Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Frossen flæskesteg...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 16:52

Den er frossen og det var meningen vi skulle have den i aften... What to do... kan man give den længere tid i ovnen eller tø den op på en eller anden yderst effektiv måde??

Hilsen Maria

En Pinto-hest...det er bedst!!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nok ...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 16:57

... sætte den i kold ovn og så fyre op under den på 175-180 grader og så lade den få den tid, den nu behøver

Jeg tror ikke engang, jeg gad bøvle med at få den proppet i microovnen først for at tø den lidt op.

Bare ind i ovnen med svinet

Mvh. Lisbeth

Tag solbriller på når du skal "nyde" HN´s nye "fantastiske" farver, det føles temmelig tosset, men det hjælper ...... måske.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 17:24

Hvordan ved jeg hvornår den er færdig?

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

Arggh altså ...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 17:31

... ... når den er færdig altså !!!

Hvordan er det nu lige ... 1½ times tid normalt hvis den var tøet op i forvejen og så lidt "trækketid"

Har du ikke sat den i ovnen endnu

Mvh. Lisbeth (nogle gange med skåneærmer)

Tag solbriller på når du skal "nyde" HN´s nye "fantastiske" farver, det føles temmelig tosset, men det hjælper ...... måske.

0
0
Svar på denne tråd

stegetermometer
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 17:33

Et stegetermometer er en god ting især hvis man har glemt at tage kødet op af fryseren ;-)

Ellers kan du prøve at tage stegen ud og stikke en gaffel i den fra siden (ikke ved sværene så bliver de bløde hvis den skal have længere tid) kommer der lyserød vædske ud, så skal den have lidt mere. Men du skal nok regne med at den skal have en halv gang så meget som du ville have givet den hvis den var tøet op vil jeg skyde på.

Katrine

Marsvin og kaniner, det er da noget man spiser!
*
*
-Nothing is original
everyone imitates someone-
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 17:58

jo jo den er røget i ovnen... Hmm jeg prøver mig lige lidt frem med grisen. Spændende!

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

En flæskesteg
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 18:29
Hmm.. Jeg tror da ikke i får mad før kl. 7-8 stykker i aften, medmindre i vil spise sej gris?

Sådan en flæske-fætter må gerne få 2-4 timer på dejlig stille varme mens den bliver mørere og mørere - kød må man ikke skynde på, så bliver man belønnet med sålelæder i varierende kvalitet.

Man kan sagtens stege en frossen flæske-fætter, bare man går i gang i god nok tid. Man skal også være forsigtig med for høje temperaturer så den ikke er branket udenpå og kold indeni. Så løsenet er lang tid, lave temperaturer (bortset fra til sidst når sværen skal laves).

/Lene

Derfor beder jeg med tårer
Led den ind i mine årer
Så for dig kun hjertet banker
Så kun du i mine tanker,
er den dybe sammenhæng.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider