Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mine katte accepterer ikke ny kat
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 08:52

Jeg har midlertidigt taget en killing til mig, da der ikke var nogen der ville have den (søger et nyt hjem til den, da vi i forvejen har to katte). Vi hentede hende i søndags og har lavet opslag rundt omkring for at finde et nyt hjem til hende. Dog tænkte jeg, at hvis kemien mellem hende og vores to andre katte var god, så ville vi overveje at beholde hende selv. Men men men... de knurrer, brummer og hvæser ad hende, så det bliver desværre nok ikke aktuelt. Den ene af kattene går sommetider hen og snuser til hende og går igen uden at gøre noget, men den anden holder sig helt væk fra hende. Hun reagerer kraftigt på hende.

Hvor lang tid skal vi give dem til at acceptere hinanden? For mine katte opfører sig slet ikke, som de plejer. De foretrækker at være ude eller i soveværelset, hvor de kan være i fred for den lille. Og jeg er bange for, at hvis dette står på i længere tid, så vil de ikke bo der længere Jeg giver dem den opmærksomhed, de er vant til at få.

- Henriette -

Sød hunkilling på ca. 16 uger bortgives

Windsor Greenline 17" fit 3 sælges

Lækkert dybt sæde og god knæstøtte

Inkl. nyt underlag, nye remme, bøjler samt Bucas gjord

Meget fin og velholdt sadel

Kr. 7.000

0
0
Svar på denne tråd

Klap lige hesten...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 09:06

Den slags tager tid, ikke bare tre fire dage. de skal nok vænne sig til hinanden men der kan godt gå en to til fire uger...

Bare husk at give de "gamle" katte masser af opmærksomhed, så ikke de føler sig til overs.

Rie

0
0
Svar på denne tråd

Tid...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 09:13

...jeg er helt enig med Rie. Det tager tid, det er yderst sjældent at katte vil acceptere en nyankommen på så få dage. Husk at forkæl de andre, så de ikke føler de bliver nedprioterede, så går det hele lidt hurtigere.

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

0
0
Svar på denne tråd

Ting tager
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 10:14

tid og i dette tilfælde skal du forvente et par uger - mindt. I starten vil de nemlig sprutte, hvæse og stikke af, når den bette kommer i nærheden af dem.

Efter et stykke tid lader de katten være i samme rum som dem, dog stadig med hvæsen, hvis den kommer for tæt på og til sidst bliver den accepteret.

Men giv det tid - god tid..!!

mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Kan tage tid
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 10:38

det kræver noget tålmodighed.

Selv tog jeg en 6 årig hunkat til mig for lidt over 1 år siden. Min hankat (dengang 11 år) "bankede" hende når han fik mulighed. Oliver har aldirg delt bolig med andre katte. Det fortog sig stille og roligt efter et par måneder. Der er god plads i huset, og Mille fandt selv sit eget "fristed" i kosteskabet hvor Oliver IKKE var velkommen. Det fik hun "banket" ind i ham.

Det er vigtigt, at du ikke blander dig, før det er absolut nødvendigt. Ved godt det er svært, men prøv alligevel.

I dag kan de lege en smugle sammen. Det er mere Mille der opfordre til leg men Oliver kan også lige løbe frem og klapse hende en i måsen og løbe væk igen.

De spiser sammen, men har ikke gensidig pelspleje og kan ligge sammen med kort afstand. Mille er vel set i Olivers øjne, mere eller mindre, på "tålt ophold".

Held og lykke med misserne. Det er skønt når det lykkes

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 15:41

det er ikke altid det lykkedes, jeg har også prøvet det der med at skulle adoptere en skilsmissekat og da naboen havde observeret at vores hunkat og deres kasterede hankat altid tussede rundt sammen så var det jo nærliggende at spørge om han måtte komme og bo hos os.

Det kan godt være de var "kærester" udenfor, men indenfor var det "War of the Roses" og efter en tid flyttede hunkatten hjmmefra i protest, kede var vi over at miste vores Whiskas kat men et eller andet sted havde vi jo kun os selv at takke, katte er meget bevidste om deres territorie og ønsker faktisk ikke andres selskab på samme måde som eks. hunde.

Det gik så bedre da vi fik Silke som killing, Egonkat (skilsmissekatten) tog det i stiv arm og de kom fint overens.

Du må jo se tiden an og så vurdere om de er bedring at spore hvis dine gamle katte slet ikke kan komme overens med den lille ny synes jeg du skal skaffe den et andet hjem da det ellers vil være synd for dem alle 3.

mvh Jeanne

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa *sss*
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 11:41

Jeg har en kat på 5-8 år (alder ikke kendt), som har tidligere været vant til både børn og dyr, men er også den type der kan li fred og ro.

Da jeg fik en ny 1-årig hankat i maj måned, tog det ca 1 uge før den nye var accepteret.

Jeg gav "den gamle" masser af opmærkomhed og sørgede for "kvalitetstid med ham alene.

I dag sover de sammen, spiser af samme skål og går derefter i gang med den anden skål sammen (de har faktisk hver deres).

Når "den gamle" behøver fred har han den øverste hylde i klædeskabet, der kommer den lille ikke op.

Så det kommer.

VH Jannie

0
0
Svar på denne tråd

nye misser
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 16:33

Jeg har prøvet at komme hjem med en lille killing, som min daværende kastrat omgående tog under sine vinger. Han elskede simpelt hen sin nye kammerat fra første sekund, selvom killingen spruttede lidt af overraskelse over at en fremmed kat omgående begyndte at vaske den. Da jeg vågnede næste morgen lå de i en rodet bunke på sofaen. Så hurtigt kan det gå at blive venner.

Til gængæld har jeg også prøvet, at en kat aldrig blev glad for en lille ny lammerat. Det var faktisk ovenstående killing som fik sådan en fin modtagelse. Han løb nærmest skrigende bort, da jeg fik en ny lille killing, fordi den gamle kat var blevet aflivet. Han kom aldrig sådan rigtigt til at blive venner med nogen andre katte, men var heller ikke aggressiv overfor de andre.

0
0
Svar på denne tråd

Giv det tid
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 19:48

Jeg har selv 5 katte som jeg har fået løbende gennem årene, og nu er min kærestes 2 også flyttet ind.

Det har taget tid hver gang der er kommet en ny. Ca. 2 mdr før det er helt på plads.

Masser af opmærksomhed til "de gamle" og ekstra lækker mad til alle og ROS og kæl når de er tæt på hinanden uden knur

Jeg har ikke skældt ud når der var optræk til ballade, men simpelthen gået imellem så er de gået hver sin vej.

Held og lykke med det

Uddannet Hestemassør & Dyrekinesiolog www.naturmagi.dk

Uddannet hundeinstruktør hos Irene Jarnved

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider