Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Undulaten Jacob
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 19:47

Ja... jeg er blevet undulat mor.

Det er en fin lille blå fyr ved navn Jacob. Ingen kan huske hvor gammel han er. Han har boet hele sit liv med en stor gul/grøn undulat, som var rigtig dominerende og som hakkede Jacob meget. Da den dominerende undulat døde, blev Jacob alene.

Han virker glad, pludrer, pipper, ordner fjer og er meget livlig.

Jacob har indtil for nylig boet hos min kæreste gamle mormor, men nu er mormor kommet på plejehjem, og jeg tog så Jacob.

Jeg aner ingenting om undulater

Han får dagligt friskt vand i sine vanddispensere. Han har foderskåle hængende i sit bur, og har derfor adgang til foder hele tiden. Han får den alm undulat kornblanding man kan købe i Brugsen/Bilka/Irma osv.

Er den tilstrækkelig?

Udover det får han hirsefrø kolber, som han elsker.

Han har sand i bunden af buret, som jeg skifter tit. Han har to sidde pinde og to gynger.

Han bliver dækket med et let tæppe om natten.

Er der noget han mangler?

Er han trist over at være alene?

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 19:51

Han virker som om han har det fint.

Og det lyder til at du gør det rigtige.

Du kan også godt give ham et lille salatblad i ny og næ(ikke for tit)

Du kunne evt købe et siddespejl til ham. Det er som regel nok som selskab da de tror det er en anden fugl.

Held med Jakob.

Knuz fra

Hende med den gyldne skønhed

GOLDEN FABIA!

Hvis man ikke udlever drømmen - dør fantasien!!!

whttp://www.123hjemmeside.dk/Fabia

0
0
Svar på denne tråd

lalaaa
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 19:53

hejsa :D Jeg har 2 fugle den ene har jeg haft i 2 måneder eller ngoet, Hun kommer fra et internat :) De har det samme og de har det rigtig godt sammen. Undulater kan også godt lide peperfrugt (Giv dem ikke for meget rød peperfrugt i træk har hørt de begynder at skide rødt så ) Og salat er mine helt vilde med. Og så lige en flyvetur rundt i huset med lukkede vinduer osv. Og den anden behøves ikke en makker min levede uden i år. Jeg fik bare endelig overtalt min mor til at få en lille undulat makker :) Og jeg putter ikke tæppe over mine de har fået det en gang fordi de larmede klokken om morgenen og gad ikke stoppe :P

*** Engang Pony pige altid pony pige ***

~~~~

Ups ups! Tb'er her!

Sådan gør vi når vi rider hvor cocker, rider hvor cocker en Søndag morgen :O!

~~~~

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 19:57
Jeg havde også undulater i tidernes morgen og jeg fik dengang at vide at man skulle give dem naturpinde fra frugttræer af forskellig tykkelse for så fik de ikke fodproblemer, neglene og næbet blev slebet naturligt og det var lidt sjovere for fuglen at kunne få noget nyt.

Derudover synes jeg da du skulle tage ham ud og flyve i stuen af og til.. Men ellers lyder det som om han har det fint.

Sarah

Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis.

(Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 20:02
Tillykke med den lille fyr. Det er herligt med liv i stuen (eller hvor du nu har den)
Jeg har selv 7 undulater og 1 nymfeparakti. De 5 er adopteret, da de ellers skulle have været aflivet! Nymfeparakiten fandt min kollega gående rundt på en vej.
Hvis du har spørgsmål må du endelig spørge, det er ikke sikkert jeg kan svare, men jeg skal gøre et forsøg.

Michelle

HUSK hjelmen - den er pænere end kraniebrud.

Gallakjole sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 20:05

Jeg kan huske at vi, da jeg var mindre og vi havde undulater, gav dem både kalk/strandskalle-blanding og æggeskaller, er man gået helt væk fra det?

(Har haft de første 50 undulater, men har ikke haft de sidste 10-12 år)

Mvh Louise Hertz

*Queen Of F*cking Everything*

Citat "Mor til Franciska":

Louise Hertz - Queen of @!#$ Everything!

Sød pige med nogle gode holdninger!

-BASTA!!!

ACTION SPEED aka SPEEDY aka DYRET

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 20:10

Jacob ville være rigtig glad, hvis han fik lov til at røre vingerne...

0
0
Svar på denne tråd

lyder hyggeligt
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 20:21

Tilslutter mig de andre, dog ikke den om rød peber.Det skulle være giftigt for fugle. Da jeg efter en lille pause skulle have undulat nummer to, læste jeg en del bøger og skrev der det væsenligste, som jeg ikke var klar over, ned:

- de kan ikke tåle peberfrugt, grøn- og rosenkål, rå kartofler, grønne bønner, sprøde salater, grape, rabarber, blomme og citron.

Min elsker iceberg og agurk. Men får det ikke hver eller hveranden dag, for så får han tynd mave. De kan ikke tåle træk men elsker gerne larm, snak, musik, støvsuger etc. Så pipper de med.

Min er ude at flyve stort set hver dag, vær lige obs på vinduer i starten, men det lærer de hurtigt. Min har et legestativ købe hos dyrehandleren, som han elsker. Der sidder han tit og hygger sig.

Jeg giver ham foder fra dyrehandleren som jeg spæder op med noget "babyfoder", det er bl.a. lavet af æg, er mere "klistret" end de tørre frø. Det har de godt af. Det foder er dyrere men skulle også være bedre.

Derudover får han hirsekolber og nogle forskellige "slik"stænger, som han er tosset med.

Go fornøjelse siger Sprutte og Signe!

0
0
Svar på denne tråd

Signus..
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 20:50

... har sagt de vise ord. Men lad for guds skyld vær med at give ham et spejl. De bliver tosset i hovedet af det.

Held og lykke

Her et billede af min Jacob (grøn) og hans mage Jacobine (blå)

Når du møder en hund på din vej,

skal du trække den i halen og tænke på mig

www.123hjemmeside.dk/ziggy2006

0
0
Svar på denne tråd

søde pippere!
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 20:59

Men hov! Begge mine har haft spejl, og de var altså ret normale. De var begge hannere, den gamle (Tulle) madede sit spejl, så ja lidt tosset blev han nok af det. Men Sprutte gør det overhovedet ikke.

Det er nok en smagssag med de spejle, det er sådan jeg har det med de der tumlinge figurer, man kan få til dem. Det synes jeg er synd og gør dem ret sære.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 21:05

Tillykke med jacob, det lyder til han vil få det godt hos dig.

Jeg har altid haft undulater og idag kan jeg slet ikke undvære de små selskablige fugle.

Hilsen Diana

Min hjemmeside
Opstaldning tilbydes i boks eller løsdrift på stevns
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 21:44

tillykke med din lille Jacob..

mine undulater elsker også de grønne toppe fra nye gulerødder.

så når jeg er ude og handle snupper jeg lige en pose med alle de

toppe der er revet af og som bare er affald.

Held og lykke med ham...

Hilsen Rikke

nu med part...

Undulater til salg...

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 22:30

Stort tillykke med den lille blå, han ser super sød ud :)

Jeg har selv to undulater (den tredje er lige fløjet fra reden, suk), og de får hver dag frisk vand, frugt/grøntsager og en undulatblanding fra det lokale dyrecenter. De har adgang til job, kalk, vitamin- og mineralblokke. Jeg laver også specielle retter til dem, opskrifterne er fra bogen "The Healthy Bird Cook Book".

Og så er motion vigtigt...

Tjek evt. www.fugleforum.dk eller www.undulatsiderne.dk for mere info :) men der er mange delte meninger omkring fugleernæring, så nogle steder gælder det om at følge sin sunde fornuft...

God fornøjelse!

/Natacha
.
.
Coprolit... er ikke til at lege med. :)
.
.
.
.
Jeg tegner gerne dit dyr (gratis) - læs mere HER
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider