Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Regler ang katte, når ejer flytter.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 21:22

Vi har netop idag overtaget vores nye gård.

Da vi så på stedet i sin tid, havde ejeren en del katte.

Idag mødes vi så med ejer og ejendomsmælger, for at overtage gården... egentlig lidt sørgeligt, for den gamle ejer græd som pisket. -Hun har boet på gården i 21 år med sin mand, men må nu flytte, da manden døde her i foråret af kræft, 50 år gammel, og hun havde ingen økonomisk mulighed for at blive.

Da hun aflevere nøglerne siger hun, at hun har taget den ene af sine katte med, og har ladet de 5 andre blive. Hun fortæller den ene kan få killinger hvornår det skal være, og at de spiser whiskas, og at der forøvrigt ind imellem kommer en vildkat, men den vil kun have alm. madrester .

Altså, nu havde vi forestillet os, at vi skulle have en eller to staldkatte, til at holde mus nede, men vi havde ikke rigtig planlagt at vi skulle have 5 og en håndfuld killinger plus en vildkat (Ja dem er man jo ikke herre over).

Nu gør det såmænd ikke os så meget, vi har intet imod katte, og gården er også stor nok, så vi kommer ikke til at gå og falde over dem.

I grunden bliver de en jaget flok, for vores Jack russell terriere kan ikke lide katte... eller jo, det kan de, men det er mere som et fornøjeligt stykke legetøj, end som en bofælles-makker .

Men nu til sagen. Først blev vi lidt overaskede over vores "katte-bonus", men kom så til at tale om, om der var en særlig regel om, at katte på landet ikke som sådan har nogen ejere, men mere høre med til gården?

Findes der en regel om dette, eller har hun bare taget for givet, at vi nok gerne ville overtage hendes katte?

Hilsen Anima.

Brugt springsadel købes.

-Alt har interesse.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 21:36

med dit kattehold- du har ingen forpligtigelser overfor hendes katte og de er hendes ansvar-

Jeg ville dog af moralske grunde tage dem som en pakkeløsning og ringe til kattensværn- de vil nok tilbyde dig at de alle bliver indfanget og neutraliceret og genudsat. De ville også nok kunne tilbyde nye hjem til de små, hvis du ej selv lige kan få dem afsat.

Dette er nemlig en stor del af deres arbejde, at hindre uønsket katte produktion.

Du er havnet i et kattepine- haha. og derfor syntes jeg at du skal få stoppet den produktion af uønsket katte hurtigst muligt...

Kattensværn vil måske også tage det overtal som du evt. vil af med.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Gavmild.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 21:43

Jamen så er hun nok en gavmild dame af natur .

-For hun havde også efterladt sit klaver midt inde i stuen... et virkelig tungt et af slagsen, som det kræver mere end to til at flytte .

-Vi har da rigtig nok fået noget for pengene hva .

Hilsen Anima.

Brugt springsadel købes.

-Alt har interesse.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 21:47
sælg dem, og sælg mor katten inden hun for killinger så er de ikke din hovedpine. ej nu skal det jo være ordenligt, jeg havde prøvet at sælge dem, og hvis de ikke bliver købt så havde jeg nok afleveret dem til kattensværn.

Kærlighed er først ægte når den er ubetinget
0
0
Svar på denne tråd

Kattens Værn...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 21:52

... jeg synes du skal få dem indfanget og neutraliseret, så der ikke kommer flere uønskede katte. Det er jo heller ikke i kattenes interesse, at de skal være pivdyr for en jack russel og da slet ikke når der kommer killinger.

Tillykke med gården.

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

0
0
Svar på denne tråd

Sælge katte?!?
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 21:55

Kan man sælge katte?!? -Er der virkelig nogen der gider give penge for dem ?

-Helt alvorligt, så troede jeg at sådan en slags katte skulle foræres væk, hvis man gjorde sig håb om at skulle af med dem.

Ja, kattens værn kan blive enden på det, men kender I ikke det, at travle mig har fået endnu en "byrde" tvunget ned over hovedet, i form af alle hendes katte?

Nu er prblemet jo ikke større end det er til at føle på... men alligevel? -Mig som der jo ikke havde tænkt i kattebaner, skal nu til at fodre med wiskas og holde øje med når vildkatten er på besøg, for så at stille madrester ud. End videre skal jeg få skilt mig af med killingerne, der kan dukke op når som helst...

Hilsen Anima.

Brugt springsadel købes.

-Alt har interesse.

0
0
Svar på denne tråd

Pivdyr.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 22:00
Nej, det er i ingens interesse, at de stakkels katte skal være pivdyr for vores hunde.

Hilsen Anima.

Brugt springsadel købes.

-Alt har interesse.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 22:05

få dem allesammen aflivet, undtagen de to I selv vil beholde..

Katten er ligeglad med den er død og der er rigeligt med katte i DK, så at i aflive et par stykker laver ikke rod i bestanden..

Vildkatten kan I vist få hjælp til at indfange..

Og tillykke med gården..

Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd

Og inden..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 22:07

der kommer nogen og siger jeg er led og kattehader, så kan jeg jo ligeså godt selv sige at, JA jeg hader katte.. Længere er den ikke..

Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd

Jeg hader ikke katte
Forfatter: 
Dato:  01-09-2007 12:30

Ja jeg hader ikke katte, men jeg vil stadig give Annemette ret.

Jeg syntes at det ville være det mest humane at få dem aflivet du ikke vil have og evt få indfanget vildkatten.

Du skal ikke begynde at fodre med wiskat og ligge på lur når vildkatten kommer for at smide madrester ud, men giv dem det mad du syntes de skal have de skal jo nok spise det hvis de er sultne.

Jeg syntes at damen har været meget fræk bare at læsse sine katte over på jer.

Så vidt jeg ved er en JR ikke en hunderace der går af vejen for at snuppe en kat eller to og set i forhold til det er dyrlægen da det mest humane.

Jeg håber at du for styr på det snarest da det da er en ekstre udgift som du ikke har bedt om.

Forresten tillykke med din nye gård

MvH

Heidi

Opstaldning i sinding tilbydes.

Privatstald med åben bokse

Det er med fuldpension

Ridehus 18x30, udendørsbane 20x60 og springbane.

6 ha græsfolde. Det er max plads til 12 heste.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider