|
|
| Klagetråd for heste! |
|
|
Synes nu,det er på tide,at vi heste opretter en klagetråd som er forbeholdt os. Er dødtræt af alle vore velmenende,men totalt uvidende rytteres inkompetente opfattelse af,hvordan vi heste skal behandles! Eksempelvis blev jeg tildelt hø I FODRINGSTIDEN i går! Hvad gir I? HALVANDEN TIME,måttet jeg vente på mit foder,vel at mærke mens alle andre stod og tyggede drøv,indtil min ejer endelig ankom! "UPS!Jeg glemte vist at fylde foder op"! Ved,at det blot er en af mange urimeligheder vi udsættes for,så lad os stå sammen! Giv dit besyv med! Lad os sammen opdrage på mennesket så vi alle kan få en bedre tilværelse! MALERKLATTEN!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klagetråd for heste! |
|
|
Min ejer kan jeg ikke klage over...  Der er både foder osv. til tiden samt masser af kærlighed når jeg beder om det.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du fikk |
| Forfatter:  |
lilleulv |
| Dato:  |
24-08-2007 10:56 |
|
i alle fall mad!!! Her i vår bestemte min eier at jeg var for fed. Efter det har jeg nesten ikke sett slagsen. jeg har magret fryktelig, og har gått ned flere gjordstørrelser. Kraftfoder har blitt et fremmedord her på stalden, og jeg ser kun halmblandet hø og en ussel smule havre når jeg har arbeidet hårdt. ja, det var forresten det også: Man skal trænes til forbandelse. Ingen fred at få.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her er jeg med... |
|
|
Her er jeg med, for jeg blev SKYLLET i går på trods af, at jeg ikke engang havde svedt. Det kan simpelthen ikke være rigtigt. Jeg stemmer for, at vi får et forbud mod vandslanger! Hilsen Mickey
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I enstemmigt kor |
|
|
Vil vi, her på Vendelborg, gerne klage over, at vi i onsdags, måtte vente med, at blive lukket ind og få foder, til EFTER mørkets frembrud... Og så var hun oven i købet så langsom, at vi selv måtte finde ud af, at komme ind af døren, fordi vi da ikke ville vente mere... Vi kunne jo SE at hun var i gang... Hun kunne da bare skynde sig lidt... Oven i købet, så fik vi kun lige en mundsmag at starte på, for hun skulle jo også lige have blandet noget nyt... Hvad ligner det, at lade os vente...
Zamangah Vi kører brudeparret i hestevogn. Svend 4 ever (i NORA) Heste til salg; Se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En klage |
|
|
Jacob Klaphat vil godt klage over, at han ikke har været ved stranden og bade i år med sin bedsteste ven, Anton!  
JANNE Trailer sælges Se præs. 28 pakker wrap á 50 kg bortgives Ikke egnet til heste, men til kreaturer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg giver gerne |
|
|
mit besyv med, min onde mor lader mig stå i boksen i stedet for ude på marken. Jeg får kun lov at gå 2x30 min skridt om dagen. Derudover får jeg nu kun hø, hun giver doktor ubehagelig dyr skylden og siger at jeg har lavet en forvridning. Kan hun ikke se at det bare skal gås væk og at jeg er en lille dreng på bare 1½ år fuld af hormoner, der skal ud og blære mig over for damerne... Hvad pokker er meningen. Vrinsk fra Gaston
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lilleulv |
|
|
Til den slags findes kun et middel! Næste gang du trækkes ud af din boks,hiver du uventet i træktovet,-tager det i munden,så din ejer ikke har mulighed for at fange dig,skubber pågældende (forsigtigt)så han/hun falder. Derfter racer du hen,og tømmer alt foder. The only way! Og Mickey... Næste gang skal du bare træde på vandslangen,-det gør jeg. Og hvis du så oven i købet,drejer lidt på hoven,og slipper lidt, skulle hun gerne selv blive ramt af den formastelige,-så kan hun selv se hvordan det er. Ikke fordi vi skal være onde ved dem,men de må lære! MALERKLATTEN.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels Klaphat |
|
|
at blive udelukket fra sin ÅRLIGE badetur? HVOR TARVELIGT! Næste gang dumper du hende bare i vandet,Det vil hun aldrig glemme,og dermed huske den uretfærdighed hun ydede dig! GASTON.Ja,de har vist helt glemt,at vi stammer fra naturen.Desværre et,tilfælde.hvor man ikke umiddelbart kan gøre noget,men man kunne måske bruge ventetiden til at tænke...?Og apropros ZAMANGAH. Ved de naive 2-benede da ikke,at der findes flyvende vampyrer efter mørkets frembrud?Men de har selvfølgelig ikke selv prøvet det! MED STOR FORSTÅELSE.MALERKLATTEN.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja ja ja |
Fru Dolmer |
24-08-2007 11:31 |
|
ja ja I piver... Jeg kan slå den med flere længder...min super ONDE mor bliver ved med at gratte mit smukke ansigt ind i ildelugtende creme... Hun bliver ved med at sige "så så lille Frederik...zinksalven hjælper på din forbrændte mule" og gu faen gør den ej - det bliver ved med at klø og svi det skidt!!! 
Hilsen Maria En Pinto-hest...det er bedst!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Malerklatten |
lilleulv |
24-08-2007 11:37 |
|
Jeg har prøvet... En natt åpnede jeg boksdøren. Jeg forteller ikke hvordan, for så kan jeg bruge samme metode senere. der ude fantes det allting og litt til. desværre var kraftfoderet nesten slutt, det fant jeg ud da jeg knuste den fristende containeren med et velrettet slag av høyre forhov. Blev litt sur da det knapt var noget der, så jeg nuste nogle andre ting også. Det var før jeg fant gulerødderne. De gled fint ned, men alt det triste, tørre hø gad jeg ikke, så jeg flyttet litt rundt på det for å sjekke om der var andet innei eller bag. det var det ikke, så jeg sked litt i det og tisset også. På forskjellige plasser, selvfølgelig. Så var der ikke annet å finne på enn at knuse noge bøtter og tygge i stykker nogle børster (Jeg fikk endelig ram på den lede som hun bruger i man og hale. Godt!) Men så kom morgenen, og med den min eier. Hun blev slet ikke glad for at jeg hadde klaret det hele selv, så hun egentlig kunne sovet lengre. Og tænk, hun satte mig i boks inne hele dagen og uden mad!!! Det var utakknemlig, syntes jeg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lilleulv |
|
|
synes det er rigtig godt skridtet af dig.Heldigvis ved de ikke,hvor intelligente vi er! Se positivt på straffen.Man gider alligevel ikke,at bevæge sig efter sådan en omgang.(og så slap du forhåbentligt for en led omgang dressur)? Godt redet! Grinevrinsk fra Malerklatten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Malerklatten |
lilleulv |
24-08-2007 12:19 |
|
Ja, det er klart: Fordelen var at man slapp for den obligatoriske i sandkassen. Men jeg ble jo svett likevel, for jeg måtte jo prøve å skape oppmerksomhet rundt mine sørgelige omstendigheder og at jeg ingen mad hadde!!! Så det var til å løpe rundt i boksen hele dagen, og prøv bare: Det er virkelig snæve volter man får prøve på og det er riktig anstrængende. Føj, hvilken dag. Og bare fordi man tok eget initiativ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heh... Nej... |
|
|
Da fatter ikke en meter, de to-benede... Og vi har ved selvsyn set de lede hestespisende vampyrer... (eller var det en gråspurv?)... Den anden dag fandt de på noget så obskurt, som at forsøge at tage billeder af os i bevægelse... Som om vi gider at bevæge os, hvis det ikke er nødvendigt... Tror i så ikke, at de begyndte at blafre og sige lyde, for at få os til at LØBE, ja løbe!!! Hvad gi'r i??!! Men lilleulv, du må ikke miste modet... En dag skal du nok få skovlen under din to-benede... For det du udsættes for, er direkte mishandling... Ærgeligt at du ikke kunne komme til klatte i dit menneskes krybbe...
Zamangah Vi kører brudeparret i hestevogn. Svend 4 ever (i NORA) Heste til salg; Se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zamangah |
lilleulv |
24-08-2007 12:27 |
|
Men jeg har dog klattet i min egen krybbe, så hun får litt ekstra arbeid, den lede kælling. Og en gang, da jeg hadde åpnet grinden (teknikken må ikke afsløres. Den kommer meget godt til pass den dag i dag)bed jeg toppen av alle hendes blomkålhoder der ude i åkeren. Også klattet jeg på sukkerærterne. Hun var ikke heller begeistret for den hjælp til innhøstning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er med |
|
|
billeder,oplevede jeg også i sidste uge,-og endda med LYD! Men jeg var smart nok til ikke at sige noget... Malerklatten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| je vil |
|
|
gerne klage over at min imbecile ejer, ikke helt fatter at jeg er fyldt 18år, og er blevet fold bums, hun strigler og rider mig, og idag slog det helt klik hun vaskede og smurte mine hove, så nej jeg vil ikke på fold idag, med de andre, for de skriger af grin, og så siger rygterne også at hun påtaænker at klippe mig.  der er dog et lille plus, over tyranen er også begyndt at lave noget, men har da beholdt sin værdighed, der bliver ikke rykket man og sådan noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Osse Spritten |
|
|
Jeg vil gerne benytte lejligheden til at klage over min åndssvage mor, der tror jeg gider være på fold hele dagen... Hvad skal jeg det for? Og hvorfor skal hun på arbejde, istedet for at børste mig og nusse om mig i tiiimevis, som jeg helst vil have det. Sommergræs er en pest! Her går jeg og slider mine hove til ingen verdens nytte på en kedelig fold, og så helt alene! Bare fordi min mor synes at jeg er strid, når jeg tæver de andre ponyer. Og så tror hun, hun kan kompensere ved at der er græs på folden og at jeg kan se de andre heste - pfff. Giv mig nu bare i det mindste en LILLE shetlandspony at jage ind i hegnet! Igår tog jeg så konsekvensen af det pjat, og lukkede mig selv ud fra ridebanen, hvor smarte-mor havde troet jeg kunne gå uden at stikke af. Først gik jeg over til de andre heste, men de var ikke til noget, så jeg gik ind i stalden og tømte den halve tønde majs der stod derinde. Til stor skræk for min far, som var alene hjemme *thihihihi* Tror I så ikke jeg kom i seng uden aftensmad, for min mor tror ike på jeg kan tåle så meget mad? Hun skulle bare vide. Nej nu kan det være nok! Jeg forlanger træning, samvær og masser af nussetid på staldgangen - og mere kraftfoder! Jeg nægter snart at kede mig med sommerferie og græs længere...
"It's not why you're weak, but what will make you strong"U2Nu med bondegård! Søger part til vores pony (gratis!), samt diverse gamle møbler, tjek mine annoncer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prøv lige |
|
|
at tænk, jeg sprang over boksdøren igår og rendte ud på græsplænen for at græsse (tømte lige en pose æbler på vejen), mor kunne jo ikke forstå at jeg gerne ville ud. Men ak, ind kom jeg igen og ved i hvad, hun satte bare flere brædder på boksdøren, så det næsten er blevet til et fængsel  Så det eneste jeg kan bruge tiden på er at småstejle og vade rundt i min bokd. Hun tror at jeg tilgiver hende fordi hun giver mig masser af hø, men hun kan tro nej kan hun  Og nu har jeg endda hørt rygter om at doktor ubehagelig dyr har beordret min müsli taget væk, jeg tror jeg jeg vinder prisen for at have den ondeste mor. Hun kan bare vente sig til vi skal på spadseretur i eftermiddag...
Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Odin klager |
|
|
Jeg Odin er 2 mdr. gammel - jeg vil gerne klage over at jeg skal til at have grimme på... Hvad er dog det for noget pjat? Bare fordi jeg ikke lige gider at følge rundt efter min mor hele tiden Jeg gider altså heller ikke have zoolac bare fordi jeg har dårlig mave... Jeg KLAGER Så la´ mig dog være baby var?!!! 
;-) Mvh. Dorte (med Sara og Ludvig og nu også verdens smukkeste hingsteføl)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klage... |
|
|
Jeg hedder Milan, og jeg vil gerne klage. I bund og grund har jeg det vist egentlig meget godt, men der er 2 ting min mor bare ikke forstår. 1: Jeg gider ikke gå på dogngræs. Jeg elsker min boks, og elsker at hygge mig der. Men næ nej. Jeg skal gå ude på græsfolden sammen med Rocky, og spise græs. Det gider jeg ikke. Heldigvis har jeg en god madmor, der forbarmer sig over mig en gang imellem, og tager mig ind om aftenen, og giver mig foder. Og så forstår min mor ikke at jeg vrinsker hver gang jeg ser madmor. Hallo!!! Hun lukker mig ind, og giver mig spisen. 2: Hestebom... hvordan kan min mor regne med at hun kan bestemme hvor mange jeg fortjener. Og så vil hun næsten altid havde mig til at lave noget for dem. Neje og hvad har vi ikke alt. Jeg blever helt strukket igennem jo... Øv for den. Og så bliver hun "sur" når jeg forlanger mere, eller selv leder efter dem. Hvad ligner det. Men ellers er hun nu meget god hende min mor. Men hun måtte godt lære at give mere lyd fra sig, når hun kommer ud på folden. Snakken er ikke nok. Jeg bliver jo helt forskrækket... Jo en sidste klage... Hvorfor skulle min mor valge det fjollede navn til mig. Kan klare Milan, men mit rigtige navn er jo Mr. Milan. Hvad giver i mig??? Vrinsk fra Milan
** Trine ** Ejer af: Nydam's Mr. Milan. Ejet af: Frosti - hustyrannen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra-la-la |
|
|
Jeg tror jeg vinder her. Min ejer har TO gange i denne uge glemt at få mig lukket ud, så jeg har stået indenfor hele dagen! Og så siger hun endda at det ikke var med vilje, og at hun var meget ked af det, men hvad kan jeg bruge det til? Kærlig Hilsen Django
Dejligste ♥ ♥ ♥ ♥ Med DSP'en Fanta & Welsh Cob'en Låddenhøjs Django ♥ - www.langelandsfestival.dk -Én uges hardcore druk! Skal du med?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sussi klager også |
|
|
Hej alle jer med jeres ubehgaelige mødre, der gør hvad de kan for at gøre livet surt for alle os firbenede.. Den anden dag opdagede min ven og jeg, at strømmen til hegnet var røget... så vi blev da enige om, at græsset på den anden side var meget bedre.. nam nam, det var godt.. og da vi næsten lige er flyttet, blev vi da enige om at se nabolaget.. vi havde hørt noget om, at naboerne var meget imponeret over vores fine tatoveringer på rumpen , så dem ville vi da lige vise frem i et lækkert modeshow langs hele bygaden.. Desværre for os, sladrede min storebror Rosso, det kvaj.. han stod bare der og kaldte, den lille sladrehank, så min mors veninde, som vi bor hos, vågnede.. hva´faen, kl. var da 5, og hun skulle alligevel snart op  Men da Razzino og jeg fandt ud af, at vi var blevet opdaget, ja, så tog vi benene på nakken og travede op mod dne lille by for at se, om der var nogen, vi kunne hilse på.. og med madmor og far lige i r'ven på os.. men vi var for hurtige, var vi.. ha ha madmor, du er ikke hurtig nok i dit lyserøde nattøj og dine træsko..  Da vi så fandt en skøn græsplæne med dejlige roser, blev vi desværre distraheret af roserne, så madmor stod lige pludselig bag os og kaldte.. Ja ja, så måtte vi pænt gå med hjem.. og vi havde endda kun nået at hilse på en enkelt dame på cykel.. Og ikke nok med det, så blev vi sat i boks resten af dagen, mens de kørte langt langt væk for at købe nyt strøm til hegnet.. og nu har de købt noget, der bare gør ondt, når vi lige afprøver om vi skal på tur.. Æv, jeg stemmer for, at al strøm hegn skal fjernes, og vi heste skal gå, hvor det passer os 
MONICA & ROSSO nu også med Sussi Solskin {>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Låner også lige |
|
|
min "mors" LogIn, godt hun har sat den med automatik og gem. Generelt er jeg meget tilfreds med min "mor" og hendes afkom. Hver dag kommer de begge eller en af dem og spørger om jeg har det godt og tjekker mig, giver mig foder og godbidder. Hvis jeg lige skulle komme på noget, var det, at jeg er pisse sur over jeg ikke må spise skoven - Er det en skovtur eller HVA - JA jeg spørger bare. Madpakkerne hænger jo bare der på træerne og VENTER på at blive spist. Men næh nej. I dag lokkede jeg "mor" hen under et mirabellatræ. Tænkte nok hun ikke kunne dy sig. Jeg løftede hende op så hun kunne nå de lækre bær. Mens hun plukkede, nippede jeg lige et par forsigtige blade. Med fyldte lommer fortsatter vi vores skovtur, og nu blev der noget ved den. Jeg kan nemlig se når hun spiser. Så her et godt tiggerråd venner: Stop op og send de sødeste og vådeste øjne til din rytter og vrinsk lavt og kærligt. Jeg fik halvdelen (den uden sten), de smager pragtfuldt. Vrinskelig hilsen Two Socks Toobi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg HADER mor! |
Stald Kolind |
24-08-2007 21:39 |
|
Min mor bliver bare værre og værre for hver dag, der går. Først fornærmer hun mig ved at sige, jeg er blevet for fed. Hvad gi'r I? Mig, en lille, sultende miniature, FED? Hun fatter bare ikke, at jeg bare samler ind til vinteren, hvor hun sikkert også har tænkt sig at sulte mig. Ikke nok med det, udover at hun tage rmaden fra mig, så forlanger hun også pludselig, at jeg skal lave noget! Det var ok i vinter, da vi kørte ture med sulkyen. Dér kunne jeg jo alligevel tage styringen, hvis jeg ville. Det gad jeg bare ikke. Så det opdagede hun heldigvis aldrig. Men nu er hun gud-hjælpe-mig begyndt at hale mig med ud at gå kilometervis af kedelige ture, hvor jeg ikke engang kan få lov at proviantere bare en lille smule, selvom græsset er så dejligt grønt uden for folden. Hun er endda så ond ved mig, at hun kan finde på at trække mig ind gennem byen, hvor alle de dumme af hendes slags kan glo og pege fingre af mig. Kors, hvor bliver jeg bare flov, altså. Så hænger jeg lidt med mulen og forsøger at få hende til at få ondt af mig, men tror I, det hjælper? Næh, hun skynder bare på mig og siger, det er sundt med motion! Føj! Motion er noget, de to-benede har opfundet! Som om pinslerne ikke var slemme nok, så har hun fået den idé, at hun vil longere mig! Så trasker jeg rundt i cirkler i både skridt og trav, og når jeg så har gjort det til UG, så beder hun mig gud-hjælpe-mig om at gøre det igen på den modsatte volte!! Helt ærligt, hvor meget skal man finde sig i som hest? Det værste er næsten, at når vi er færdige, så insisterer hun på, at jeg skal have sådan noget stinkende vand i hovedet og på kroppen. Hun påstår, det skræmmer myggene væk. Det kan jeg nu ikke mærke, så jeg nægter, at få det på. Jeg vender og drejer mig og hiver i de tove, jeg er bundet med, og den anden dag forsøgte jeg endda at sparke hende, da hun brugte SPRAYEN med stinke-vandet. Desværre ramte jeg hende ikke, og hun blev bare sur. Øv, det hjælper slet ikke noget, når man er så lille og slap som jeg er! Engang kunne jeg et trick, som gik ud på bare at spæne væk fra hende på folden, når hun ville hente mig, men nu er hun begyndt at lade, som om hun har godbidder med, og efter som hun jo sulter mig, så bliver jeg jo NØDT TIL at have fat i de godbidder, så jeg bliver pænt stående, til jeg har nappet en fra hende. Hvilket jeg jo ikke får gjort, når hun bare snyder! Dumme Mor! Er der ikke nogen, der kan komme og redde mig? -Et råb om hjælp fra stakkels, lille Olga!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Jeg, Æske, vil gerne møde den der har opfundet longering. Og så vil jeg sparke ham langt, langt væk! I dag forlangte min mor IGEN at jeg skulle rende rundt for enden af en snor. Rundt og rundt, mens hun viftede med den der pisk fordi jeg ikke gad trave. Hallo mor, hvor blev springene af??? Og jeg er blevet sat ned i korn. Én sølle liter havre pr. måltid! Hvad gi'r i mig? En fornem dansk varmblod på 1,70. De andre i stalden synes også det er synd for mig, men min mor holder strengt på at jeg ikke må få mere. Hvilken ond verden  Dog har jeg dog fået hende opdraget lidt. Bevares jeg kan da godt komme når hun kalder (hun har købt nogle nye hestekiks som smager vildt godt og hun har dem altid med ), men mudderet ved leddet gider jeg altså ikke gå igennem - jeg får jo beskidte hove! Så nu har min kære mor lært at tage gummistøvler på hver gang for hvis hun har beskidte fødder kan jeg også godt klare det  Med hestevrisnkelige hilsner Æske
Mvh. Rikke med Escape Dance
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prust... |
|
|
Vi klager har først lige fået aftensmad for et kvarter siden  og så siger hun at vi er for tykke, man har vel lov til at nyde sommeren og det gode græs.. 
Christina hyppedyrene Siff og Spirit R.I.P Thunder flower og Frans
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg vil os gerne klage! Jeg er blevet vasket over HELE kroppen i dag med shampoo og tempreret vand!!! Bare fordi jeg skal til stævne i morgen, og var lidt (meget) beskidt.. Faktisk mere brun end jeg var grå  Og så får jeg kun ca 1 kg wrap om dagen, fordi min mor og moster siger jeg ikke må blive fed..  Jeg har så os hørt en lille fugl synge om at jeg skal flettes i morgen! Jeg hader bare at rende rundt med den der tøse-frisure.. Total pinligt, når man prøver at puste sig lidt op, og se sej ud (spille hingst) til stævner hvor der er en masse dejlige damer  Jeg synes jeg har det hårdt... Hilsen en underernæret og mishandlet Whisky..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dumme mor |
|
|
Vores mor er altså også en af de dumme. Mig og min lillebror er altså ret trætte af hende nogle gange. Hvorfor kan hun ikke fatte at vi er drenge og skal være beskidte! Hun er ved at slide vores fine pels med de dersens strigler, men så snart vi kan slippe afsted med det så ruller vi os bare rigtig godt i det store jordhul vi har lavet på marken. Hun har en idé om at vi også skal strigles i hovedet, men der sætter jeg grænsen. Nu er hun ikke så høj, så jeg løfter bare hovedet helt op så kan hun ikke nå, og prøver hun på at holde mig plejer jeg at give hende en rusketur. Min lillebror (han er lige blevet 2 år) er ikke så snu endnu, så han lader hende gøre det ved ham, men det skal jeg nok få ham vænnet fra  Hun vil også putte sådan hoget stinkende noget på os for at holde fluer væk og så opfører vi os begge som nogle vilde heste...hihi...men bliver vi for vilde kommer far bare ud og hjælper mor og han er altså ret stor og mega stærk, så de plejer at vinde. Mvh. Fister og Schumacher
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til alle jer |
|
|
der ligesom mig synes at det er bedre at være foldbums end at være arbejdshest. Man rykker da bare bagskoen løs, så slipper man med en rigtig hyggelig skridttur mor var godt nok lidt muggen, men ved i hvad? Jeg fik lov at komme over og hilse på Gaston, jeg troede mor mor havde smidt ham ud hjemmefra, men nej hun har spærret den stakkels lille dreng inde i en boks med en meget høj låge, så han slet ikke kan springe ud. Hvor er hun altså modbydelig, derfor prøvede jeg også at hoppe i grøften på hjemvejen. Til gengæld fik jeg en helt frisk græsmark og helt frisk vand sammen med Musse, da jeg kom hjem og så kom mor med hø (som om man gider at æde det, når der er græd- RIGHT ) og lækkert, jeg elsker altså den mad. Så lidt opdragen er hun altså blevet. Men jeg hørte hende snakke om at købe boots, så jeg også kan arbejde ved tabt sko, hvad giver i ? Hun kan bare vente sig  Vrinsk fra Fighter
Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi klager - gør vi. |
|
|
Her fra "Langemosegård" vil vi gerne sende indtil flere klager... Jeg/Gogge vil gerne klage: Jeg er ud af springfamilie - og hvad bliver jeg brugt til...??? Noget til keeedeeeliigt som en dressurhest. Altså - det er lige før, jeg tror, at jeg i mit næste liv vil være en hund. Den skal også gå iiih og åååh sååå pææænt. Træls - siger jeg bare - træls. Jeg nedlægger snart en prostetant (eller hedder det protest...!!!) - jeg vil springe-springe-springe. Men åååh, nej - jeg er så bare sååå sød og lader mig føre gennem den keeedeeeliiige grundridning/-dressur. Jeg har dog haft én god oplevelse her i sommer - men håhr, den var også farlig. Jeg var på tur sammen med min rytter og en "ørkenræser" (undskyld T.A. Madir) og dennes rytter, Camilla. Vi gik og gik og gik - troede aldrig, at denne gåtur skulle ende. Endelig skete der noget - men spring, nixen. Jeg skulle åbenbart have store-vaske-dag sammen med "ørkenræseren"... Sandelig om jeg ikke skulle bade i bølgen blå - også kaldet Lille-Bælt. Altså, hvis jeg skulle være SÅ våd på en gang og over det hele, så var jeg jo nok født som en flod- eller søhest. Endelig vil jeg også gerne klage over menu'en. Jeg vil ha' Irish Mash 3 gange om dagen, mindst. Det er nemt og hurtigt at slubre i sig - i stedet for alt det dersens tørre noget sammen med mindst ½ kg gulerødder, der ligger i krybben 3 gange om dagen. OK, jeg spiser tør-foderet hurtigt i håb om, at der så kommer Mash - men nixen.- Jeg klager - gør jeg. ... Jeg/Taipan klager også: Efter ikke at have været brugt i næsten 2 år - hvad sker der så. Man får smækket arbejdstøjet på og skal til at lave noget...!!! Yark, det er altså bare SÅ uretfærdigt. Skridte og skridte og skridte med én på ryggen - rundt og rundt og rundt. Og ikke nok med det - jeg skal åbenbart også flyttede alle 4 ben lidt hurtigere, så der ikke vosker spindelvæv mellem benene. Og alligevel er det ikke godt nok... Jeg skal også galopere... Jeg føler mig efterhånden som en cirkushest - rundt og rundt og rundt det går i alle 3 gangarter, samtidig med at der står én og fortæller, hvad hende i sadlen skal gøre. Sur, dét blev jeg godt nok en dag, da hende i midten sagde, at jeg da var en noget uciviliseret hest... ok, det var måske pænere end det jeg fik at vide, jeg var på sjælland. Der var jeg meget uhøflig, når jeg havde én i sadlen... De 2-bende taler sågår også om, at jeg skal til stævner - jajajada, de bliver klogere. Først skal de da lige lære mig at køre alene i traileren - sidste gang fik jeg da rettet sikkerhedskrogen (den, der sættes gennem bagbommen) lige og selve bagbommen fik jeg hevet op ad sikkerheds-anordningen - så kan de lære det, kan de... De vil skisme også have, at jeg skal være alene på en ridebane/-hus... Derefter skal de lære mig, at jeg ikke må løfte forbenene 40-50 cm fra jorden, samtidig med (næsten) at jeg smider bagparten højt op i luften og næsten samtidig med vender mig 180 grd i luften... fatter de da ikke, at heste er et flokdyr og ikke har godt af, at være alene... Fattesvage - det er, hvad de 2-benede er... Og hvad endnu værre er - mine mennesker klipper også i mig, eller rettere, de klipper noget af mig. Synes ellers, at jeg var ganske pæn som foldbums - lange hår omkring koderne/hovene og en man på så'en ca 25-30 cm... Nænænæ - her ligner man efterhånden en Barbie-hest; glatbarberet som en anden "babynumse" og en man, der snart kun er 15 cm lang. Jeg klager - gør jeg. ... Jeg/Karoline-shetlænder vil også gerne fremsige en klage: Det kan godt være, at jeg ikke er så stor - og det kan godt være, at jeg er erotisk buttet - og det kan godt være, at jeg har det som blommen i et æg - og det kan også godt være, at jeg ikke laver dagens gode gerning, men... jeg vil altså have noget mere at spise, vil jeg. De 2 "drenge" får bare SÅ meget i deres krybber - og hvad får jeg... 2-3 gulerødder, 1 æble, vitaminer/mineraler og ën lille håndfuld Green Power O'Grass. Er det noget at servere for så'en en som mig... ja, jeg spørger bare. Og græs - nænænæ, dét er der åbenbart også rationeringer på. De 2-bende taler om forfangenhed og alle mulige andre underlige sygdomme - og hvad så... Jeg er sulten, sulten, sulten... Jeg klager - gør jeg. ... Jeg/Tai Wahine vil klage: Jeg har altid hørt, at det er usundt at være alt for mager. Og jeg har gennem årene gjort mit til, at jeg ikke er mager... Jeg har da både skulder, ribben og hofter - jeg har bare gemt dem godt... Og magre levende væsner, de har jo let ved at fryse, når det bliver koldt, ik'...? Jeg har absolut ingen problemer med at holde varmen - uanset hvor koldt og blæsende det så end er. Og hvad sker der så lige for mig...??? Jeg får nogenlunde samme ration foder som Karoline - og dette til trods for, at jeg da mindst er dobbelt så bred som hende og vejer "ti-vær-ti-fælde" 150 kg mere end det lille myr... Men tager de 2-bende hensyn til det - nixen. Jeg har hørt en eller anden klog(!) mand sige, at hvis arbejde er så sundt - så giv det dog til de syge... Jeg er ikke syg - og alligevel skal jeg arbejde. De 2-bende siger, at arbejdet vil gøre, at jeg hurtigere taber mig... Jeg klager - gør jeg. ... Vi vil alle 4 gerne høre, om der er andre ude i det danske land, der har hørt om udtrykket - hø ad libitum...??? Her kan vi alle 4 stave til det... men får vi det...??? Nixen. Vi mener, at ad libitum betyder, at det er det samme, som når 2-bende har fri adgang til alt spiseligt. Ikke noget med rationering... Nænænæ - her får vi hø, når de 2-benede mener, at det er tid... Vi har set, når der leveres hø. Der kommer én balle på 600 kg - men får vi lov til selv at splitte den ad og bare æde... Nænænæ - de kan proppe betydningen ad libitum op et vis sted, kan de... ... Så - alle I heste/ponyer udi det ganske, danske land - vil I være med til at oprette 2 foreninger...??? P.R.I.S.O.F. og H.R.I.S.O.F. Ponyers Rettigheder I Stalden Og Folden og Hestes Rettigheder I Stalden Og Folden Alle - uanset race, størrelse, afstamning m.v. kan være med. Med teleførste forben og spidsede muler De 4 fra "Langemosegård"
Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine DV = Diverse Varianter; Fan Gogh Trakehner = Tragedier; Taipan Karoline er en shetlænder - og ikke en ko
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min og Olgas mor... |
Stald Kolind |
24-08-2007 23:40 |
|
...er bare så strid! I går gav hun mig sådan en grim, PINK dims på min grime, som hun tror på, kan holde fluerne væk fra mine øjne! Men helt ærligt! Jeg er HINGST, for pokker! VILDHINGST! Og det er bare mega flovt over for Olga og over for Alf, som i forvejen forsøger at tage magten på folden, at jeg skal rende rundt og ligne en TØS!!  Men ha, jeg fandt bare ud af i nat, at man kan gnubbe panden og få dimsen om i nakken bag ørerne. Så ses den da ikke HELT så tydeligt!  Hilsen Vildhingsten Brutalis!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
Jeg melder mig under fanerne for d.u.b.r.f, dybt uretfærdigt behandlede ridehestes forening. Gad vide om man ikke også skulle oprette en guffeforening? vrinsk Fighter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klage!!! |
|
|
Hej... Jeg hedder Emil, og jeg vil MEGET gerne klage over min DUMME ejer! Fordi min ejer ikke kan finde ud af at ride så skal jeg straffes! Bare fordi jeg hopper lidt af glæde og hun ikke kan finde ud af at blive på min ryg, ja så har hun fået fat i en af de hersens overnaturlige mennesker som bare er umulige at komme af med når de først er kommet op! Sådan noget møg! Og jeg gør det jo kun i galop. Kan virkelig ikke se problemet. Og det var kun et lille blåt mærke hun fik på ballen da jeg kom til at ramme hende med hoven da jeg tabte hende! Og jeg bliver også sultet... Meget endda! Får slet ikke nok, og som Gogge kræver jeg altså også mere Mash. Men mor siger det slet ikke er sundt at få det for tit. BAH! Hvad ved hun dog om det, sådan en amatør... Og hø... Jo jeg får det da, men på jorden!!! Bare fordi jeg godt kan li at lege med de der net. De er altså sjove at lege tovtrækning med. Og mor siger at fordi vi bliver ved med det og oven i købet har ødelagt høhækken (men det var altså slet ikke mig men Plet der gjorde det) så kan vi få hø på jorden indtil der er blevet lavet en mere solid høhæk vi ikke kan ødelægge. Hvad giver i mig? ÅRRRHHH JA!!! Og så den der store sø med sandet. Jeg ælsker vand, men må man rulle sig? Næææ nej. Mor bliver helt hysterisk når jeg prøver, og sparker til mig. Det kan jo ødelægge sadlen. Jamen så kan hun da bare tage den af! Men så kan hun jo ikke holde sig ordentligt fast mener hun ikke  Hun er sgu også så ond... H.R.I.S.O.F. vil jeg gerne melde mig ind i... Så kan det være vi kan få vores ejere til at indse hvor meget de rent faktisk mishandler os stakkels dyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Jeg melder mig gerne ind i H.R.I.S.O.F. Jeg bliver både sultet, motioneret og så må jeg ikke engang klø mig med trense på når jeg sveder. Min mor går helt bananas og råber vildt. Altså hun kunne da bare skynde sig at tage den af  Ak og ve - det er ikke nemt at være hest! Med hestevrinskelige hilsner Æske
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her i dag |
|
|
...så her i dag, har jeg rullet mig i mudder og var i gang med at tørre på den ene side (stod og nød solen på min store mave) da jeg pludselig bliver hentet af den lange rytter (det er min part).
Hun bliver skidesur over min transformation til lerskål, og begynder at strigle min tørre side - da hun er færdig konstaterer hun at jeg jo (naturligvis) stadig er mudder-fugtig på den anden side. Og så sker det - hun smider mig saftsusemig i bad i den nye Rosmarinduftende sæbe - jeg prøvede at æde flasken, men det måtte jeg ikke. Så prøvede jeg at æde høet der stod lige foran næsen af mig udenfor vaskerummet - det måtte jeg heller ikke.
Jeg fortalte Lise at jeg skulle tisse, så hun satte mig ind i boksen - jeg når lige at snuppe lidt hø og tisser i min fine nye boks - og så bliver man hevet ud igen.
Våd, ydmyget og sulten bliver jeg sat i skridtmaskinen så jeg kan tørre. Endelig tør - jeg er klar til at komme i boks, for jeg er jo stadig sulten. Men nææh nej, tøsebarnet skal ride. Det må jeg jo så finde mig i, og rar som jeg er brokker jeg mig ikke over alle vandpytterne på banen, og jeg spæner afsted det bedste jeg har lært. Men nu må man pludselig ikke løbe hurtigt mere og jeg skal love for at parader er blevet IN hos den tobenede. Da jeg så vælger at være rigtig sød et stykke tid bliver jeg skridtet af - men nu var jeg jo lige klar til at være seriøs???
Da jeg kommer hjem får jeg KUN 2 æbler. Dårligt.
Her slutter min dag som ridehest så, for endelig kommer jeg i boks og får hø.
Og her står jeg så, i mørke, og taster på den bærbare computer som Bølle normalt gemmer under sine store mængder hø. Hvad man ikke må finde sig i.
Mvh. Rigola, en meget stakkels hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her fra emdegården... |
inger christensen |
25-08-2007 08:30 |
|
kommer en meget stor klage fra os alle. Vi er sat på skrump, hvad mener i, sætte os alle på skrump, bare fordi vi er lidt lettere erotisk buttede alle sammen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her fra klausholmvej |
|
|
vil vi også gerne klage. Mig/Maruki vil gerne give en klage over min dumme mor. Jeg synes selv at jeg er en meget fin ørkenræser og den førte galophest, elsker at galopere på stubmarker og andre open strækninger, men hvad gir i, min onde mor tvinger mig ind i sandkasen, som om jeg gider at gå pænt, med hoved nede, så brokker hun sig over at jeg er for sløv, når jeg går der inde, jammen HALLO jeg er jo ved at falde i søvn, når jeg går der inde. Dressur skulle afskaffe, men spring er ok, det er meget sjov, selvom min mor synes jeg har for travlt når jeg springer, hun er alså ikke nemt at gøre tilfreds, og jeg kan jo ikke gør ved at det ligger i min natur at løbe. Mig/ Kasira Mener også at dresssur skal afskaffes. Ved i hvad ,jeg er en travhest med fine papir og hvad bruger hun mig så til , jo det der hun kalder dressur, noget med at jeg skal gå til bidet , ikke om jeg fatter hvad hun mener , og det er pinligt at en fin travhest som mig skal gå i en sandkase, føj siger jeg bare. tænk hvis mine andre trav venner så mig, de vil dø af grin, bare så flovt, jeg har heldigvis en travhesteven, som er i samme båd som mig, hun hedder Reni (min mors venindes hest), som også står her hos os, og vi er blever ening om at lave en forening for os travheste, der skal beskytte os, for sandkase leg, vi skal stå sammen vi travheste. vi skal ud og løbe stærk, skal vi. hvis I tror ,det er det eneste hun gør ved mig, nej hun tvinger mig også til at hopper over disse mærkelige bom, jeg er alså ikke en ørkenræser, så jeg synes ikke det er sjovt, jeg kunne jo lande forkert og risikere at skulle gå stille længe, og som I ved ,er vi travheste jo vilde med at løbe stærk. Med venlig hilsen Maruki og Kasira
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja nu har |
|
|
jeg fundet fidusen, jeg har sparket mig selv lidt, så stod mor med tåre i øjene og sagde at nu var det slut, hun vil aldrig ride på mig merer hip hip, men tror i så ikke teroissten har hørt hinde tilføje, jo måske et par gange om ugen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HA... |
|
|
Jemen jeg, Luna, vil da godt lige sende en klage mere... I går mente hun åbentbart, at det kunne være hyggeligt med en ridetur... Top, sagde jeg... Det kunne det bestemt... Jeg elsker jo at komme ud og se noget... Vi kommer ud på en stubmark, og hun PLEJER ikke at ville have mig til at gallopprere, så hvordan skulle jeg da vide at det var det hun ville have i går?!?! Så da hun satte sig ned, og bad mig få mere fart på, så tænkte jeg jo JUHUUU, jeg slår tutnoen til, og folder bagbenene ud, så vi kan få noget fart på... Men næh nej, det var skam ikke det hun ville, så da jeg i min løbende rus, blev redet ind i en volte (havde jo næsten glemt hende), blev jeg godt nok fornærmet... Hun bad om fart, og jeg gav hende fart... Hvad har hun regnet med? Jeg er en TRAVHEST, så fart, det får man bedst i trav... Sære krampe, hende den tobenede... I fremtiden kan hun selv løbe, hvis hun vil have fart på... Hrmpf...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha... |
Stald Kolind |
25-08-2007 17:21 |
|
...Jeg sendte min Mor ud at lede efter den dims, hun gav mig på i går til at holde fluerne væk fra mine øjne! Jeg "kom til" at gnubbe den af mig på folden, og hun kunne slet ikke finde den igen! Så kan hun lære ikke at give MIG, Vildhingsten Brutalis, et PINK og rigtig tøset fluepandebånd på!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestens klager |
|
|
Jeg, Nicoline, vil gerne klage over at jeg ikke længere bliver fyldt med foder. Synes det er så tarveligt når man nu hele tiden er sulten! Godt nok kan jeg spise græs døgnet rundt men det er bare ikke det samme som 3 kg kraftfoder lige ned i mavsen. Jeg har ovnikøbet tabt mig lidt og mistet alle mine kvindelige former . Og så bliver min mor så irriteret når jeg hapser lidt af træerne når vi er på tur, det er jo bare en lille hygge-snack så jeg ikke går sukkerkold på den lange ridetur vi altid skal ud på. Og så er hun begyndt at jage mig op og ned af bakker hele tiden da min læge synes jeg skal have trænet bagknæene. Mage til ekstra arbejde man udføre! Og så må man ikke en gang spise på turen  Men bare for at drille hende så er jeg også begyndt at spise de giftige planter på folden, så jeg får sådan et fint udslæt på mulen, hehe. Så kan hun lære det!
~ An idle mind is the devil's workshop ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg STEJLER |
|
|
Det er simpelthen så YDMYGENDE! Ved ikke hvem hun tror hun er,-at tilsnuske sig adgang til mine ædlere dele! Kan man nu ikke længere nyde en smuk skimlet hoppe. Den,undskyld udtrykket,perverse kælling,hiver i (min ganske pænt udviklede)formeringsdel med våde vaskeklude.Hvad er meningen! Så kan hun da bare smide lidt halm i boksen, i stedet for spåner. Nogen forslag til hvad jeg kan gøre? Føler mig krænket,og seksuelt chikaneret! Bortset fra det,synes jeg det er en rigtig god ide,som en hest herinde foreslog,at skabe en forening.-Eller en brevkasse! Lange iihii vrinsk fra MALERKLATTEN.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Eva *Aslan* |
25-08-2007 22:03 |
|
Jeg har intet at klage over , er blevet motioneret, nusset, striglet og vasket til den store guldmedalie i dag. Ellers er blevet snakket en hel masse til og fået masser af kærlighed. Så jeg er godt tilfreds 
M.V.H ♥ evA med sin Aslan ♥ ...One girl will fight to find the HERO within!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi vil også gerne klage. |
sugarpop ♥minimule♥ |
25-08-2007 22:32 |
|
Vi vil gerne i samlet kor klage over vores 2-benet "ejer" som hun kalder sig, men hun ved i virkeligheden ikke at det er os der ejer hende og hun er der for at behage os og ikke omvendt. godt nok har vi en stor mark at gå på og et stort dejlligt læskur med masser af frisk halm at ligge på, men vi mangler en masse kraftfoder. Det er rigtig irreterende at komme hende i møde når hun kommer med en spand, og der så ikke er foder i, men derimod bare strigler og træktove. Hvad skal det nu til for, hvorvor kan vi ikke bare gå her på folden og hygge os alle 8 sammen?? hvorfor skal vi være fine??? der kommer jo ingen og kigger på os og vi skal ingen steder hen. Hvad skal det så til for?? Jeg (Seidelins Bastian) vil også lige indskyde en klage for mig selv, som hingsten og kongen af flokken. Hvorfor er der ikke flere damer i mit harem??? Jo der er jo mine 3 koner(seidelins Alice, Seidelins Ronja og Seidelins Trunte) og en steddatter (men hun er kun 1 år maya) og så mine døtre(Seidelins Blomst og Seidelins Belis), men jeg vil have flere vil jeg... og min søn (seidelins Bertram)er jeg ret stolt af. Men godt han er så lille vil jo ikke dele damerne med nogen. og jeg (Seidelins Maya) vil også gerne klage for mig selv. jeg har ingen på min egen alder at lege med. jeg er jo en af de store faktisk den største på folden, men det er ikke mig der bestemmer og jeg er for ung til at opføre mig som min mor og de andre voksne, men jeg er for stor/gammel til at lege med mine halv lillebror, han gider ikke rigtig mig, jeg vil jo gerne ræse afsted. Men han kan bare ikke følge med. Han vil meget hellere lege med de 2 andre der er på hans egen alder. Rigtig øvvv at være midt i mellem hverken voksen eller baby. Vi ved godt at i andre mest klager over jeres 2-benede væsner, men vi har det ellers rimelig godt med hende og hendes afkom. Jeg (Seidelins Alice) vil da også gerne klage i kor med min datter, vi kom op i sådan en tingest og skulle ud at køre, godt nok har jeg ikke noget i mod det, men min datter var ikke helt tryg ved det. og så skulle vi bare køre en lille tur, vi skulle op i et ridehus og der skulle jeg både sparke til en bold, rulle gulvtæppe ud (helt ærlig tror hun jeg har en uddannelse som tæppemontør) og lave forskellige tricks og bare for æble stykker.. hmmm.. godt nok smagte de rigtig godt og jeg opførte mig meget godt, var stykkerne nu alt for lille. Og så satte hun også træktov i min datter, hvad giver i mig, hun skal da have lov til at være fri så længe hun ikke er ældre. Og til sidst vil jeg (Seidelins Trunte) også gerne komme med en stor klage over min "ejer" hun tog mig og min datter med på en lang gåtur i går, hvad giver i mig. men hun siger at der er for at gøre min datter van til at blive trukket, hvorfor skal det så gå ud over mig, jeg vil hellere blive på marken og spise, så kan hun da bare gå med min datter(seidelins blomst) alene. bare hun ikke går for langt væk 
Hoppeplag, 1 år ½shet og ½ ox sælges. Hingst 4 år shetlænder sælges. Formand for foreningen Minimule-Danmark for alle ponyer max 110 i stg. Læs mere på www.minimule.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg KLAGER |
|
|
Jeg her verdens ondeste ejer. Hun gider aldrig lade mig bestemme noget. I starten var hun rigtig sød og gik ture med mig mens jeg kunne smage lidt på hendes hår, men så skulle hun ride på mig og det gad jeg i hverfald ikke. Så blev jeg sendt væk for at lære at opføre mig ordentligt hos en rigtig styg dame. Nolge år senere gav hun mig et lyserødt dækken på. Nej hvor var det PINLIGT. Jeg er en rigtig flot vallak og hvordan kan men gøre indtryk på alle sine damer med sådan et grimt dækken. Og ikke nok med det besluttede hende og smeden i vinters at jeg skulle have klokker på, bare fordi jeg smed en sko om ugen, og hvad så?! Hvad køber hun så, sådan nogen rigtig klamme hudfarvede nogen Heldigvis har jeg fundet ud at at tage dem af selvom hun næsten ikke kan få dem trukket på. Hun er bare sååå dum  Og så har jeg slet ikke fortalt hvordan hun mishandler mig mindst en gang om ugen når vi skal ride det der dressur. Jeg er en vildhest, jeg gider ikke gå pænt og sådan noget pjat . Og når vi så rider tur så må jeg ikke engang løbe hurtigt så falder hun bare af og slår sig. Så nu kan hun kun ride dressur fordi hun synes det gør ondt, hun piver bare, det gør mest ondt på mig. Okay, i det mindste får jeg masser af mad fordi hun syns jeg er tynd, men jeg føler virkelig med jer der ikke får noget, det gør min bedste ven heller ikke og det er så synd for ham. Og hans ejer siger at det er fordi han ligner at han har spist en anden hest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min vil gerne være |
|
|
med men henviser til hans tråd: www.heste-nettet.dk/forum/1/1512877/ 1512877/ Han har for ikke så længe siden fået mug, men vi havde doktor dyr ude fordi man ikke rigtig kan komme til hans ben pga mange tidligere skader - og nu dette.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life
Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endelig ... |
anjasm (Gipsy) |
26-08-2007 11:25 |
|
Endelig ... er der en klage tråd for heste ... Jeg melder mig under fanen med det samme. Jeg er en lille, ret smuk, lækker - og slank, synes jeg selv - welsh mountain pony. Jeg har været dømt til, hele sommeren at gå sammen med en sur rød, tyk damepony, på en lille fold ... hvor vi får serveret hø og frøgræs + mad i spande ... spande, hvad giver i? Når de andre heste går på den store tag - selv fold? Helt ærligt, mit maveskind kán altså holde til en masse , og så påstår de at jeg sprækker ... Ohh Lord! Badedyr, synes jeg endda jeg hørte? Ja, ja jeg nyder da også en tur ved vandet, men det var selvfølgelig heller ikke mig de mente! Hvor henvender vi os samlet? Findes der egentlig en heste-fagforening? I'm in, i'm in ...
There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´ (Leonard Cohan)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forfærdeligt |
|
|
Jeg Cassandra - oldenborger fra 1999 - vil gerne klage!!! igårblev jeg gud hjælpemig sat på græs med min veninde Verona - men manglede jo min veninde Rigola som jeg har været sammen med de sidste 3 uger.. hvad FA... er det for noget??? Så kommer parten og henter mig og sadler mig op... jeg er begyndt at få havre i min mad (hvad er det for noget - giv mig min musli)... Nå men jeg var lidt oppe og køre så jeg travede sidelæns ned ad vejen til ridehuset - det syntes min mor ikke var sjovt... hun beder mig ellers altid om at lave sidebevægelser men denne gang så NÆÆÆ NEJ... Nu blev jeg sur - så da vi kom ind på banen nægtede jeg at gå hurtigere... så blev hun sur! nå men jeg nåtte overgive mig til sidst - gad ikke høre på rappenskralden mere... så skulle vi sq springe!!! nøøøj så blev jeg glad!! men hun ville hele tiden bestemme tempoet... FOR DÅRLIGT!! jeg kan jo sagtens finde ud af det hele selv... hun roste mig da til sidst... så blev jeg skyllet!! ARGH _ jeg vil gerne være med til at sparke vandslange opfinderen ned!!! og så kom jeg i boks.. og ved i hvad??? jeg fik KUN 4 KG HØ!!! sådan en @!#$ dag... Hilsner fra Cassandra
Trine Bach Allround rytter med oldenborgeren Cassandra Naturen har givet mennesket én tunge, men to ører, for at vi skal høre dobbelt så meget, som vi siger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Nu vil jeg, Æske, klage igen! Kan man evt. sende sin mor på opdragningskursus? Jeg fik INGEN rene spåner i dag! Godt nok fik jeg en balle i fredags, men jeg vil altså ikke af med mine efterladenskaber foran hele flokken, foretrækker privatlivets fred i boksen når det kommer til det punkt, så der bliver en smule beskidt. Og ved i hvad min mor sagde?! Jeg har revet det rene fra kanterne ind og så får du nogle i morgen. Moar, du er ond ond ond! Så for at irritere hende har jeg hevet min saltstensholder ned - hehe, så er hun tvunget til at blive ved med at købe himalyasten på snor  Med hestevrinskelige hilsner Æske
& igen også med Excellent Dream DM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg klager. |
|
|
På mig og mit barn´s vejne vil jeg Arina også gerne klage!!!  Vi bliver sultet på det groveste, og får næsten intet at æde på stald. Vores ejer er så nærrig at hun lader os gå på så nedbidt en mark at jeg næsten kan se det bagerste ribben, eller ja hvis jeg trækker maven ind så kan man se det...Suk. Jeg må ikke komme ned på engen hvor der ellers er rindende vand, og rigtig lækkert græs fordi hun hele tiden påstår jeg får muk i koderne og mine hove bliver dårlige pga alt det våde der nede, ja ja konen har måske ret, men helt ærligt det kan hun da ikke mene. Min søn bliver totalt tyraniseret af hende gimpen, så skal han ha grime på, og trækkes med, og f... om han ikke også skal stå pænt mens hun hiver og slider i hans små tændstikben. Jeg kan jo ikke beskytte ham fra hende heksen nå hun hele tiden bestikker os og lukker boksdøren lige for næsen af ham. Det eneste gode er at jeg så har ti min til at slikke hans foder op mellem tremmerne i følkrybben hæ hæ... og jeg gør det hvis jeg kan... lede kælling... 
Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald ! R.I.P. Monti Juli 1999 Broget hingste føl e. Wyatt Earp til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For en gangs skyld |
|
|
har hun oppet sig,den gamle. Gæt hvem,der har været ekstra på fold i dag? Slap for at slæbe rundt med 50 kg på ryggen? Kom op til min lejlighed,og blev nusset og pusset? Fik ekstra,ekstra godbidder,-så mange,at jeg kunne gå rundt og lege FIND DEM bagefter? YES! En rigtig forkæler! Men det var sandelig også på tide!Hun undskylder hele tiden,og påstår,at der har været for meget arbejde,og så er det lige jeg spør``-MED HVAD? Intet er da vigtigere end mig,går jeg da så stærkt ud fra! Nu går hun derhjemme med sort samvittighed over,at jeg måske har spist for meget.Hii. Tror endelig det er lykkes mig at få opdraget lidt på hende. Så fortsæt allesammen!Det kan vitterlig lykkes,selvom det tager laaang tid! Vrinsk!MALERKLATTEN.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var dråben! |
Stald Kolind |
13-09-2007 20:35 |
|
Jeg er sikker på, at min mor overgår alle jer andres mødre (og fædre?) i at være ond og led! I dag tog hun mig ind sammen med alle de andre, så vi rigtig kunne stå i stalden og hygge os uden alle de dumme myg, der er udenfor. Vi fik oveni købet æbler og gulerødder, selvom jeg nu synes, hun var temmelig nærig med dem. Desuden satte hun mig i en boks med så høje mure, at jeg ikke kunne se nogen af de andre. *Hulk* Nå, men her stod jeg så og nød at være i fred for Brutalis og kunne bruge al den tid på at tygge mine æbler, som jeg ville - troede jeg. Jeg havde godt nok hørt, at de store heste lavede et eller andet, men jeg kunne jo ikke se hvad det var. Pludselig rev en fremmed mand døren til min boks op og kom ind til mig. Jeg blev så betuttet, at jeg slet ikke nåede at vende r*ven til (jeg troede jo, der kom mad), før han havde taget fat i min grime. Underligt nok tog han den af mig, mens Mor og tre andre stod og kiggede på. Så gav han mig sådan en anden underlig og TUNG grime på, med en dims, som han tvang ind i munden på mig! Og jeg siger jer, hvis I brokker jer over at have bid i munden, så skulle i prøve dét her! I vil aldrig mere brokke jer over bidet, så! Ham den onde mand åbnede min mund med tingesten, så højt op at jeg troede, han ville brække mine kæber! Og Mor - ja hun stod bare og kiggede og GRINTE, fordi jeg blev så bange, at jeg bakkede rundt og rundt i boksen. Ham troldkarlen stak en lang ting ind i munden på mig og RASPEDE mine tænder! Hvad gi'r i mig? Han TOG noget af mine tænder! og jeg fik det ikke tilbage igen! Og sandelig, om han så ikke fortsatte med mine dejlige, lange fortænder, da han havde taget den tunge grime af mig? Og Mor holdt ved mig, så jeg ikke kunne flygte! Det er simpelthen det groveste, jeg endnu har været udsat for. Til sidst, da jeg bare ikke ville finde mig i mere, stejlede jeg bare, så ham manden var ved at falde på halen! Bagefter gav Mor mig godt nok et æble og en lille bitte, næsten usynlig håndfuld foder, men jeg er stadig sur på hende. Så sur, at da jeg kom ud til Brutalis igen, og han bare ville nusse mig, sparkede jeg ham godt og grundigt i siden og stak af fra ham! Så ka' han lære det! - Men det var jo egentlig ikke hans skyld, så bagefter gik jeg tilbage og sagde undskyld og nussede ham. Jeg fatter altså ikke, at de store heste fandt sig i det og stod pænt. Men det siger Mor, at de gjorde! Det var adr-badr uretfærdigt, og jeg vil vædde med, at Mor nu begynder at forlange, at jeg skal have bid i munden igen. Men hva'...det er jo heller ikke så slemt, som det jeg lige har prøvet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klagen herfra |
Illum |
13-09-2007 21:30 |
|
Lyder på at min, edder modbydelige, ejer har sat en gl. føntørre til, i MIT ( okay vores) hjem... Forklaringen er at når smeden skal bygge mine fusser op med kunst hov, så SKAL han kunne tænde en blæser tingest som kan sørge for at mine fusser er helt og aldelse tørre... Og første gang han tændte den (STOR LARM) fik jeg er CHOK og et angst anfald, så jeg bare ville ind i min boks... Lågen var lukket, så resultat blev bøjet låge og jeg fik nogle lange, en ret dyb, flænger på min brede bringe.. Og ikke om de fik lov til at tænde for den mere i den omgang. Så nu skal "vi" træne så hver gang jeg er tøjret op og bliver gjort klar til tur, eller når jeg skal nyde mit foder så TÆNDER HUN DEN SGU og lægger den TÆT PÅ mig!!! Jeg forsøgte at kravle ind til TøseMiniDullen første gang, men ikke muligt, så stod jeg med stift blik og fnøs længe, hjalp heller IKKE. Hun lytter ellers altid til mig,når jeg opføre mig på den måde, men ikke denne gang. Okay den er ikke sådan rigtigt væmmelig mere, jeg er ved at vende mig til den. Og godt det samme for vi skal åbenbart træne i 3 uger endnu...Suk jeg går da ned med stress inden da. Tænk at byde en ældre herre som mig dette...
Illum ,pastasalat dansker de LUXE  . Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle... . Undskyldninger er hvad de dovne bruger i stedet for at finde løsninger...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den er helt |
|
|
gal nu!Hjælpp mig!!! Ligner det noget først at komme ud kl.halv ni!!!Om aftenen ,vel at mærke. Det er hvad man byder mig.Ganske vist var jeg et par timer på løbefold i går formiddags,men det er jo ikke noget for en full time grasser! Så kunne jeg lige tulle lidt rundt i hendes forbaskede træktov og græsse et kvarters tid og -- gaaab!blive striglet en halv time hvor hun stod og ævlede løs de 20 min. Fims!! Har lige oprettet annonce:"Vidunderlig ,skimlet vallak søger ny ejer.Du skal være hos mig min.8 timer om dagen.Jeg må aldrig mangle opmærksomhed,foder,legekammerater og andre livsfornødenheder. Skulle du,mod alle forventninger,være nødsaget til at anvende en part,skal hun/han absolut være bedre end dig.Ansøgere med store mængder godbidder foretrækkes." Nogen i kan anbefale? Kærligst Malerklatten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klage... |
|
|
Jeg vil også gerne klage min nød ! Min mor har spærret mig inde på en lille fold Her kan jeg så bare gå og glo og jeg keeeder mig Hun siger at jeg skal gå her 3 uger endnu, det er da bare synd for sådan en stor dreng som mig Tror i så ikke at, hun også hele tiden ringer efter den væmelige dr. dyr ( okay, indrømmet, hun er nu sød, men det skal hun ikke vide) hun kommer hele tiden, og den anden dag stak hun store væmmelige nåle i mig, hele 5 gange Jeg blev også lidt småsur  Jeg lovede ellers min mor den anden dag at jeg nok skulle lade være med at lave ballede, hvis jeg bare måtte komme lidt ud på den anden fold Men jeg kunne da ikke gøre for at jeg blev jagtet af et usyneligt monster så jeg måtte jo løbe for livet  Så her står jeg så igen og surmuler og ønsker at få et andet menneske, som forstår at jeg sagtens kan holde mig i ro  Nå nu kommer min mor og siger vi skal ud og gå en tur, det er da også okay, den er bare så kort, og jeg kan ikke forstå at hun ikke sætter sig op mig så vi kan ride en lang tur, det vil jeg også lige klage over, jeg savner at komme ud okay, jeg stopper nu inden jeg blir for sensimental 
Ingen dag, uden morgenkaffe i stalden  Husk tavshed er sommetider det bedste svar ( Dalai Lama ) Bon Ami´s Lafayette, den smukkeste stjerne på himlen.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JEG må ha' det værst!! |
Sille ♣Liva♣ |
23-10-2007 14:20 |
|
Først må jeg hellere starte med at præsentere mig selv. Jeg er en smuk sort hoppe på 10 år. Jeg er kræver næsten ingenting. Kun er stor fold med masser af græs og mine dejlige venner, ja og så er det vel ikke meget at forlange, om man måske kunne få lov at bo derude uden tag over hovedet, men NEJ NEJ! I boks det skal man, for nu har jeg jo bare gået der i snart et år og lavet ingen ting. Øhhh.. undskyld mig moster, men prøv du lige at skyde et føl, på 40 kg ud selv! det er skutte så nemt som det ser ud! Og ja ja.. man har vel fået lidt elskovshåndtag, men hvad skal jeg ellers indponere alle hingstene med, her oppe på York!? Det er jo ikke ligesom fordi at jeg kan prale med at ha' været på banen som alle de andre fuldblodshopper, næh nej, det får man heller ikke fornøjelsen af.. I stedet skal jeg nu trækkes ind og ud fra fold, hver dag(hvem siger man ikke kan gå selv? uden to-benet støttepegagog!?) udover det er jeg sadt ned i havre.. ja, uha, man skulle jo nødig blive fed hva? og puha, så får de endelig dårlig samvittighed over mig, når jeg står der og kaster foder udover staldgangen i arrigskab over den ringe mængde.. jaja.. så bliver der sadt træmmer op og jeg får tildelt lidt lucerne oven i(for det skulle forlænge tyggetiden) hærregud! Det eneste det tørre knas gør, er at jeg nu skal stå og pille det fra også, så jeg kan få fat i mine proteinrige havrekorn.. (foderkursus har hun også været på... BEVARES!!) Ikke nok med det, foruden at skulle passe mit lille hingsteføl, skal jeg nu også trænes.. helt ærligt! Som om det ikke er sværdt nok at være alene-mor i forvejen! Kunne man måske snakke om noget børnepasningsaflastning her?? Hver dag skal i walker-karrusel-dimsen (som fanden da må ha' skabt på en sur dag) hva' regner hun mig for?? min intelligens rækker altså et stykke længere, vil jeg nok mene. Ikke nok med at jeg skal knokle rundt i den i hele 20 minutter så skal hun fan'me også op og sidde på mig (har hun da nu også tabt de sidste to ben hun har tilbage?) og jo da, det er hyggeligt med en tur i skoven i ny og næ, men sku da ik' når man hværken må spise græs eller løbe stærkt.. "Vi tager det stille og roligt til at starte med" siger hun. Ja, det er da også nemt for hende, hvem pokker er det gør alt arbejdet! Og ak ja.. mit dejlige år som avlshoppe har fået mig til at glemme alt om ridningens grumme hjælpemidler! En stram gjord om navsen og et stykke koldt metal i munden, hva blev der af ridning i grime og uden alle de der forbistrede "gymnastiserende"øvelser? Løsninhgen på alt det her har jeg dog læst i en bog skrevet at ham det monty robert (eller hva han nu hedder) han menner at to-benede og ædlegangere komunikerer gennem hvisken, så det brøver jeg nu ihærdigt på..  Problemet er bare at hun ikke rigtigt tror på at det virker.. tsk tsk! MVH En Utilfreds Liva
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klager |
|
|
Jeg vil også gerne poste en klage! Min onde ejer vaskede mig igår, for 3 gang ingen for 2 uger, BARE fordi jeg har fået lidt ringorm Så nu må jeg igen ud og rulle mig i skidt for at ligne en velsoigneret hest! Derudover forstår jeg overhoved ikke at hun blev sur over at jeg knækkede træktovet da jeg skulle vaskes, come on, det var jo bare et træktov?  Mvh Midnights Medina
Med verdens dejligste pony: Stormarkgårds Tequila <3 Og verdens dejligste hest: Midnights Medina <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klage.. |
|
|
Jeg hedder Fylkir og vil også gerne klage. Jeg syntes det er totalt for dårligt, vi har den skønneste ridebane, der er snart ikke mere flis derpå, så det er simpelthen det skønneste sand. Sand og Solskin altså hvad er så bedre end en rulletur??? Men nææh nej de siger jeg ikke må, bare fordi jeg har sadel og rytter på tsk tsk, de kan sq da bare hoppe af så jeg kan få lov at trille, det klør jo. .oO(2 benede er altså ikke ret kloge)o.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klage... |
|
|
Jeg,Cirkeline,shetlænder,vil godt klage over jeg ikke må være med der hvor mine mennesker er,og skal nøjes med stald og fold.Jeg kunne godt tænke mig at være sammen med dem i deres stue.Jeg har været der en gang,men manden blev godt sur i skralden,så det må jeg ikke mere. Jeg vil gerne være med når de laver noget med larmende værktøj udenfor,det må jeg heller ikke.  Jeg,Ronaldo,vil godt klage over jeg ikke får lov at æde alt det jeg har lyst til.Når dyrlægen er forbi siger hun at jeg er på "plussiden" Hvilken fornærmelse !!Hun siger jeg er nøjsom og at min ejer skal holde igen...ja og det gør hun så!!! Selv når vi rider i skoven må jeg ikke nippe til et eneste blad på træerne-og de hænger endda lige i mule højde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klage ! |
Camilla Hougaard Nielsen |
23-10-2007 16:23 |
|
Ja nu har jeg læst alle jeres klager, men jeg må da også lige tilføje en lille klage. I går da det var ved at være tid til at blive lukket ind, så var jeg sørme den sidste der blev lukket ind, tror endda jeg var ude 10 min længere end de andre! det var jeg bare ikke tilfreds med.. ! Jeg plejer altid være den første som bliver lukket ind, men det skulle jeg ikke i går, da min ejer synes jeg var for grov ved de andre 4 heste på marken. Jag jagtede dem jo bare lidt, så jeg var sikker på at komme først ind, meen de skal jo sættes på plads. Det synes min ejer vist ikke om, og så blev jeg bare lukket sidst ind. den var grov og bare slet ikke sjovt ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er sikker på |
Kira S |
23-10-2007 16:51 |
|
At jeg, Thilda - Verdens Bedste Hest, er den der har det allerværst.. Jeg har snart haft min "mor" i 2 år , og hun er og bliver altså bare håbløs.. Det 3/4 år gik det meget fint, blev boende hos min gamle familie da jeg havde føl, og "mor" kom 1-2 gange i ugen og nuslede og puslede om mig og red lidt i skoven, og jeg havde bare styr på hende - Fik tonsvis af guffer (de go'e m æblesmag), klap og kæl uden at lave noget som helst . Men så fik hun lige pludselig massere af tid og kom 4-5 gange i ugen, fik undervisning næsten hver gang og forlangte at jeg skulle i form.. Altså HALLOOO.. Jeg har den form jeg nu en gang har - Rund og erotisk buttet med lidt ekstra græs på mavsen.. Man skal jo lagre til vinteren . Nå, men da jeg havde haft "mor" i godt 1 år, fik hun den geniale ide, at nu skulle jeg flyttet til DK , fordi at der var for langt til Sverige hver gang hun ville se mig.. Så der stod jeg, en ensom lille svensk-talende quarter i DK, for første gang væk fra min 4- og 2-benede familie. Nå, men altså nu bor jeg så her i DK, i en dejlig stald med massere af foldtid, græs og hø i boksen og jeg har fået nogle rigtig søde veninder og en god plads i flok-herakiet . Nu kommer mor ud til mig mindst 1 gang hver dag og forlanger at vi laver noget sammen .. HALLOOO.. Jeg er en hest, jeg skal gå på fold og spise græs.. IKKE gå i skoven med "mor" på ryggen eller lave jord-træning m. bomme, spande, jakker og plastikposer flyvende rundt om ørerne.. (tihi, sidst fandt hun på at lave "sprælle-koner" rundt om mig, mens jeg bare stod pænt og ventede på at hun blev færdig) - Og tænk en gang, hun vil også lave jord-træning uden line, så jeg er helt løs... Jeg får (mest ) ros og (mindt ) guffer, når jeg følger hende rundt på gården og gør alle de mærkelig ting hun beder mig om (stå pænt stille, lege kongens efterfølger, gå over plastik, have fødderne i varmt vand osv.), men en gang imellem når jeg ikke gider lege med, så stikker jeg af og finder en god tot græs .. Så får jeg noget hun kalder "TIME-OUT", hvor jeg skal stå helt stille og vente pænt, indtil hun synes at vi kan arbejde videre . Jeg KRÆVER flere guffer og mindre ros og mindre arbejde.. Så "mor", hvis du læser dette, vil jeg gerne have at vi bare ligger ude på folden og daser i græsset og spiser æble-guffer mens vi ser skyerne flyve forbi.. Jeg vil IKKE ride ture, lave jord-træning, arb. i sandkassen eller noget i den stil, OK??? Kærlig hilsen Thilda - Verdens Bedste Hest 
Praktik-/øveheste søges af massørelev - Se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ubrugelige ejer |
TulleFelix ♥Felix♥ |
23-10-2007 17:46 |
|
Ja nu havde jeg jo lige læst alle jeres gode ideer herinde, og da mad mor så havde glemt at lukke min boks tænkte jeg da lige at jeg kunne holde "tag selv fest" i den store wrap bunke, som jeg ellers ikke selv må tage af.. hun påstår at det er de andres.. ja ja den er god med hende.. løgner.. Også bare fordi man bliver fanget på fersk gerning får man ikke fuld ration aftens mad eller min morgen mad.. dumme moar.. Jeg har da ikke spist for meget.. hvordan kan hun tro sådan noget.. jeg spiser ALDIG for meget.. får nok nærmer for lidt af det hele.. Og tro i så ikke også hun tager mig ind i sandkassen og JAGTER mig rundt, bare fordi hun har fået afvide at jeg endnu en gang spillede halt.. jeg kan da godt løbe lidt rundt så længe hun ikke sider på ryggen af mig huppede selvfølgelig lidt da hun lukkede mig på fold igen  Melder mig gerne ind i foreningen for min mor er ond, hun har også flyttet mig fra alle mine damer, og det nye sted er da godt nok meget bedre på mange måder men der er kun 2 damer plejer altså at havde 3-4 stk som er helt vilde med mig.. de her to gider mig ikke... ENDNU en gang.. DUMME MOAR!! Mvh Felix som har det meget hårdt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|