I den danske natur uden hjælp. De lever i hvertfald ikke ret længe og har et kummerligt liv.
Vi fik vores Gammel-Stribe på samme måde som du (og en masse katte, så husk at få den lille neutraliseret!), hun kom dog i selvskab med en frygtelig gammel hankat (som dog havde et hjem), og da hun gik ind og spiste af vores unge hankats mad, så begyndte vi at fodre hende ude. I dag ville jeg have ladet hende gøre det, så var hun blevet hurtigere tam, men vi kunne ikke kønsbestemme- og jeg var bange for at Simba ville strinte. Det gjorde han dog aldrig.

Reglen er: Man skal ALDRIG begynde at fodre medmindre man vil påtage sig ansvaret for katten 100 %. Er man begyndt at fodre, så er katten ens ansvar 100 %!
Man må IKKE holde op med at fodre- katten dør af sult, og det er dit ansvar.
Nu finder katten sig i, at du rører den, når du fodrer, så bliv ved med det! Sid hos katten, snak med den, lær den, at du ikke er farlig, men god for lækkerbidder og kæl. Lad VÆRE med at prøve at tage den op før den selv kommer hen til dig og spinder. (Kom jeg til- og det satte tæmningen meget tilbage).
Sørg for et sted katten kan søge ly for vind og vejr, du kan også bygge et lille hus til den i haven.
Gammel-Stribe blev tam, for så vidt, jeg kunne røre hende, og nogen gange løfte hende op, men hun levede vildt (og var en stor jæger). Vi fik tit mange hyggelige snakke: Hun kunne ikke miave rigtigt (det kan vildkatte sjældent, da miaven er killingeadfærd, som kun tamkatte beholder i voksenlivet, hvor vi mennesker, så at sige er deres "mor"),
så hun lød lidt som en blanding mellem en frø og et vækkeur, men når jeg kom ud, så kom hun hen: "Kvææk, kvææk, kvæææk?!" Hvor er min mad i dag? Godt du kom! Er nutidens børn ikke forfærdelige? Og så sagde jeg noget til hende... Det var ret hyggeligt!
Desværre fik hun så 4 yndige kattebørn- alle hunner- alle meget vilde... De *blev* tamme med tiden, men vi havde temmelig mange halvvilde katte. Vores Tricolora flyttede dog ind hos os som 12 ugers- fra vild til tam på ½ time.

Hun valgte selv at gå ind en dag- og hun er blevet her siden.
Jeg vidste meget lidt om katte den gang- ellers var historien blevet meget anderledes! Men jeg har lært en masse dejlige mitter at kende, og ike mindst lært en masse om katte-dfærd.
Flamingokasser kan man nok få i et supermarked/købmand, hvis man spørge om de har et par, du må få.