Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor - uddannelse ??
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 12:29

Hejsa.

Jeg sidder lige her og prøver at finde en hjemmeside, hvor man kan læse om at uddanne sig som dyre adfærds terapeut, men kan kun finde én - men det ligger for langt fra hvor jeg bor.

Er der nogen af jer kloge hn´er, der ved hvor jeg kan finde sådan en hjemmeside henne ??

Mvh.

0
0
Svar på denne tråd

Dyreadfærdsterapeut
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 12:44

Titlen dyreadfærdsterapeut findes kun på etologisk institut v. Roger Abrantes og ligger i Ballerup. Er det dette sted du har fundet?

Der findes jo en del "skoler" der beskæftiger sig med - og uddanner folk inden for området, du skal bare huske at der ikke er nogle restriktioner på området.

Dvs at du ikke kan være sikker på kvaliteten, selvom folk har nok så mange kurser eller andet bag sig. I praksis betyder det, at der ikke bliver ført kvalitetskontrol med disse uddannelser fra statslig side, sådan som det foregår i det traditionelle uddannelsessystem.

Du kan jo også gå den mere traditionelle vej, fx kan du læse biologi og lægge dit fokus på etologien eller læse psykologi og ad den vej tone din uddannelse hen mod "noget med dyr og mennesker relationer".

Jeg er fx selv i gang med uddannelsen som hundeejerinstruktør i Paff regi og er lige startet på psykologistudiet i kbh - skriv hvis du vil vide mere eller se: www.paff.dk.

/Mette

0
0
Svar på denne tråd

virtuelt
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 13:26

Jeg er rimelig sikker på at du også kan læse det virtuelt...

Men du skal vidst stadig på skole - bare ikke så ofte...

Mvh Christiane (y)

Gør livet til en fest

køb en .. islandsk fårehund :-D

Allways look on the bright side of life
- Monty Python - (i)

0
0
Svar på denne tråd

det finder
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 15:57
nok i linket her:

www.nethundeguiden.dk/ link_category.php?cat=...&order=ASC

håber det var til hjælp
0
0
Svar på denne tråd

Pingling Det står det faktisk
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 16:01
på etologisk institutt:

Såfremt du har studentereksamen, HF eller HH kan du blive DAT ved selv at studere de teoretiske fag og ved at aflevere opgaver via e-mail. De praktiske fag afvikles dog på Etologisk Institut.

Mere information om DAT på distance education (DAT DE).

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider