Tilslutter mig de andre, dog ikke den om rød peber.Det skulle være giftigt for fugle. Da jeg efter en lille pause skulle have undulat nummer to, læste jeg en del bøger og skrev der det væsenligste, som jeg ikke var klar over, ned:
- de kan ikke tåle peberfrugt, grøn- og rosenkål, rå kartofler, grønne bønner, sprøde salater, grape, rabarber, blomme og citron.
Min elsker iceberg og agurk. Men får det ikke hver eller hveranden dag, for så får han tynd mave. De kan ikke tåle træk men elsker gerne larm, snak, musik, støvsuger etc. Så pipper de med.
Min er ude at flyve stort set hver dag, vær lige obs på vinduer i starten, men det lærer de hurtigt. Min har et legestativ købe hos dyrehandleren, som han elsker. Der sidder han tit og hygger sig.
Jeg giver ham foder fra dyrehandleren som jeg spæder op med noget "babyfoder", det er bl.a. lavet af æg, er mere "klistret" end de tørre frø. Det har de godt af. Det foder er dyrere men skulle også være bedre.
Derudover får han hirsekolber og nogle forskellige "slik"stænger, som han er tosset med.
Go fornøjelse siger Sprutte og Signe!