Jeg har en dejlig pomeranian tæve, som jeg ønsker at få nogle hvalpe på.
Jeg selv, er meget grøn på det område, men min mor har haft hunde kennel og været meget ambitiøs omkring dette for nogle år siden, så hun vil selvfølgelig have mest at skulle sige i denne sag, men alligevel må jeg jo gøre forarbejdet.
Men som sagt er jeg meget grøn på området, og er i tvivl om hvornår de er klar til parring?
Jeg kender nogle som har en pomeranian han, men ham afviser hun blankt de gange de har mødtes. Kan man selv gøre noget vha. evt. dyrlæge, for at fremprovokere hendes løbetid?
Desuden kunne jeg også godt tænke mig en mindre pomeranian, da min er lige det største, hun vejer 4,90 kg. Men hun er et utrolig kønt eksemplar af racen, og har også stambog, men jeg ønsker ikke nødvendigvis en han med resultater eller lign. det kan sagtens være en lille familie hund, da det bare er til stue opdræt, men hvor kan jeg i så fald finde disse han hunde?
Jeg beklager hvis dette lyder en smule useriøst, det er det betsemt ikke, jeg er som nævnt bare meget grøn på området, men håer at jeg ved jeres hjælp kan blive lidt klogere 
Jeg håber meget at der er nogle som kan hjælpe.