Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

ud og jorde på stubmarker.. Jubii
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 20:26

.. Det var hvad mig og mine 2 veninder tænkte i mandags..

Vi havde gået ude og spist græs i 12 timer, da min ejer kom for at lukke os ind, fordi hun ville ride en lille tur på mig.

Men lige før jeg når hen til leddet, for at blive lukket ind, ombestemmer jeg mig.

Jeg vil ikke skridte en kedelig tur i skoven, nej, jeg vil jorde på stubmarker.

Jeg hopper igennem hegnet, selvom det er meget strøm i, og uden min ejer når at gøre noget, følger mine 2 veninder med.

Vi løber i fuld fart ned langs grusvejen og ned ad en traktorvej og ud på en kartoffelmark. Øv, ingen stubmarket at se.

Men vi løber da lige ned og hilser på nogen andre heste.

Imellemtider er min ejer, hendes kæreste og min fodermester kommet rimelig tæt på os. Men nej, jeg vil ikke fanges og skynder mig at få mine veninder i løb.

Vi skynder os ind imellem træerne og ud på en stubmark.

Jubii, vi er frie.

Vi løber direkte imod en rimelig trafikeret vej, men 2 meter før ombestemmer vi os og finder en anden stubmark. Ind imellem nogle flere træer og jubii, en stubmark mere. Her giver vi den rigtig gas. For enden af marken, gør vi holdt, og spiser lidt græs i grøftekanten. Men så får jeg øje på, at menneskerne er ved at omringe os igen og vi skynder os afsted igen.

Hen og hilse på et par heste mere og så ellers videre over en stubmark. Vi lader som om vi er ved at være trætte, men så da menneskerne igen kommer tæt på os, sætter vi i fuld galop så jordet står op om ørene.

Vi løber tilbage og hilser igen pænt på de 2 heste. Men hov, min ejer går inde ved dem, med en spand foder.

De 2 heste skal ihvertfald ikke spise mit foder. Min ejer kommer hen til mig og jeg tager en ordentlig mundfuld.

JEg ville nyde friheden lidt mere, og ville til at sætte i løb, men mine veninder var så trætte, og overgav sig til foderet, og så måtte jeg jo også gøre det.

Vi havde også løbet rundt og leget vildheste i en hel time. Det var lidt hårdt.

Og nu skulle vi til at gå 5 km hjem til stalden.

Jeg sov rigtig godt den nat.

Mvh. Star Fighter

- - - - - - - - - - - -

Stiiine & Staffe
- - - - - - - - - - - -

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 22:09

Hihi ... det lyder til at I har hygget jer.

Jeg var også ude og løbe rigtig stærkt på stubmarkerne i sidste uge, men jeg havde dog min "mor" med på ryggen og jeg havde fået lov

Nu synes jeg bare at det er surt, at alle markerne er harvet, for det kan mine ben ikke holde til at løbe i .

Mvh. Fister T

0
0
Svar på denne tråd

Fister T.
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 14:33

Heldigvis bliver mine stubmarker ikke harvet forløbig.

Kun dem der skal være vinterbyg på.

Så må vi se, om min "mor" tør lade mig komme derud, dog med hende på ryggen.

De ligger jo lige op til min fold, så jeg kunne godt fristes til, at løbe ud af indhegningen igen. JEg har nemlig ingen respekt for stød

- - - - - - - - - - - -

Stiiine & Staffe
- - - - - - - - - - - -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider