Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At finde sin uddannelsesvej
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 18:32

Hej

Endelig blev man student, men så står man der, og aner ikke rigtig hvad det er man skal læse videre med.

Har overvejet tre ting:

- veterinærsygeplejerske
- lægesekretær
- butiksassistent (gerne i hestebutik)

Er der nogen som kan hjælpe mig med at skulle vælge til eller fra?

Mvh Kamilla
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 19:31

det er jo svært for andre og give råd til uddannelse... det er jo kun dig der ved hvad din drøm er og hvis du ikke ved det endnu så kommer det nok senere.

jeg gik på handelskolen i 2 år før jeg fandt ud af jeg ville være pædagog, efter hg tog jeg så en hf og et år til usa som aupair for at få en pause og først her i juni 2007 blev jeg pædagog i alderen 27.

fra

Helle N

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 19:35

Jeg ville personligt vælge butiksassistent fra pga. det ofte kan være et job med ikke så fede arbejdstider (men det er jo selvfølgelig forskelligt fra person til person, hvad man synes er fede arbejdstider...)

Jeg er selv uddannet lægesekretær og er p.t. ansat i en it-afdeling på et hospital...

Det er en uddannelse, hvor der er masser af jobs at få når du er færdig...

Hvis du har spørgsmål så fyr løs...

Veterinærsygeplejerske ved jeg ikke rigtig så meget om...

Gitte

Nu billeder på præsentation :-).

Hestetrailer udelejes - Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

GitteogMonic
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 19:58

Hvad gjorde du med at finde lærerplads?
0
0
Svar på denne tråd

hvis du er student
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 20:07

hvis du er student -altså ikke HG'er (da det jo ikke er en studentereksamen -selvom der er hue), så ville jeg vælge butiks ass fra.. det er et job man faktisk kan klarer uden at slå hjernen til -har selv studiejob i butik og jeg er glad for at det ikke er dét der er mit mål rent arbejdsmessigt...

I' m me.... and I'm perfect...

Ægte GUCCI solbriller SÆLGES -se mere på min præ.

Du er lige så falsk som din KOPI-taske....

0
0
Svar på denne tråd

Kamilla05
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 20:16

Man søger en elevplads... disse slås op i avisen og på nettet hvert år.

Eleverne starten 01.09. så dvs. at det er for sent til at du kan starte i år...

Hvis du ikke har haft latin vil det være et plus at tage et latinkursus (ved ikke hvor i landet du kommer fra, men kan i Kbh. tages på bl.a. studieskolen mener jeg).

Der er også nogle elever der, inden de starter som elever, har haft job på et hospital, hvor de har hjulpet til med bl.a. at finde journaler frem og hvad der ellers er af opgaver... det kan måske også være en god ide at starte med, så kan man jo lige snuse til faget...

Hvis man skal have et job som medhjælper på en hospitalsafdeling så gå ind på laegesekretaerjob.dk og se, der søger de også nogle gange nogle som ikke er uddannet...

Gitte

Nu billeder på præsentation :-).

Hestetrailer udelejes - Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

fff
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 21:00

Hvis du vil være veterinærsygeplejerske, så kan det godt være ret svært at finde læreplads. Og du skal have en for at kunne starte på grundforløbet.

Jeg har (måske) fundet en læreplads, så det er ikke umuligt!

SAPHIR NØRREMARK 1999 - 30/4 2005

Jeg vil ALTID huske dig! <3

*

0
0
Svar på denne tråd

vet sygeplejerske
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 23:28

jeg vil fraråde dig at læse dette, for det er svært at få læreplads, hvilket hænger sammen med at der ikke er nogen dyrlæger der vil ansætte en vet sygepljerske...

men hvorfor ikke dyrlæge? hvis dit snit er for lavt kan du også overveje stud.natur i husdyrvidenskab på KU life (landbohøjskolen) - det kræver lavere snit og det er nemt at få job bagefter. men det er jo en universitets uddannelse på min 5 år...

ellers er læge sekretær også fint, jobmulighederne er nogenlunde, især hvis du gennemstudiejob eller pratik har fået nogle gode kontakter...

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Dem der vil frem rider DV

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider