|
|
| QXL-hestesalg |
| Forfatter:  |
Rebekka 1 |
| Dato:  |
05-09-2007 22:57 |
|
Er det mig, der er dum? Men jeg kan simpelthen ikke tage stilling til det etiske/uetiske i at sælge hest ad denne vej, så længe jeg ikke kan finde ud af:
Om det virkelig er rigtigt, at der ingen oplysninger er om hesten, kun et par billeder og så salgsvilkårerne???
Eller er det bare mig, der er computer-dum?
Mvh Rebekka
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Link mig
Se vores hjemmeside på www.stald-arthur.dk Stor lys hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Sabro eller Tilst ved Århus. De stolte ejere af: Petit, Animation, Black Bell og Eher Enzar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 111111111111111 |
Lenette0 (Nancy VD Haar) |
05-09-2007 23:12 |
|
Jeg synes da at det er ok, de har jo sat en mindstepris på og skriver ofte at de vil have lov at se køber an og ombestemme sig, om hesten sælges på HN eller Qxl er vel det samme i sidste ende..
En frieser er et valg for livet opstaldning 4*4 boks,10 tønder land ,fodring 3 x daglig, foldtid alle lyse timer,lys på ridebanen, udlukning +indlukning, container + skurvogn. KUN 800 kr incl hø/halm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
HNielsen ♥Trundte♥ |
05-09-2007 23:24 |
|
der er oplysninger... ikke så mange, men der er da lidt. har været derinde og kigge et par gange og de heste der er der plejer jeg også at se på dba eller lignende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan ikke |
|
|
se noget problem. Sælger forpligter sig jo ikke til at sælge hesten, så man kan sagtens undgå useriøse købere selvom det er en auktion. Dem, der er ligeglade med hvem de sælger til vil jo kunne sælge deres hest til dårlige hjem uanset hvad. Mange bruger Qxl som en slags markedsføring til at gøre opmærksom på at deres hest er til salg og så foregår salget på almindelig vis. Jeg så at Dyrenes Beskyttelse ville forlange en mindstepris på 5000 kr. Det synes jeg så er skørt selvom jeg godt kan se princippet bag det. Jeg vil absolut ikke betale 5000 kr for at give en gammel pony/hest nogle gode sidste år og viljen til at betale for en hest er overhovedet ikke proportionel med folks vilje/evne til at tage vare på hesten.
Hund søger nyt hjem. Se præsentation for mere info. Pris: et godt hjem med hundeforståelse.
Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min er fra qxl |
Freek |
06-09-2007 08:49 |
|
Min blev først annonceret på qxl, men lavede aftale med sælger om at komme over og kigge efter auktionen, da vi ikke ville byde på auktionen, jeg blev ikke afskrækket da alt gik som det skulle, og vi lavede en god handel synes jeg selv...
Elsk dine fjender, det hader de så meget mere...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mindstepris |
|
|
Jeg så at Dyrenes Beskyttelse ville anbefale en mindstepris på 5000 kr ved salg af heste. Så ville jeg nok være nødt til at aflive min to, fuldstændigt sunde og raske, shetter-vallakker? For der er ingen der vil give 5000 pr stk! Jeg ville ikke engang kunne få den pris for de to muler samlet. Jeg vil da langt hellere sælge dem for et symbolsk beløb til et godt og kærligt hjem fremfor at lade dem aflive når jeg nu (desværre) skal til at flytte.
KH Pia -
-
SALG/UDLÅN/BYTTE: 2 stk. 2-års shetter-blandinger, vallakker. Evt. bytte m. stævneskab, dressursadel, vinterdækkener str. 135
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pia Jensen |
|
|
Det gælder ikke Shettere. Men du kan jo sælge dem mange andre steder end på QXL.dk Synes også annoncen på QXL er fin da det kun er en 2 års. Den er jo ikke redet. Der kunne måske skrives om den var vanttil sadel, trense og smed. Men man må gerne få sælgers nr og kører ud og kigge på den, det er lovligt. Sælger kan stadigvæk forholde sig til at afvise købere uanset om det er på et vindende bud eller ikke.
Se vores hjemmeside på www.stald-arthur.dk Stor lys hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Sabro eller Tilst ved Århus. De stolte ejere af: Petit, Animation, Black Bell og Eher Enzar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En gang til for Prins Knud! |
Rebekka 1 |
06-09-2007 17:07 |
|
Det ville have været super dejligt, om I ville have fortalt, HVOR på QXL I finder OPLYSNINGER OM HESTEN!??
Det eneste jeg kan se er BILLEDER!
Og - hvis det eneste, det er MULIGT at se er billeder, ville jeg mene, det var lidt underligt at handle på den måde - siger sig selv.
Men I kan tydeligvis få fingrene i en hel masse oplysninger. Hvordan gør I det?
På forhånd tak, Rebekka
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| infor om hesten |
|
|
Det er da ganske enkelt at finde infor om pågældende hest. Hvis du scroller lidt ned på siden kommer der en boks med info.
Mvh. Anne. -Grøn er håbets farve.... -Lyserød derimod er KUN til candyfloss, og ikke noget for mig
What doesn't kill you Makes you stronger!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dette er de oplysninger der står |
|
|
Super dejlig plag, 2 år, søger nye udfordringer.
Er ca. 155 i stg nu, forventet stg. mindst 160 cm. Er født 3. maj 2005.
Har stambog (LU), er efter Big Ben.
Meget børnevenlig, van til at blive passet af pige på 11 år.
Er passet med smed og dyrlæge. Sælges for ejer, pga. dennes flytning.
Pernille med DV-hesten Rigoletto. Respect your fellow earthlings - don`t eat them! Go vegetarians!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dsdasdasd |
|
|
Du kan også spørge sælger om det du vil, og med dyr mener jeg man må udveksle tlf.numre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv, hvor mærkeligt! |
Rebekka 1 |
06-09-2007 21:06 |
|
I går stod der ingenting, nu står det hele der ganske rigtigt som I siger.
KØB ALDRIG EN MACINTOSH-COMPUTER, DEN HAR HUMØRSVINGNINGER!
TAK TAK TAK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| når det |
tralle-trold *Tone* |
07-09-2007 03:43 |
|
gjelde salg af heste eller dyr generelt så opplyses dette på QXL: Fordi det handler om levende væsner gælder der særlige betingelser for auktioner med dyr på QXL.dk. De er til for at sikre den bedst mulige handel - både for dig og dyrene. I forbindelse med auktioner med levende dyr, har køber og sælger ret til at annullere handlen, hvis den ikke tilgodeser dyrets tarv - f.eks. skal hvalpe være 8 uger gamle, før de må sælges. Du kan tage kontakt til Dyrenes Beskyttelse eller Inges Kattehjem, som giver råd og vejledning. Hvis dyret sælges under uacceptable forhold, kan du kontakte os, så vi kan lukke sælger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|