|
|
| Hvor glad er din hest for mudderbad.. |
| Forfatter:  |
bimsemor |
| Dato:  |
24-08-2007 19:17 |
|
Ja som overskriften siger, hvor glad er din hest for mudderbad.. Anton æææælsker det. Han skal bade i det største plørehul, han kan finde på folden..hver dag ... Som nu idag.. Jeg ville lige stikke hovedet ud til ham og sige hej, mens han var på fold. I bunden af folden er der et mega mudderhul.. Der løber konstant vand , så det er bare altid vådt og dejligt.  Da jeg kommer derud sidder Anton på rumpen midt i pløret og er på vej til en rulletur. Han bærer tydeligt præg af, at det ikke er den første på den foldtur. Nå men selv om han sidder der og tænker, mon hun har godter med.. vælger han alligevel en ruller i pløret inden. Så springer han glad op og kommer hen og hilser. Vi snakker lidt og han får et æble.. bag ham står en sød hoppe han er på fold med. Hun er skinnende ren.. har ikke engang mudder på benene..  Så vender Anton om og lunter igen hen og i et ganske adstadigt tempo sætter han sig midt i mudderet og sidder lidt, lægger sig så langsomt ned.. ligger faktisk lidt stillle inden han ruller frem og tilbage flere gange. Mudderet er vel nu blevet mindst 1 cm tyk over hele kroppen.. og tro mig.. der var stadig en time tilbage af foldtiden.. han kan nemt nå 1 cm. mere på den time.. Jo Anton ææælsker mudderbad.. 
Bimsemor Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod
Besøg vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/mabepe HDR Fletcher springsadel sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mudderbad |
|
|
Lidt for meget efter min menig  Der er ikke en dag hvor han ikke har været nede og tage sig en rulletur, når jeg kommer og skal ride 
Mvh. Nanna og tossehesten Casper
Alle heste er smukke og specielle Uanset type,race og herkomst Man skal bare se dem i den rigtige sammenhæng
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skrøne... |
Badusen |
24-08-2007 19:58 |
|
Sikkert en skrøne, men jeg har ladet mig fortælle, at heste der ruller sig, er heste der trives...??? Min islænder ruller sig dagligt (mudder, deres sand"kasse", græs...). Han er dog intet imod mit æsel Pepe, der ruller sig min. 3-5 gange dagligt...  Det er lidt svært at holde dem "præsentable", men så længe de hygger sig...
- Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Min gule vallak er somregel sort hvis det har regnet. han elsker simpelthen at rulle sig i mudder, er der ikk mudder skal han nok rulle sig alligvel, og det foregår meget højlydt med stønnen og prusten fordi det er ih så dejligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mudder |
Heidi (Heidi) |
24-08-2007 21:03 |
|
Savoux og Lucky er temmelig glade for mudder... Så kort kan det siges 
Misbrug ikke din vens venlighed og loyalitet - på den måde bevares venskabet - Heidi - Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mudderbad |
|
|
Så glad var min gamle hest for mudderbad :  Det siger lidt  Harvester
En god træner kan hører hesten tale, en framragende kan hører hesten hviske ! Monty Roberts Nu med hoppedyret Damgårdens Casiopeja.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor glad er din hest for mudderbad.. |
|
|
MEGET glad.. Hun tog et i dag på ridebanen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glad for mudder |
|
|
De ruller sig begge flere gange i løbet af dagen. Når det er tørt plejer jeg at lave et mudderhul så de kan rulle sig i det og derved slippe for insekterne som er stygge! 
Hvis mennesker skal respektere hinanden for, hvad de er, må de holde op med respektere hinanden for, hvad de har...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
De er ikke specielt til mudderbad mine ponyer - men de elsker at gå ud i deres 'lille sø'  Hvorfor bliver billedet kun i den størrelse?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mudderbad er jo sundt. ;o) |
NinaL |
24-08-2007 22:55 |
|
Jævnfør en anden tråd - så findes der flere af slagsen, der har indset det sunde i mudderbad ...  Prøv at se her: www.heste-nettet.dk/forum/14/607099/ 607099/ Djunette var en absolut nyder af mudderbad.  Venlig hilsen Nina PS - hun var flueskimmel - under mudderet. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mudderbadning |
|
|
Et lille citat fra min søster: Jeg vil ikke have en smuk mand og jeg vil ikke have en hvid hest. Hvorfor...??? Den smukke mand har man ikke i fred og den hvide hest er ikke hvid så længe ad gangen... ... Jeg har også hørt skrønen(!) om, at heste der ruller sig uanset foldbunden - er raske og glade heste. Orv, hvor må vores 4 så være meget raske og meget glade... Tror, jeg vil få ændret beskrivelsen af Gogge fra sort-brun til jordbrun... 
Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine DV = Diverse Varianter; Fan Gogh Trakehner = Tragedier; Taipan Karoline er en shetlænder - og ikke en ko
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg må lade |
|
|
Fighter at han er virkelig grundig og tager sig rigtig god tid, specielt stedet på begge sider af manken skal gnubbes så grundigt at han næsten er umulig at få ren. Derudover bør nævnes evnen til at genne hvide aftegn. Generelt så bruger han meget lang tid på en enkelt rulletur. Hvis man er rask og glad når man ruller sig, så er mine ihvertfald ikke forsømte... 
Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fordi Betina ... |
Lisbeth Sejberg |
25-08-2007 00:07 |
|
... du skal klikke på dit billede i præsentationen, så det bliver stort og derefter kopiere det til indlægget   Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod. Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det. Anders Lund Madsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sund og glad |
bimsemor |
25-08-2007 08:44 |
|
Ja Anton må absolut også høre til den glade og sunde hest.. ( det vidste jeg nu godt)  Det er bare sjovt, den forskel der er på heste. Normalt går Anton jo på fold med Klaphatten og Vi kan hente dem ind hvor Anton er væk i mudder og Jacob er ren og fin.. Ellers er de ret gode til at efterligne hinanden på fold og i ridehuset..  Harvester : Ja det minder om Anton, der er bare ikke "helligdage" på ham... 
Bimsemor Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod
Besøg vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/mabepe HDR Fletcher springsadel sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mudderbad |
|
|
Ingen tvivl om, at Anton trives, - han er den gladeste og mest veltilpasse hest, jeg kender. Vi bemærkede faktisk godt, at han var specielt mudret i går, da vi kom hjem. Hvilken hoppe gjorde han indtryk på i går med sit mudderbad? Jacob rulle sig som regel også på fold, men aldrig i mudder. Sand derimod, er det foretrukne. Så når man begynder at strigle ham, er han nok lige så beskidt, som Anton med hans mudder. Jacob holder bare facaden. Anton er bedøvende ligeglad!  Derudover ruller Jacob sig også altid i boksen efter ridning. Han har lært at gøre det uden at lægge fast. Klog hest 
JANNE Trailer sælges Se præs. 28 pakker wrap á 50 kg bortgives Ikke egnet til heste, men til kreaturer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine to.. |
|
|
heste ruller sig i hvert fald også eller det går jeg udfra med den store mængde sand de har i pelsen nogen gange.. Vi har ingen mudderhuller, måske lidt om vinteren, men ikke så de kan blive rigtig mudrede..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er ikke indehaver af en mudderbader medmindre det regner, men han elsker at rulle sig, så når han får sin daglige gang med massagestriglen (hvor han for øvrigt ikke ved ben han skal stå på, fordi det er herligt ), så er det ret tydeligt at han ruller sig, specielt hvis det nu regner, så ligner han som regel en eller anden, der har 3 dobbelt regnbadet, eller hvad man nu kalder den slags manerer. Men ja, mudderbadning er en ret foretrukken disiplin i vintertiden, så kan jeg slet ikke se dækkenets farve til sidst.
Det væsentligste er usynligt for øjet - kun med hjertet kan man rigtigt se. - Den lille Prins -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min heste |
|
|
hader med undtagelse af en muder, de ruller siger gerne på græs, men ellers på ridebanen som de har fri adgang til, den gammle løbe gerne derned efter der var kalt, rulle sig og kom tilbage. may ælsker muder, hvike er særdeles lække med hindes lange man,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|