|
|
| Ridning i Slagelse lystskov? |
| Forfatter:  |
Tine (Bimboe) |
| Dato:  |
23-08-2007 11:45 |
|
Hvem ved om man må ride i Slagelse lystskov?? Hvis man parkerer på pladsen ved studentersøen, må man så ride ind der? Og er der noget med, at det er på bestemte tider af døgnet? -må man evt i weekenden? På forhånd tak, Tine
*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*
-En rigtig hest er en oldenborg- -Der hvor volden går ind, går forstanden ud- -Rigtige kvinder har horn på sadlen-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Tine |
|
|
Du skal have ridekort for at ride der ( jeg mener det er gennem Sorø Akademi) - og så må du ikke ride ind på militærets område. Jeg har ridekort til militærets område ved kasernen og op til lystskoven. Der er nogle fine ridestier man må benytte hvis man har ridekort. (350 kr pr år) Hilsen Kathrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv, hvor |
Tine (Bimboe) |
23-08-2007 12:12 |
|
ærgeligt. Det har jeg ikke, desværre. Ville være kørt en tur i skoven med hestene og en veninde her i weekenden. Men gider ikke købe et skovkort, det er såå sjældent jeg kommer til skoven, så det ville være dumt. Tak for dit svar, Tine
-En rigtig hest er en oldenborg- -Der hvor volden går ind, går forstanden ud- -Rigtige kvinder har horn på sadlen-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg aner det ikke... |
|
|
...men mon ikke man kan købe noget engangskort, eller noget. En tur i skoven er jo dejlig. Ellers ved jeg ikke om der stadig bliver arrangeret ture ved Kobæk (Skælskør), prøv at kigge under arrangementer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej igen.. |
|
|
I kan køre til Kongskilde friluftsgård ved Sorø. Der er det gratis at ride og det er en fin tur hvor man rider i terrænet og lidt på en lille vej...Der rider jeg med jævne mellemrum...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg mener |
|
|
ellers at man godt må ride rundt om søen i lystskoven og nogle af skovstierne (ved bare ikke hvilke?) og på de store veje gennem skoven da de er offentlige... Mener også turen op til etterbjerg er offentlig... Men du kan jo være fræk bare at kører derud og ride der, der rider så mange, så mon i bliver stoppet og tjekket den ene gang? De kan jo ikke se på jer om i har kort (det gjorde jeg meget før i tiden )
Camilla Diana Olsen,Rondo Quintus og Bubber Opstaldning tilbydes fra sommeren 2007 i Slagelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lyder da |
Tine (Bimboe) |
23-08-2007 18:42 |
|
godt. Er der nogle stedet, hvor jeg kan finde info om det? Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ridetur |
KirstenR |
23-08-2007 18:44 |
|
Kobæk v/Skælskør kræver altså også ridekort til skoven, da den hører under Espe gods. Og selve stranden må man jo ikke ride på pt. Ups, vi kom vist til at forvilde os derud den anden aften, men da var det også regnvejr, bare en lille smule ihvertfald, så vi mødte ikke nogen sure miner... Men det med Kongskilde Friluftsgaard har jeg hørt flere nævne. Er der nogen, der kan komme med noget helt konkret, eller er det bare andenhåndsviden... Kirsten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mht ridning på strand |
|
|
er det ikke fra 1. september at vi igen må ride på de offentlige strande??
Pernille Ny sort bucas grime str full sælges. Nyt sort horseguard dressurunderlag str full, uden stropper sælges. Se præsentation. Rytter søges til frisk araber.. Se min præsentation....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kongskilde |
|
|
Hej Kirsten... Som jeg tidligere skrev, rider jeg med jævne mellemrum i området omkring Kongskile friluftsgård. Hvis man rider hele turen rundt, tar det ca 2 timer i skridt...måske lidt mere.Man skal krydse en stor vej, og ride et stykke på en mindre vej, men det er en dejlig tur. Hvis man har ridekort til Akademiets skove, kan man komme rigtig langt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HVad er det |
Tine (Bimboe) |
23-08-2007 20:50 |
|
for en tur i nævner omkring friluftsgården? Og hvor er der mulighed for og parkere med trailer? Kommer fra den anden side af Slagelse 20 km mod Kalundborg. Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
|
|
Man har da altid redet gratis i lystskoven, og det må man da stadig. Men i privatskoven, ud mod rideskolen skal man betale. Og man må ikke ride på militærets område.
Rønnebjerggård... Smuk hoppe 3½ år, 155 cm sælges... Frieserhoppe 5 år sælges...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vibha... |
Tine (Bimboe) |
24-08-2007 12:05 |
|
Hvor var det lige en god nyhed, så kan vi altså godt køre i skoven  Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu hvor vi er ... |
Vedel »Katja« |
24-08-2007 19:24 |
|
ved emnet, er der så nogen der ved hvor man kan finde den side hvor man kan indtaste rideturer, og man så kan få km-tallet på turen?? Katja.
'-..-''-..-''-.Saroya. Surprice. Freja. La Luna. Ticco.-''-..-''-..-' Nutid, datid, Flicka for ALTID! <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Bildsø skov og korsør lystskov er ganske gratis at ride i Tine. Til de skove der hører under sorø akademi, kan man købe 10turs kort. Prisen var får et par år siden 298 kr for det. Stine
Med westernfreden Tarzan Mollerup
Forskelligt sælges. Tjek min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stine... |
Tine (Bimboe) |
25-08-2007 15:55 |
|
Ja, men Bildsø er godt nok også kedelig, har været der flere gange, både kørt eller redet dertil, og den er jo endevendt på 20 min. Korsør kender jeg ikke, og aner faktisk hvor den ligger. Egentlig gider jeg heller ikke køre så langt, men det kunne da være man skulle prøve. Er den stor? Parkerings mulighed? Og hvor ligger den? Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Turlængden |
KirstenR |
25-08-2007 17:11 |
|
kan du måle på www.iform.dk. Lyder godt at man må ride gratis i Korsør Lystskov, den har en hel pæn størrelse, og der er også adgang til strand. Jeg var bare ikke klar over det, og vi går ellers tur der med hunden.  Kirsten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HVordan |
Tine (Bimboe) |
25-08-2007 19:49 |
|
kommer man til Korsør lystskov??? Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Korsør lystskov |
TinaR |
25-08-2007 21:48 |
|
Hvis du kommer fra Kalundborg - så tager du Bildsøvej indtil du kommer til Slagelse Landevej (Bildsøvej ender der). Der drejer du til højre mod Korsør og fortsætter ca. 10 km indtil du kommer til et T-kryds, drej til højre og du har skoven på din venstre hånd. Jeg bor selv i nærheden af skoven og har derfor redet der rigtig meget tidligere, man kan gå få et par timer til at gå derude - og et smut ned til stranden er heller ikke dårligt (skoven går helt ned til vandet). Der er kort flere steder i skoven - bl.a. forskellige løbe/gå ruter, der har hver sin farve. Mener den længste er 10 km.
TinaR Mor til Filippa 060603 og Mikkeline 260205 og lille Blob i mavsen (termin 30/1-08)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tænkte |
Tine (Bimboe) |
26-08-2007 08:24 |
|
nok, at det var den skov, jeg havde set, det er bare nogle år siden, jeg sidste har kørt der. Tak for svar  Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|