratis, for ikke at sælge ham videre så det er udelukket vi kan komme af med ham.

Så er der lasse tilbage, og han er bare min lille øjesten. Vores temperament passer ikke altid sammen da han kan blive nervøs og så bliver jeg nervøs. Men alt i alt en rigtig dejlig hest!

Har prøvet mange gange at søge efter en eller to piger som må komme og ride alt det de har lyst til uden det koster noget, men når man bor på lars tyndskids marker så er det bare ikke til at finde nogen som vil køre så langt ud til en!

Ved ikke rigtig hvad jeg vil med indlægget, måske bare lige ud med nogle tanker jeg går rundt med.

Tak for i læste med så langt, måske et indviklet indlæg.

Hilsen Stine

Startvægt: 108.9 kg

Ønsket tab: 34.0 kg

Tabt: 24.7 kg

Cavello Læderridestøvler sælges str 39-40 Højde 45 Læg 39

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 12:13
hvad med udlån for et års tid,med evt forkøbsret eller uden?

Cogito ergo sum

0
0
Svar på denne tråd

behold dem
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 12:20

hej

jeg synes du skal beholde dem. hestene er jo lige glad med om de kommer ud og ride, hvis bare de er på fold hver dag. og det er ikke altid der kommer en glad hest ud af at blive solgt...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 12:32

Frøken: Jeg er lidt mærkelig omkring mine heste, jeg er af den overbevisning at der ikke er nogen som kan passe mine heste bedre end mig

tøffe 1: Jeg kommer også til at beholde dem, for når jeg så går i stalden for at strigle, ride, fodre eller hvad det nu kunne være så kan jeg blive så gal på mig selv over t gå med de tanker.

Mine heste står løsdrift, og enes rigtig godt i den lille flok.

Og det med at sælge, ja så stoler jeg altså bare ikke på folk. Har haft en opstaldningshest til at stå og der kom den sødeste dame og kiggede på hesten. Det var for godt til at være sandt at ejeren kunne finde sådan en sød køber.

Men men hesten blev aflivet efter en månede fordi den blev brugt hårdt fra dag et, hesten var 16 år og blev solgt til billige penge og som skovturshest.

Det er en længere historie og ved det måske kun lige er tilfældet, men jeg kunne ikke drømme om at sætte min dreng ud til et sted hvor han ikke ville få det godt!

Er kommet frem til at jeg må longere dem en gang imellem, min mand har sagt han nok skal skridte på dem en gang imellem så de kan huske hvordan det er at have rytter på. Og når man så er klar til at ride efter en fødsel kan jeg jo stille barnevognen ved dressurbanen og så arbejde hestene op igen!

0
0
Svar på denne tråd

den dårlige samvittighed!!!
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 13:02

hejsa

pyha ja, den dårlige samvittighed kan jo tage livet af en.

men altså - dine heste tager ikke skade af at få et års fri.

du siger selv at de har det rigtig godt hos dig og er en harmonisk lille flok så hvorfor så skille dem ad.

selvfølgelig skal du ikke tage nogle chancer med en graviditet og sætte dig op på hesten.

næ nej, du skal nyde at du er gravid uden at skulle have dårlig samvitighed.

du skal da sørme hygge dig med hestene alt imens maven vokser og når du så er klar efter junior eller juniorene, er kommet til verden, ja så kan du langsomt gå igang igen.

dine heste kan så i mellemtiden gå og hygge sig, og nyde at du er sammen med dem, og at de kan blive i deres vante omgivelser i den flok hvor de alle stor trives.

lad være med at gå og have dårlig samvittighed over at du ikke får redet- pyt med det.

koncentrer dig hellere om at lave baby - husk nu en glad mor er en god mor!!!

held og lykke

kh pernille

SIGT EFTER MÅNEN !!!!

RAMMER DU IKKE, ER DU SIKKER PÅ AT LANDE BLANDT STJERNERNE.

0
0
Svar på denne tråd

Uha det er
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 13:10

ikke så nemt. Det jeg skriver er overhovedet ikke nogen kritik, det er bare nogen ord der MÅSKE kan passe på dig.

Jeg forstår dig til fulde.

Jeg "ser" nogle ting i dit forhold til hestene som jeg synes er helt normalt. Du har haft problemer med at blive mor og så har du kastet dine moderfølelser på dine heste. Det tror jeg mange gør eller får måske en hund. Nu går du så i behandling og det er jo fedt, børn er dejlige.

Jeg kan godt forstå at du ikke vil af med dine heste eller vil låne dem ud. Da jeg fik mit første barn lånte jeg min vallak ud og fik ham aflivet derude pga lammelser. Jeg lånte ham ud fordi jeg ikke havde tiden til ham. Det var et uheld, der er ikke nogen der kan bebrejdes at det gik ham som det gik. Men derfor er det jo træls alligevel.

Jeg ved osse at når du bliver gravid og har født så er der meget andet end lige hestene der optager din tid. Man kan ikke planlægge ret meget når man får sådan en lille en, nogen af dem er mere "besværlige" end andre.

Så vidt jeg kan forstå ud fra dit indlæg er der kun en af de 5 du reelt kan/vil sælge. Dertil vil jeg sige: om du har 4 eller 5 det er vist ligegyldigt. Om den du reelt rider på står et års tid tror jeg ikke på spiller nogen rolle. Bare de kommer på masser af foldtid så tror jeg hesten er glad.

Jeg ved ikke hvordan du bor og om du har dem hjemme, men det kunne da være du kunne finde en der ville ride hjemme hos dig. Så har du stadig lidt fat i det.

Da mit barn nr. 2 var godt et år synes jeg det var tiden at komme igang igen og det var blevet til 4 års pause. Jeg har nu 2 børn, landbrug sammen med manden og 2 heste, hvoraf den ene bliver redet og bestemt ikke har godt af at stå for mange dage. Det er svært at få enderne til at nå men man kan hvad man vil og det kan du osse.

Held og lykke med det hele.

Pia Nielsen

Udstyr sælges. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Kender det godt
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 13:32

Kender det godt med den dårlige samvittighed.

Jeg har selv en dreng på 1 1/2 år og da jeg blev gravid blev det heller ikke til meget ridning, da det var den første, var jeg sikker på, at når jeg havde født kunne jeg sagtens få tid til at ride 4 gange om ugen...men det var der bare ikke, nu har jeg bare aldrig tid til det, da der er et arbejde at passe ved siden af familien, så vil slet ikke kunne overskue at have mere end en hest.

Men det er sikker meget nemmere for dig at vuderer, når du har født, om i kan overskue 5 heste, ellers er der jo ikke andet for end at sælge.

Rolig vallak søger halvpart. 8740.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 16:41

Alle sammen, mange tak for svarende.

Jeg har hestene hjemme ved mig selv, og de står alle i løsdrift. Så en travl dag kan stalden passes på 20 min!

Og min mand er heldigvis flink til at tage stalden for mig, så der står jeg heldigvis ikke alene!

Jeg har søgt og søgt og søgt efter piger der må komme og ride gratis og komme som de har lyst til, problemet er bare at jeg bor på landet så det er ikke til at få nogen herud fordi det er så langt fra byen.

Pn Dominik: Vil nok give dig fuldstændig ret i at min moderfølelse er kastet på dyrene netop fordi vi har problemer med at blive gravid (har prøvet i 5 år)

Men i har alle ret, de vil ikke skade af at stå stille et år eller mere.

Så vil smide min dårlige samvittighed over højre skulder og gå og nusse og pusse omkring dem mens jeg vokser.

Men nu skal jeg jo også lige blive gravid, jeg skal scannes imorgen for at se om det hele ser ud som det skal efter jeg har været på mogle tabletter som skal stimulere min ægløsning!

Hilsen Stine

0
0
Svar på denne tråd

Det bliver så
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 18:25

dejligt for jer. Det er det hårdeste job man kan påtage sig men det er alså osse det bedste. Børn giver simpelthen så meget både bekymringer og glæder og det positive er heldigvis det der fylder mest.

Vores heste er osse vildt glade for børnene. Hver gang de ser dem i nærheden af folden kommer de luskende fordi ungerne er vildt gode til at give dem godbidder.

Held og lykke endnu en gang både til dig og dine heste og din mand.

Pia Nielsen

Udstyr sælges. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 18:40

Mange tak

Det er så rart man kan skrive herinde og mange gode svar.

Snakkede også med min mand om det, her for ikke så længe siden, og selv om han ikke kan lide lasse. Så sagde han også at jeg ville fortryde hvis jeg solgte ham.

En anden veninde som bor på en af nabogårdene, har så skrevet nu her at hun da meget gerne vil ride dem hvis det er, for hun har kun en avlshest og føl. Så hun har ingen at ride, godt nok er hun springrytter og lasse er dressurhest, men så kan hun jo sammetid lære ham at springe

Skrev lige en sms til hende efter jeg havde lavet det her indlæg!

Så det hele flasker sig nok i den sidste ende

0
0
Svar på denne tråd

Pssst...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 20:30

Du skal ikke sige det til nogen, men vi har altså også nogle stykker, der bare går her, fordi vi ikke nænner at skille os af med dem...

De laver ikke dagens gode gerning, men vi passer dem efter alle kunstens regler... Tanker om salt, så de kan få en ny ejer, der kan stimulere dem lidt bedre, er da bestemt også faldet os ind... Meeen... Nej... For man kan jo aldrig vide om det er de HELT RIGTIGE...

Hestene er ikke døde, og de vrinsker, på trods af manglende "brug", stadig lystigt, når de ser os...

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.

Svend 4 ever (i NORA)

Spritny hjemmeside;

www.stutteri-skawbo.dk

0
0
Svar på denne tråd

gfhdtyuiip
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 21:52
hvor bor du så vil jeg med glæde komme hvis der er mulighed for det og der ikke er for langt

Medlem af dhpv klubben.

Se regnbuen ikke regnen.

Jeg søger en hest i odense som jeg kan passe... Har i en så kontakt mig.

0
0
Svar på denne tråd

Kære Stine
Forfatter: 
Dato:  10-09-2007 08:17

Jeg kan sagtens sætte mig ind i situation og forstår dig til fulde. Jeg kan desværre ikke tilbyde dig at komme og ride Lasse eller Gizmo da jeg simpelthen ikke har tiden til det.

MEN jeg vil støtte dig i det valg du tager og tro mig det skal nok gå det hele.

Tror bare at i må se hvordan det kommer til at gå når der kommer en lille baby.

Rigtig meget held og lykke til jer begge

Hilsen

Anette

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-09-2007 16:27

Zamangah: Netop, man kan jo aldrig finde den rette køber. Jo min veninde gjorde til hendes hoppe!

Men er også kommet frem til at nu må vi se tiden an, en veninde jeg har som bor på nabogården vil gerne ride dem en gang imellem.

Nousy: Du må med glæde komme, meen tror nu nok der er lidt langt Jeg bor helt oppe i nordjylland!

AnetteSteen ♥Line Waldy♥: Ja du lægger øre til meget omkring mine bekymringer, men som de andre siger så tager de ikke skade af at stå stille. Og så må jeg se til den tid, om hvordan det kommer til at gå. Heldigvis er Ronni jo god til at hjælpe i stalden!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 19:58

Hej søde ven..

Ja jeg ved slet ikke hva jeg skal skrive... Du har ski lukket munden på mig

Men du ved at uanset hva du gør så er jeg der altid!

Glæder mig til og blive "Tante Karina" hihi

Knuz fra

Hende med den gyldne skønhed

GOLDEN FABIA!

Hvis man ikke udlever drømmen - dør fantasien!!!

http://www.123hjemmeside.dk/Fabia

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider