|
|
| Er du glad for dit arbejde? |
| Forfatter:  |
Stald Kolind |
| Dato:  |
30-08-2007 19:47 |
|
Jeg tænker tit på, om det kan passe, at man skal gå hele livet igennem uden at finde et arbejde, man kan lide at møde til hver morgen? Jeg ved godt, at jeg har mange år foran mig, og at jeg har tid nok til at finde det helt rigtige job, men man vil jo også gerne finde det, inden man skal pensioneres, ikke? Jeg er uddannet salgsassistent, og valgte egentlgi kun uddannelsen, fordi jeg var helt enormt skoletræt, og det var den korteste uddannelse, jeg kunne finde. Havde før arbejdet i butik, og kunne egentlig godt lide det. Og så skulle jeg bare have en uddannelse, så jeg kunne få lidt mere i løn. LIDT er helt korrekt, for som salgsassistent for man ikke meget mere end som ufaglært. Lige meget...i hvert fald har jeg ingen planer om at skulle være i butik resten af mit liv. Jeg hader mit arbejde. Mine kollegaer er søde nok. Stedet er ok, og chefen er et fjols som så mange andre chefer. Men selve arbejdet er så trivielt, at jeg føler, tiden går fuldstændig i stå hver eneste dag. Om formiddagen laver jeg flutes i slagterafdelingen i det supermarked, jeg er ansat i. Spørg mig lgie, om jeg hader flutes?? JA! Føler altid, at jeg aldrig laver andet end at skære salat og smøre Miracel Whip på flutes. Jeg er tæt på at brække mig over det! Om eftermiddagen er jeg "postmester" i vores lille Postbutik. Det er ok - når der er noget at lave! Men i disse tider er der bare intet at lave. Alle folk sender e-mails og betaler deres regninger elektronisk eller har dem på PBS. Så jeg står en hel eftermiddag og kigger us i luften, for jeg SKAL være der, HVIS nu, der kommer en kunde! Jeg er bare så led og ked af at stå op hver morgen og tænke: "Så er der én dag mindre til weekenden." Hvis jeg så endda bare tjente penge nok til, at jeg kunne have mine heste, men nej, lønnen er så elendig, at jeg skylder penge til gud og hver mand, så jeg kan beholde mine heste. Kan det virkelig passe? At man ska