|
|
| Taxa tur/retur 8362/6000 - Pris?! |
| Forfatter:  |
AmigoCjn |
| Dato:  |
25-08-2007 16:16 |
|
Hejsa Er der nogen der ved cirka hvad en taxa vil koste, en weekend tur/retur fra Hørning ved Skanderborg til Kolding?! Eller har I en ide til hvordan vi får ham med til barnedåben?! Det er fordi vi holder barnedåb søndag den 9. september og min morfar er selvfølgelig inviteret, og ham vil jeg nødig undværre en sådan dag. Men nu er det sådan at han ikke selv kan køre herop. Eller jo, men det skal han ikke, da han er en dårlig trafikkant pga. sin alder. Og han har aldrig før kørt i offentlige transportmidler. Dvs. vi kan ikke "læsse ham på" et tog eller en bus, det ville forvirre ham mere end gavnligt  Og vi har ikke mulighed for selv at hente ham, som vi ellers plejer. Jeg, pga. al planlægning med barnedåb (og han skal jo også hjem igen). Min mors mand kan heller ikke hente ham lørdag, da han skal spille (er med i et band) og han vil nødig holde sig "ædru" hele søndag for at kunne køre min morfar hjem dér. Mandag skal min mors mand arbejde. Mandag kunne jeg dog godt køre ham hjem, men det hjælper jo ikke på det med at hente ham. Han kan overnatte ved min mor... Men den kære morfar har det skidt med at være hjemmefra i længere tid, så 2 overnatninger er nok ikke hans kop the  *Suk* Ville gerne man kunne finde en løsning, hvilket også er derfor jeg nu overvejer en taxa. Så kunne han jo også vente med at blive hentet til søndag morgen, og dermed nøjedes med én overnatning til mandag... Men er den ikke pænt pebret? Uanset hvad - ellers nogen ideer???
Den 1. august 2007 kl. 12:23 blev Emma født.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Muligt forslag |
|
|
Har i ikke nogle gode venner i jeres omgangskreds som evt. kan låne jeres bil og hente ham i Kolding?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fhfhfdhgf |
Betty Boop |
25-08-2007 16:21 |
|
Tror det er ret pebret med en taxa!! Er der ikke en der kan hente og så en der kan aflevere, så det ikke er den samme der skal være chauffør? Ham spillemanden skal vel holde sig ædru for at spille???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pensionist... |
Tine (Ib) |
25-08-2007 16:30 |
|
... hvis han er pensionist, så kan han få billig transport til sådan noget tilbudt et par gange om året. I skal altså kontakte ældreplejen i hans område, så vil de arrangere billig taxa til ham (mener det koster omkring 100 kr.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine og |
AmigoCjn |
25-08-2007 16:38 |
|
Mht. andre der henter ham ville det have været perfekt om vores gamle nabo kom med. De er også inviteret men havde dagen forinden sagt ja til et andet "arrangement" så de kommer ikke. De bor nemlig så de kører lige forbi min morfar når de kommer. Så det er surt. Alle vi andre i familien bor i og omkring Hørning, så der er ikke nogen der lægger vejen forbi  Han er 84 år så jo, han er pensionist. Det lyder spændende med en "pensionist-taxa" Er du sikker på den kan arrangeres til et "familiearrangement"? Troede kun de skaffede dem til special-lægebesøg?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er også sikker på ... |
Lisbeth Sejberg |
25-08-2007 16:50 |
|
... at han har ret til noget kørsel, som Tine også er inde på. Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod. Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det. Anders Lund Madsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
|
|
Det gælder helt bestemt også til familiebesøg. Har arbejdet i hjemmeplejen mange år, og tit modtaget borgere fra ht-pensionist kørsel ( som det er her ), fra div familiebesøg. Ofte kan en pårørende køre med for en beskeden sum. Men det er jo så ikke relevant her.. Men i skal nok til, at skynde jer lidt!
Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ok så... |
AmigoCjn |
25-08-2007 17:04 |
|
Okay, så man skal bare ringe til Kommunen/ældrepejen i kolding og fortælle at man holder barnedåb og gerne vil have ham med? Der er ikke nogen "restriktioner" for hvor "tæt på" familie-festen skal være? Altså om det er fødselsdag, bryllup, dåb eller begravelse? Det kunne være en løsning  Tak! Nu er der håb alligevel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og ellers |
|
|
ville jeg prøve at ringe til taxa og hører ad, om de måske kunne give en fast pris eller noget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nja... |
|
|
Det er nok noget med, at det skal bevilliges.. Men ja.. Ring til kommunen og spørg hvem du skal have fat i.. Og jo, der er regler med afstand.. Her er det jo feks i "ht - zonen". Men ved jo så ikke, hvordan det ser ud i jylland..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis han |
|
|
er inden for det kommunale, hjemmepleje, rengøringshjælp ol., kan du evt. prøve at høre om han har en visitator du kan ringe til, oftest kan de fortælle hvordan det foregår. Visitatoren er en person der beviliger hjælpen til borgeren, og kender rettighederne og den enkeltes borgers situation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker |
AmigoCjn |
25-08-2007 23:11 |
|
Takker mange gange... Har nu skrevet en mail til kommunen hvor jeg forklarer situationen. Jeg har ikke vendt det med min morfar endnu - skulle nødig give falske forhåbninger. Men så må vi jo se hvad de siger. Overvejer lige om jeg også kontakter Taxa for en fast pris. Det er jo nok en "uden-for-zonen" tur de skal på...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Taxa priser |
|
|
Birkerød taxa har den ordning at hvis man bruger deres taxa selvskab når man fx. er i Kbh... så skærer de 10 % afprisen. De har den ornding at hvis de skal have deres kunder, så skærer de 10 % af prisen når de skal ud af en bestemt cirkel. Håber du forstår? Måske dit taxa selvskab kunne give dig en god pris, når de nu skal kører langt. Det er iorden at spørger. Når min far køber bukser - køber han som regel 5 par bukser og får rabat i en almindelig butik! Det kunne også ske her måske? Hvis i bruger den samme taxa aften og næste dag?
<3 med katten Bella <3 TØJ SÆLGES Søger du barnepige nær Nørrebro? Har erfaring! Skriv til mig og vi kan finde ud af noget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du |
|
|
søger svar hurtigt, tror jeg ikke det er nok at maile til dem, der er så meget run på lige pt. at de ikke altid svarer på andet end haste mailsene. Grib knoglen og ring på kommunen, bed om at snakke med en fra pleje omsorgsafdelingen eller endnu bedre, visitationsenheden. Det er ikke sikkert de vil omstille til visitationen men det kan da ikke ske noget ved at prøve.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| tænkte det |
AmigoCjn |
27-08-2007 16:06 |
|
Jaeh,jeg tænkte det nok. Fik svar på mail idag, fra Kolding. De skriver: >> Pensionister, hvis økonomiske forhold er særligt vanskelige, har mulighed for at søge personligt tillæg til rimelige nødvendige udgifter, man ikke selv er i stand til at afholde. << De krav opfylder min morfar ikke. Vi tænker videre. Tænkte: Mon det er bedst at sende en Taxa fra Skanderborg til Kolding? Eller en Taxa fra Kolding til Hørning? Må en Skanderborgtaxa overhovedet "snuppe kunder" fra en anden zone/by?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
theluny |
27-08-2007 18:41 |
|
Da mig, min kæreste og far skulle til Metallica, var vi forholdsvis sent ude med at få pladsbilletter til toget. Dvs. den eneste afgang vi kunne komme med inden de indsatte ekstra tog, var kl. 5.45 eller deromkring. Dvs. vi skulle være i byen en 5 timer eller ligende, også kunne det godt betale sig med en taxa. Jeg snakkede med en taxa chaffør, mener han var fra krone taxa. Det ville koste omkring 1200-1300 kr. fra Århus til Kolding, han opfordrede mig til at ringe til taxa selskabet og slå en handel af, hvis det blev beslutningen. Men prisen er nok ret realistisk. Men en anden ting er jo, at der ved DSB er handicap-hjælp, så han evt. kan få en ledsager. Jeg ved ikke om det koster ekstra, men det kunne måske hjælpe, hvis der var en der hjalp ham igennem rejsen.
~ hesteløs ~ Men med 2 tykke madorgler: Benzer & Chloe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdfseds |
|
|
man må gerne snuppe kunder fra andre byer. Du kan evt. skrive en besked ang. de regler. Mvh. Dorte
Gård søges i nærheden af Ødum, mindst 2 Ha.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker |
AmigoCjn |
27-08-2007 21:43 |
|
Okay takker igen... Tænker videre... Mht. at snuppe kunder - ok, troede jeg bare ikke de måtte. Men så kunne man jo godt bare kontakte Skanderborg' Tænker måske bare det er dyrere dér? Pga. han skal køre fra Skanderborg til Kolding. Dvs. han er ved slutstedet, men skal køre til startstedet og såigen til slutstedet... Modsat en Koldingtaxa, den er jo ved startstedet og skal til slutstedet. Så må den jo selv finde ud af at komme hjem... Tænker. I hvert fald mange tak for hjælpen. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøv at ringe |
HeidiZ |
27-08-2007 21:50 |
|
til begge taxa'er og spørg hvem der kan gøre det billigst  Men helt billigt er det nok ikke.. Der er jo en del km. Men alle i faml. er villige til at komme med et lille bidrag så morfar kan komme med? Hellere 5 faml. skal af med 200 kr, end én skal af med 1000 kr 
- HeidiZ pastasalatdansker! *** The trust between horse and rider creates a unique partnership
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg forstår det ikke... |
|
|
De borgere jeg har haft, har absolut selv været i stand til, at kunne betale en taxa til deres kaffe drikkeri.. Syntes stadig du hellere skulle ha ringet, eller troppet op.. En mail er lidt for nemt, at få afslag i. Men måske i bare har andre regler.. VH Anja.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså Amigo |
|
|
kender du slet ingen, som vil tjene en skilling ved at køre ud og hente ham? Det behøver jo ikke nødvendigvis være en, der skal med til dåben. En veninde, en nabo, en kollega - whatever..?? Hvis en taxa koster i omegnen af 1200 kr, og du tilbyder vedkommende 5-600 kr., er det jo stadig en god forretning for privatpersonen. Så fat telefonen  Mvh Line
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjae... |
|
|
Jeg syntes at din mors mand er temmelig tarvelig, det er da hans svigerfar. Sikke en skøn familie hvor man IKKE hjælper sine gamle  - men godt at du gør hvad du kan for at få ham med
Conni Keltic Maccoy - Valentins Emma - Maggie May - Holms Prinsess Of Picasso - Madicken Intet er umuligt for den, der ikke behøver at gøre det selv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Send mig lige en PB ... |
Lisbeth Sejberg |
28-08-2007 11:25 |
|
... Amigo med adresse på hvor han skal hentes og køres hen, tidspunkter m.m. for ankomst til barnedåb og hjemkørsel. Er han selvhjulpen og kan hoppe ind i en helt almindelig lille benzinøkonomisk bil ?? Så skal jeg gerne lige regne på det og jeg bor jo ca. midt i mellem. Jeg har bekendte og familie i Silkeborg, som jeg kan besøge i mens og hunden kan komme med på bagsædet og få en på opleveren. Bare han ikke er allergisk over for hundehår. Jeg vil ikke sidde alene hjemme den søndag og savne min mand, der er i Irak, mens jeg tænker på, at din morfar måske ikke kommer til barnedåb ... det går ganske enkelt ikke  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod. Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det. Anders Lund Madsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjælper |
AmigoCjn |
28-08-2007 11:31 |
|
Conni - han plejer skam at hente ham, eller også gør jeg. Men denne gang kan han ikke. Han er med i et band som skal spille lørdag aften/nat. Dvs. han ikka kan hente ham lørdag og søndag morgen er han nok lidt kvæstet + skal gøre sig klar til kirken (er fadder). Og så vil han gerne at han ikke skal holde sig helt på den ædru side om søndagen, hvilket jeg også godt kan forstå. Mandag skal han arbejde... --- Morfar ringede idag - nu har han fået noget med maven, så han meldte afbud. Tror nu det skyldtes alt det der sker/skal ske nu, + tanken*/"risikoen" for at skulle overnatte ude... Ved ikke. Men igen; endnu engang 1000tak for hjælpen og de gode råd. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|