Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

udlån af hest
Forfatter: 
Dato:  01-09-2007 19:12

hej alle hvis i skal låne en hest pony ud så sørg for kontrakt og se den bliver redet min 2 gange om måneden. jeg har lånt min pony ud i 1 1/2 år og pludseligt var alt galt og på nær de sidste 4 mdr og det gik det ubeklageligt pigen ville ikke ride mere på grund af lektier ( og jeg hørte hun prøvede en anden) hvorfor sagde hun ikke bare hun ikke ville ride queen mere.Hun er en pony der går alle la øvelser. Men vi aftaler at hente queen. Låneren bliver bare væk. mærkeligt Da jeg kommer hjem synes jeg hun går mærkeligt og jeg longere hun er halt.. tar dagen efter til charlotte frigast som ser hun er halt på højre for og bag samt sunket i kryds , hun henviser tilfalk rønne som ser det samme, så det bare så surt.. Så kære hesteejer lav en kontrakt når i låner ud og hvordan kommer man igennem dette låneren vilselvfølgelig intet indrømme, selvom begge dyrlæger siger der er sket en skade så tænk jer om inden i låner jeres hest ud.

0
0
Svar på denne tråd

puha... frygteligt..
Forfatter: 
Dato:  01-09-2007 19:25

Ej hvor må det have været surt... Det er da utroligt så mange tilfælde man høre, hvor udlåner ikke behandler hesten som de burde.. det er trist det skal være sådan..

Jeg overvejere også at låne min vallak ud, og måske sener sælge, og han skal hvertfald også kun udlejes på kontrakt.. jeg tror ikke engang man kan gøre noget ved de tilfælde.. :(

0
0
Svar på denne tråd

Kontrakt!
Forfatter: 
Dato:  01-09-2007 20:14

Jeg har pt. min ene unghest ude på kontrakt og en mere på vej. Jeg har foretaget det valg, at hesten dyrlægeundersøges inden låner overtager, hvilket anføres i kontrakten, så når hesten kommer hjem (måske), så skal den være 100% i orden.

Derudover holder jeg rimelig kontakt med låner, så begge er engagerede i udlånet.

Jeg har endnu ikke oplevet noget negativt i forbindelse med udlånet, selvom hesten har været (er pt.) syg, og jeg har store forventninger til det fremtidige udlån.

Det er jo blot vigtigt at huske, at hvis hesten bliver syg/skadet hos låner, kunne dette som oftest også være sket "hjemme".

Kristina

4 års DV vallak med kæmpe potentiale udlån/salg her

Pony købes: 6-12 år, 145-149 stg, LB/LA dressur, god lærepony.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Kristina.
Forfatter: 
Dato:  01-09-2007 22:03

God ide med en dyrlægeundersøgelse inden udlånet. Skal afligevellet have min uanvendelighedsforsikret, så det er jo to fluger med et smæk. Tak for tippet.

Mvh. Lene

Fjordhest udlånes til sød rytter. Med mulighed for ifoling og køb næste år.

Supert dejligt fjordhesteføl sælges. F: Idon Busklund MF: Kastanjegårdens Nick Forventet stangmål: 146-148cm.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  02-09-2007 11:09

Uha, det lyder ikke godt. Håber din hest bliver god igen.

Det er præcis sådanne historier der gør, at jeg aldrig vil låne nogle af vores ud.

Rønnebjerggård... Smuk hoppe 3½ år, 156 cm sælges...

Frieserhoppe 5 år sælges...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-09-2007 11:45

Ja jeg er altså en af dem der har haft succes med det. Min låner var super, og hun har simpelthen bare redet min hest så flot, og fuldstændigt behandlet den som sin egen i alle henseender. Og Welina er blevet meget mere rutineret i flere øvelser end da jeg lånte hende ud, og de har det enormt godt sammen de to.

Jeg har absolut ingen kritik, kun masser af ros.. og hun kommer stadig nu efter jeg har fået hende hjem og rider hende og starter stævner på hende, og det får hun også lov til så længe hun vil!

Desuden har jeg selv lånt en selskabshest, og den behandler jeg da helt som min egen og den har selvfølgelig smed som den skal have det (den har specialsko), og den skal også nok få dyrlæge i det omfang den har brug for...

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Udlån..
Forfatter: 
Dato:  02-09-2007 18:19

Jeg søger også efter en låne hest, men jeg vil også ærlig indrømme at den vil blive pakket ind i vat som min egen.

Den skal have smed minimum hver 6.uge som min egen, og dyrlægen vil jeg hellere ringe en gang for meget til end en gang for lidt..

Foder skal de heller ik mangle og fold tid, det er også vigtigt.

Så jeg håber hesten kommer for mig.

Lånehest søges m. forkøbsret

Primært til dressur og lidt hygge spring.

Minimum 1.50 i stang.

Vil blive behandlet som min egen og forkælet i hoved og R...

Vil stå hjemme hos mig.

0
0
Svar på denne tråd

det er sjovt
Forfatter: 
Dato:  02-09-2007 18:28

i de perioder, hvor jeg har lånt en andens hest, eller haft det daglige ansvar for en andens hest, har jeg pakket den dobbelt så meget ind i vat, som var det min egen.

Jeg har en stor respekt for andre folks ting og dyr.

Jeg har flere veninder som har lånt heste, med succes. Har en veninde der pt udlåner sin hest, med succes, og en veninde, der måtte hente sin hest i den anden ende af landet, fordi det ikke gik som forventet.

Mht udlån syntes jeg dog det er en selvfølge, at man laver kontrakt, og holder kontakt, så man ved hvordan det går.

0
0
Svar på denne tråd

Lige noget mere..
Forfatter: 
Dato:  02-09-2007 18:38

Det vil jo være en selvfølge at lave en kontrakt samtidig med at man holder kontakt med ejer og at ejer kunne komme forbi og kigge til hesten i tide og utide.

Hilsen Natasha

Lånehest søges m. forkøbsret

Primært til dressur og lidt hygge spring.

Minimum 1.50 i stang.

Vil blive behandlet som min egen og forkælet i hoved og R...

Vil stå hjemme hos mig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider