Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

skal/skal ikke
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 03:52
Den 6 august mistet vi vores højt elskede 11 årige langhårede schæfer.

Det er 27 år siden jeg var uden hund sidst. Lige nu vurderer jeg om jeg skal få mig ny hund eller ej.

Denne ulvegrå skønhed er til salgs kun få km fra mig.

Hjertet sier ja, men fornuften nej

0
0
Svar på denne tråd

Åhr nej altså
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 07:11
Tone - det ligner da ikke noget, at sætte sådan et billede ind, så en inkarneret chæfer elsker, der ikke skal have hund lige nu, kan se det!
0
0
Svar på denne tråd

det gør mig
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 07:15

ondt med jeres gamle hund

den er sød hvappen om du skal eller ikke skal , vil jeg ikke tage stilling til, men med din rejse aktivitet ville jeg overveje en ekstra gang

MVH.Berit

De Dagda står til rådighed for bedækning se mere på

WWW.jlt-tinkere.dk

Søges Dansk/svensk gårdhund til svigermor vil få det som blommen i et æg

0
0
Svar på denne tråd

knapøjne
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 08:52

Hjertet mod fornuften, uha den er slem. Den er godt nok også til at smelte over, den bette.

Hvis du rejser meget, må du finde ud af, hvad som er vigtigst for dig lige nu.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Det er lige
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 12:10
en af tingene jeg tenker på Berit, selv om jeg ikke længre vil få anledning til at rejse så meget i fremtiden.

Jeg har heller ikke problemer med at få nogen til at passe den om jeg ikke er hjemme.

Det andre er om jeg har fysik nok til hvalpetræning lige nu.

At vi måtte aflive den gamle kom som et sjokk, hun opførte sig stadig som en hvalp.

Søndag den 5.8 pev/græd hun da hun fikk en brødskalk og holdt hodet ned og til venstre mens hun spiste den. Som om hun havde ondt når hun spiste. Samt at det var begyndt at rende væske fra det ene øjet.

På mandag skulle vi levere hende til passeren da vi skulle rejse til Tenerife. Men jeg ville tage hende til dyrlægen først pga at hun havde ondt når hun spiste, og jeg ville undersøge hva det kom af før vi rejste.

Det viste sig at hun havde en ondartet svulst der gikk fra nesen gjennem munden under øjet som den trykket på og helt bag til nakken.

dyrlægen kunne ikke operere hende da det ikke ville blive nok hud tilbage til at dekke operasjonssåret, samt at det ikke var nogen tydelig begrensing af svulsten. Hun ville aflive hende der og da, men det orket vi ikke da vi ikke var forberedt på det på noget vis. Og fordi det føltes for koldt og kynisk at forlate hende der.

så for 2000 kr ekstra kom dyrlægen hjem til os om aftenen og aflivert hende hjemme, sådan at vi fik taget et siste og ordentlig farvel med hende først, og at hun fik sovne ind hjemme.

Det hele stjal 3500,- af feriebudsjettet vores, men jeg ville ikke haft det godt med at spare penge på at aflive hende der og da.

Det som stopper mig mest med at købe ny valp, er at man bliver så usedvanlig glad for dem og hvor vannvittig ond det gør at miste dem.

Men jeg savner det at have hund, turene, hyggen og alt der følger med.

Jeg har ikke vovet at lufte tanken på ny hund for Thord ennu, da han var så meget knyttet til den gamle.

0
0
Svar på denne tråd

jeg er glad
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 18:42

for at høre at i nåde at få taget en god afsked, det havde været trist hvis det var sket imens i var på ferie og ikke havde fået sagt farvel.

der er kun en der kan svare på om du har fysik til en hvalp tone og det er dig selv, men jeg ved at hvis du sætter dig for at få en hvalp så kommer i også igennem hvalpe tiden.

afsked med vores kæledyr gør så forfærdelig ondt, men ikke så ondt hvis vi ved vi har givet dem alt vores bedste

MVH.Berit

De Dagda står til rådighed for bedækning se mere på

WWW.jlt-tinkere.dk

Søges Dansk/svensk gårdhund til svigermor vil få det som blommen i et æg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider