|
|
| Ka man svøm m. delfiner på Grand Canaria |
| Forfatter:  |
Mor til ♣Franciska♣ |
| Dato:  |
27-08-2007 21:37 |
|
Sorry men der var ikke plads til det hele... Well, kæresten og jeg kom lige til at impulskøbe en rejse til november! Yiiha, vi glæder os mega meget! MEN ved nogle om man kan svømme med delfiner på Grand Canaria? Hvad skal ses og opleves? Vi rejser med en pige på knap 4 og en dreng på 1 år!  Fortæl fortæl, I der har været der!
Mvh Bonnie Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did www.bjfoto.ridesiden.dk MOLO dreng købes! Errare humanum est - men der må da være grænser Uha du sidder tæt på skærmen nu!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| delfiner. |
smukke-ped |
27-08-2007 21:39 |
|
VINSMAGNING Kurset i franske rødvine er flyttet til Tuborg bryggeriet, da vi har fået en fordelagtig aftale. Vinglas skal altså ikke medbringes alligevel.
ped@pedogmo.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| måske... |
|
|
sidder med bogen Hvaler og delfiner fra Gads forlag. der står at der er delfiner ved de canariske øer. der står at det er et af de største steder i verden for hvalkiggerei så man kan jo være heldig... men prøv at lån bogen, der er mange nyttige informationer i
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mor til ♣Franciska♣ |
27-08-2007 22:07 |
|
Tusind tak for det Jeanet!  Jeg har prøvet at google' det, men er lidt for vild lige nu til at samle mig 100% om det! 
Mvh Bonnie Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did www.bjfoto.ridesiden.dk MOLO dreng købes! Errare humanum est - men der må da være grænser Uha du sidder tæt på skærmen nu!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var |
tralle-trold *Tone* |
27-08-2007 22:15 |
|
i hvert fald mulig på Tenerife som jo også er en af Canariøene. Søndag 19 var vi i Loroparque og så opvisning med 7 totalt dejlige delfiner og 4 spekkhoggere (hval) som var kommet fra seaworld
Fikk taget nogen supre billeder og skal få lagt dem ind.
Man ble helt imponert overhvilken fart delfinene kunne bevege sig i spesielt når de svømte bagover med hele kroppen i luften og kun halefindene i vand. Fantastiske dyr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
Nusser12 |
27-08-2007 22:28 |
|
Jeg har været dernede de sidste to år. Sidste gang tog vi en bådtur hvor det skulle være muligt at se delfiner... Men nej det eneste vi så var folk der brækkede sig  Jeg vil absolut ikke ambefalde sådan en tur. Hold da op det var vildt og dybt uforsvarligt at sejle ud i sådan noget vejr. Der var små børn med og man kunne slet ikke stå oprejst så meget gyngede det. Men min niece på 5 år så en delfin Hun var så den eneste på hele båden. Men ellers er det rigtig dejligt dernede. Og jeg kan anbefalde jer at gå en tur i ørknen... Husk vand. Og så skal det lige siges at det er bøssernes ø. Jeg har intet imod bøsser.. Men nogle af dem kan man altså godt grine af. Rigtig god tur... Vi tager nok derned igen til Marts
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan man godt... |
|
|
Jeps, det kan man godt, men det afhænger af vejret. Jeg var på Tenrife i slutningen af januar og vi var ude på sådan en sejltur- desværre var vandet ikke mere end 16 grader så det blev ikke til noget badning. Men vi så en masse hvaler ( de var rigtig flotte og meget tæt på båden) Jeg snakkede med nogle unge tyskere der havde været længere oppe nord på øen og dykke og de havde billeder af undervands kamera hvor de havde svømmet med delfiner (det vil jeg prøve næste gang) Det kan dog ikke anbefales at tage til Tenerife fra januar til april da der vrimler med pensionister. Resten af året er det simpelthen for varmt dernede for dem... *griner* Det fortalte vores guider os... men jeg vil gerne prøve at ride på strandene næste gang... de har en del spanske heste dernede og det er ikke så dyrt ;o) Go tur og go fornøjelse!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oorh... |
|
|
Tine & Tulle Det klinger!  Det er så svært, for den der elsker at gå ved siden af den, som kun holder af...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gran Canaria |
|
|
Jeg var på Gran Canaria mellem jul og nytår for vistnok 5 år siden. Da fik vi at vide at efter oktober måned og indtil april var det ikke sandsynligt at se delfiner i farvandet omkring øen. Vi tog så på en endags tur til Tenerife (med flyvebåd) og så delfin (og søløveshow) i Loro Parque. Men det er ikke muligt at svømme med delfinerne der. Det var det i hvert fald ikke dengang. Hvor skal I bo? Vi boede ude i Maspalomas, men det var ikke et sted jeg ville tage hen igen. Skulle jeg til Gran Canaria igen ville jeg bo i nærheden af Puerto Rico istedet. Synes ikke der er meget ved Maspalomas/Playa Del Ingles. Vi var dog i en naturpark og se noget rovfugleshow og det var imponerende. God tur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
De har ikke delfin svømning der. Der er et show i den park der bliver nævnt ovenfor. Der kommer du tæt på under showet hvis du sidder helt foran. Men mit råd er at komme lige når de åbner og gå ned der hvor man kan se dem under vandet der kan man opfte få nogle rigtig fede kontakter med dyrene.
Men det er ikke et inponerende bassin de har.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mor til ♣Franciska♣ |
28-08-2007 09:23 |
|
Tak for jeres svar! Øv, så skal man virkelig langt væk for at plaske med de søde dyr! Det kunne ellers være fedt!  Tine, jeg mener man må have 20 kilo med pr pers, så det kunne godt være at du skulle tage den skrump alvorligt! *GGG* Her er vores hotel: www.tjaereborg.dk/book/ bookMatrix.aspx?hoteli...emId=27622 Tina - Hvad var det for et rovfugleshow? Det lyder fedt!  Maria - Ja det kunne jo være at man skulle nappe sig en ridetur!  Tralle - Årrh jeg ville bare så gerne se en spækhugger!!! Må lige granske i diverse turist på Grand Canaria-bøger!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du kan komme til... |
|
|
... at svømme med delfiner - et sted hvor de har det ordentligt - så kan det anbefales. Jeg har prøvet det et par gange i Mexico, og det er meget specielt. Det sted jeg har valgt har de store basiner (laguner der er lukket af ud til havet) og der gøres meget ud af at man ikke bare svømmer rundt med delfinerne, men også får lidt information om hvad det egentlig er for imponerende dyr. En af de ting de gjorde sidst jeg var der var at vi der var i vandet svømmede ind på midten af bassinet. Vi skulle danne en ring der var så stor som muligt ved at holde hinanden i hænderne, og delfinerne brugte så samme teknik som de bruger over for en stime fisk for at drive den sammen - nemlig at svømme rundt om os så hurtigt de kan. Og de er godt nok effektive - vi endte med at være mast sammen inde på midten - lige meget vor meget vi prøvede at holde armene strakt! Det var en halvdyr fornøjelse - men hver eneste krone værd, og jeg skal helt sikkert prøve det igen næste gang jeg har muligheden! http://www.xel-ha.com/dolphins.php Jeg håber at i får muligheden under lige så gode forhold!
£isbeth & Baloo Accidental rudeness occurs alarmingly often. Best to say nothing at all, Albus Dumbledore
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svømme med delfiner |
Xarana |
28-08-2007 10:02 |
|
Uuuhhh det er virkelig en fantastisk oplevelse at svømme med delfiner  Jeg prøvede det i Israel, og det var med fuldt dykker udstyr på... Det var virkelig en speciel oplevelse kontra at svømme rundt med snorkel og briller. Her kom man helt ned sammen med dyrene og havde nærkontakt af første grad... der var en guide med til os hver som lokkede delfinerne hen, og jeg lå hen over ryggen på en og klappede den  iiih de var skønne - og de lyde de laver er virkelig hyggelige, du kan høre dem selvom du ikke kan se dem, og den der gnækkende lyd kommer bare nærmere og nærmere. Det kan varmt anbefales...
- OX champion hingst til avlsbenyttelse 2007 - 2006 hingst til salg - se præsentation Oxara Arabians
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gran Canaria |
|
|
Vi har også bestilt rejse til Gran Canaria, bare i oktober. Jeg kunne godt tænke mig at ride på straneden, men ved ikke om det er muligt der hvor vi skal være. Min veninde vil rigtig gerne svømme med delfiner, evt bare se dem. Så vi prøver nok en af de bådture med glasbund, hvis vejret er til det. Jeg hader at sejle så det skal ikke gynge for meget. Vi skal bo her: www.startour.dk/Resorts/ Travel.aspx?id=16699&c...hotel=4646 Uhh, hvor jeg glæder mig 
Mvh Sessa -og den lille sorte ♥Sylvester♥ ♥Man bliver aldrig for stor til en shetlandspony♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Var på Gran Canaria i febuar... |
|
|
Hejsa God tur...i får helt sikkert en dejlig tur. Jeg var dernede med kæresten, min bror og hans kæreste og vores far (det var ham der havde inviteret!). Min far, min kæreste og jeg var på sådan en 2½ timers delfinsafari, hvor man sejler i en lille times tid for at komme ud i området hvor delfinerne holder til, så "jager" man lidt rundt i området indtil der forhåbentlig dukker delfiner op - hviket der absolut gjorde på "vores" tur - vi så en 5-10 delfiner, og de sprang vel sammenlagt 30-40 gange rundt om vores båd i den gode halve time vi lå derude, og så sejlede vi ind igen. En dejlig tur...men husk masser af vand, for hold fast det er varmt...hvis man som jeg...var oppe på "taget" hele turen for at slikke sol og nyde vejret - man kan også sidde nedenunder, så man har tag over hovedet - her kan man sagtens sidde og kigge ud og have en flot oplevelse! Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Mor til ♣Franciska♣ |
28-08-2007 13:52 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gran Canaria |
|
|
Jeg har været på Gran Canaria nogle gange og har været ude at sejle hver gang på Big Game Fiskeri efter Blue Marlin. På disse ture er der også mulighed for at se delfiner. Det har vi desværre ikke set. Men tilgengæld fik vi set flyvefisk og havskildpadder. Det var altså også en oplevelse. Jeg kan anbefale at tage til Puerto de Mogan. Det er en rigtig dejlig by. Eller en lille tur nord for Playa de Ingles til San Augustin til de små lokale SORTE badestrande, med det fineste sorte sand. Næste gang jeg skal til Gran Canaria skal jeg helt sikkert op på de nordvestlige kyster og snorkle. Her er også rigtige småbyer uden den turisme som kendetegner sydkysten. Rigtig god tur... Mvh Kamilla -der har været mere heldig med at se 2 delfiner i Øresund end på Gran Canaria 
Through your eyes the world was burning, please be gentle, i´m still learning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| delfiner... |
|
|
hej...  egypten er også et rigtigt godt sted at opleve og svømme med dette skønne dyr... har været der to gange i sharm el shaik, og der er der rigt mulighed for at svømme med dem i en delfin park de har i byen... det koster ca 500 danske kroner for ca en halv time, og det er alle pengene hver!!! der bliver taget en masse billeder af jer og lavet video som man så kan købe... vi var også på en båd tur og der så vi en stor flok på ca. 20 delfiner der hoppede og legede ved båden...  det er bare et helt fantastisk dyr... og håber i kommer til at svømme med dem... jeg fik hvertfald opfyldt et af mine størse ønsker i egypten. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|