Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Den store sushi tråd
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 17:51

Så har jeg endnu engang overtalt kæresten til, at vi kører ud og spiser dejlig sushi...

Det er efterhånden en stor overtalelse der skal til, for selvom han godt kan lide susi, så synes han måske at det er i overkanten hver dag

Nå ja okay overdrivelse fremmer forståelsen. Vi spiser sushi ihvertfald to gange om ugen..

Og nu skal vi jo til og afsted her om en halv times tid ..

SÅ var det jeg kom til at tænke på mit første møde med et stykke sushi

Hold nu k... hvor var jeg ikke glad ved situationen.. For det første var det en halvdød fisk, der lå ovenpå en firkant lavet af ris - ikke videre inspirerende oveni det skulle motorikken kapere to pinde, som åbenbart hører sig til sammen med sushi..

Noget soya - tjek-... den var der styr på og så noget grønt, der lignede modellervoks.. Hmm alle andre puttede det ned i soyaen.. Jeg tog en ordentlig klump og gjorde det samme.

Næste skridt var så at få fat på den store næsten levende klump, med to små pinde , (som jeg var overbevist om, var lavet ekstra små til begyndere )

Nå.. Klumpen op og ned i soyaen, hvor jeg selvfølgelig ikke kunnee holde på den mere. Den plaskede ned i skålen, som sprøjtede ud til alle sider og så lå den derefter lå og flød rundt.

Fat i den igen, efter mange anstrengelser og diverse bandeord og ind i munden stærkt...

For at gøre en lang historie kort (for sent ), var mit første sushi besøg = en plasticgaffel (til sidst ) og en ny skål soya

For at være ærlig var jeg ikke engang sikker på, at jeg kunne lide det, for pinligheden overskyggede ligesom det hele.

Jeg kan fortælle nu at JEG ELSKER DET

Det smager fantastisk og ja, der er styr på pindende nu

Nu få rjeg lyst til at høre hvor mange sishi spisende hn'er der findes og hvordan jeres første møde med et stykke sushi var Blev i lokket eller gjorde i det af egen fri vilje..

Måske i aldrig nogen sinde vil i nærheden af samme ??

Frem med sushi historierne

Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være
Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

Sushi...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 17:57

Jeg blev inviteret af en veninde, Sarah, fordi jeg aldrig havde smagt sushi før og nu var det på tide, for alle talte jo om det, og så ville jeg da i det mindste have smagt det.

Afsted vi drog mod det københavnske og sushistedet blev fundet.

Jeg spise pænt næsten alt (undtagen det, der var for stærkt, kan desværre ikke spise stærk mad).

Men lide det, det kunne jeg ikke!

Jeg har smagt det siden og konstateret, at jeg stadig ikke kan lide det. Sushi er simpelthen bare ikke mig!

Men jeg elsker tilberedt fisk meget højt tilgengæld

Men hvad pokker, så er der mere til dig, LimeLight

0
0
Svar på denne tråd

mange år siden
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 18:08

Jeg havde min debut på en blind date for 8-9 år siden, hendes bror kom sammen med en japaner, så jeg fik den helt store gastronomiske og kulturelle oplevelse.

Jeg elsker sushi og hvis jeg havde muligheden ville jeg spise det mindst 1 gang om ugen. Men kan da godt nøjes med almindelig tilberedt fisk for ikke tale om en ovenbagt Ørred med krydder urter, som jeg selvfølgelig selv har fanget

0
0
Svar på denne tråd

første sushi
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 18:25
Var frivilligt og mange år siden.Der var åbnet en sushi restaurant på Axeltorv i Kbh.Det var en gastronomisk oplevelse og jeg har været erklæret sushi tilhænger siden

Annette

0
0
Svar på denne tråd

føj...puha...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 18:30

man skal kunne lide at kigge på det man skal putte i munden...og det tiltaler mig bestemt ikke at spise rå mad !

Jeg tvivler meget på at jeg nogensinde kommer til at spise sushi...mad skal helst tilberedes på en Weber !

Freedom rides....on a Quarterhorse

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse"

0
0
Svar på denne tråd

Lalalala
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 18:30
Jeg har smagt det en gang, og det var.. ikke en succes
Det var sådan en bakke fra Bilka, og det har nok rigtig meget at gøre med den -mindre gode smag

Så jeg vil stadig glæde mig til at smage RIGTIG sushi

Rikke Fejrskov
- mangler signatur
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 18:35

Ligesom Rikke, en foliebakke fra Bilka har jeg prøvet, og det var ingen succes. Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at smage det, fra en af de restauranter i beskriver.

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Elsker det
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 18:42

desværre deler resten af familein ikke min last- så det er ej så tit jeg får det.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Louise 1000
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 18:45

Hmm. Kan ikke forstå dig . Det er jo fantastisk

jetrae og anette : Ja nemlig ja - sushi styrer

Jørn : Ha ha. Ja weberen er heller ikke af vejen. Men jeg tror du mangler en madoplevelse på en af de rigtig gode sushi retauranter.. Det sætter virkelig weberen på seriøst arbejde

Rikke og nina : I skal smage det rigtige inden i ved hvad italer om

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

sushi sushi
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 18:52
Jeg har smagt sushi både fra gode restauranter og fra supermarkedet og jeg kan ikke smage forskel udover at den fra restaurantern havde underligt fyld jeg ikke brød mig om. Så jeg gider ikke give 200 kr for en bakke hver gang trangen melder sig, men spiser lystigt det fra Kvickly og jeg er ellers madsnob uden lige. Men sushi er åbenbart undtaget.

------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

Mmm lækre kager

0
0
Svar på denne tråd

Sushi for begyndere...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 18:59

... hos "mit" sushisted i Odense kan man få sushi med kylling (selvfølgelig ikke råt). Altså en makirulle med kylling i, det smager fantastiskt, selvom det jo ikke er rigtig sushi.

Jeg kan ikke ret godt lide fisk, men bestiller ofte med kylling eller tigerrejer.

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

0
0
Svar på denne tråd

sushimødom
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 19:07

Min sushimødom blev taget her i sommerferien, hvor min kæreste inviterede mig

Nu er jeg, bortset fra mine generelle motorik-problemer, ganske ferm med pinde i forvejen, så det var intet problem. Peter havde prøvet det mange gange før og havde første gang fået et vældigt introduktionskursus, så han guidede mig nænsomt igennem det grønne modellervoks, soyaen og det hele i munden på en gang.

Det var en fantastisk oplevelse, alene smagen af sushi var helt i top i min smagsløg og rosévinen satte lidt ekstra bobler i forelskelsen. Jeg fik da også plasket lidt med den der soyaskål, men det grinede vi bare af (man kan også godt vende sig til det når man spiser med mig).

Så det var en superoplevelse. Jeg vil da prøve det der fra quickly tror jeg. Det passer vist bedre til en suøkonomi der lige er blevet belastet med studietur OG bogindkøb til 4 nye fag.

0
0
Svar på denne tråd

LimeLight
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 19:12

fandt iøvrigt lige det her billed af dig og Joe...

Freedom rides....on a Quarterhorse

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse"

0
0
Svar på denne tråd

HVa søren
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 19:54

Heidi, du HAR jo været oppe på en RIGTIG cowboyhest var det ikke fedt???

Tine

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-En rigtig hest er en oldenborg-

-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

0
0
Svar på denne tråd

så har vi lige fortærret
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 20:10

4 maki rools med 8 stykker i hver og en skudfuld soya beans

Mums hvor smagte det godtm

Jørn :

Super billede . Der er godt styr på armene der hva . Det var så fedt. Joe var en drøm og var så sød til at bære over med alle mine tusind fejl.

Hvis ikke lille limer var halt havde jeg allerede trænet med hende

Tine : JO... Ham Joe kan jo finde den skjulte cowboyder frem i alle

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 20:18

Jeg smagte sushi for første gang til madlavning skolen, hvor vi fik det hjemmelavet. Der var kamp om at prøve at lave det, men godt det smagte det skisme.

Siden har vi prøvet for sjovt at købe noget i Føtex for at lokke min mor til at smage det også, hun elsker også fisk og vi er overbevist om i familien at vi er nødt til at finde en sushiresturant et eller andet sted, men vi kender ikke en i Randers, så vi hvis I kender en god en der - eller i nærheden bare - så sig til, så skal vi nemlig have noget at spise der.. :D

For sushi, det er bare GUF !

Det væsentligste er usynligt for øjet - kun med hjertet kan man rigtigt se.
- Den lille Prins -

0
0
Svar på denne tråd

her er lidt
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 20:29

sushi retauranter www.degulesider.dk/vbw/super/ resultat.do?twoFieldNa...mage52.y=0

Jeg har af gode grunde ikke prøvet dem alle ENDNU

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

tjaeh-.
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 21:01
fy for søren når jeg engang imellem får forvildet et stykke sushi i min mund, fortryder jeg ligeså hurtigt igen.

Nej, sushi er bare ikke mig.

Mvh. Line

Fotografering tilbydes:
LineFoto.dk
Med Darling og Capzeda XX
Flere ting købes og sælges

0
0
Svar på denne tråd

mums..
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 21:27

Her hjemme spiser vi også sushi når vi kan komme til det ;-)

Det er nok omkring 8 år siden jeg smagte det første gang. lidt funky oplevelse, da det var med min ex-kærestes familie der bestemt ikke er til fremmed mad, men sjovt nok elsker sushi

Sidste sommer var jeg så så heldig at tilbringe 14 dage i Japan - se der kan man få sushi! ...og alt muligt andet helt vildt lækker mad...

Siden vores tur til Japan har min kærestes drenge (5 og 10 år) så plaget om at få sushi. For nogle uger siden tog jeg mig så sammen til at lave den helt store sushi middag til dem og sørme om de ikke var helt vilde med det ;-)

Venlig hilsen Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

Jeg spiser slet ikke
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 21:33
sushi og der gælder også de sild der bliver serveret til jul, som jo er en "dansk" form for sushi :)

------------------------------------ ------------------------------------ -

Læs om mine dyr på Ratster Zoo og Joy06

--

Killinger og tamrotter til salg læs mere HER

--

Hundetræf i Fredericia i august læs mere HE

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider