Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

jeg er abnge for min morfar bliver syg?!
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 20:11

hej alle sammen.

Min mormor kommer tit over til os, og jeg har hørt min mor og mormor snakke om at morfar ikke har det godt o.s.v.

og så her idag havde vi biologi og snakkede om lunger..

fk.s at det er typisk når man bliver gammel sidder man kun ned hele dagen, man gider ikke gå op og handle, gå op af trapper o.s.v også får de meget små lunger og har svært ved at trække vejret. det er lige præcis det min morfar er..

han sidder enten uden for og snakker med min mormor eller sidder idnenfor og ser tv. også når jeg kommer over spiller vi kort.

når vi spiser kan han næsten ikke få vejret han trækker vejret meget højt! min mor siger at lægen siger at han måske har gammel sukekr syge (eller noget i den stil) og min far døde a sukker syge. så jeg er bare vildtbange for min morfar dør fordi jeg elsker ham virkelig højt!

Skrev Line

Søger fritidsjob i Østykke.

-helst noget med heste eller dyr!

kontakt mig på Janie@nrdc.dk

0
0
Svar på denne tråd

Alle bliver gamle
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 20:21

Hej.

Det er ikke særlig rart at se ens bedsteforældre blive gamle, men alle mennesker bliver det. Alle bliver "syge" i større eller mindre grad når de bliver gamle, desværre. Det som din mor siger han har er sikkkert gammel mands sukkersyge, og det får mange ældre mennesker. Den gode nyhed er at mange mennesker kan leve med det i laaang tid. Jeg har selv arbejdet på et plejehjem, og set at selv folk der døjer med sådan en sygdom, kan få en god alderdom.

Jeg mistede selv både min mormor og morfar inden jeg blev 12 år, og det var rigtig trist den gang. Min mormor blev 79 år, og døede af sukkersyge.. Hun havde ikke nogen men af sin sygdom, bortset fra at hun skulle spise sundt, før hun blev 78 år. Min Morfar blev 86 år, men i dag kan jeg se at han måske ville have været bedre tjent med at dø tidligere da han var helt lam i den ene side og sad i kørestol i 10 år.

Jeg håber ikke jeg har gjort dig endnu mere ked af det ved at skriveom mine erfaringer, for det er ikke min mening. Men nogen gange må man acceptere at livet ikke er evigt, og så må man få det bedste ud af den tid man har med sine nærmeste imens man har dem. Sørg for at hygge dig rigtig meget med din morfar, og fortæl ham du elsker ham.

0
0
Svar på denne tråd

gtr5rqwerqe
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 20:26
1000 tak forsvaret. jeg blev ikke mere ked afd et. jeg kan godt forstå hvad du mener. men hvis jeg bare kunne få ham med ud at gå?? har i et forslag?

Skrev Line

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 20:29
Det er aldrig rart at se på at folk bliver gamle, eller begynder at blive syge, men det er noget der hører livet til.
Alle mennesker bliver gamle eller syge på et eller andet tidspunkt.

Jeg synes ikke du skal bekymre dig alt for meget om din morfar, og om han er ved at være syg, jeg er sikker på at din mormor og din mor søger for at han får hjælp af lægen hvis det er det han har brug for.
Men hvis du gerne vil vide lidt mere om hvordan han har det, kunne du jo spørge ham, eller din mormor eller din mor!

Jeg synes hellere du skal bevare dit gode humør, og besøge din morfar så meget du kan, og vise ham hvor meget du holder af ham og at du er glad for ham!

Så er jeg helt sikker på, at han i hvert tilfælde har det lidt bedre den dag!
Og så kan du samtidig give ham bank i kortspil

Knus Mette

I alle tårer glimter et sidste håb.

Simone de Beauvior

0
0
Svar på denne tråd

grafraa
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 20:31
det skal jeg prøve. men det er altid mormor der giver mig og morfar bank hehe. (hun er vildt god til det)

Skrev Line

0
0
Svar på denne tråd

ang. gåture
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 20:49

Du kan jo spørge din morfar om han vil med ud og gå? Sige at du lige vil vise ham noget rundt om hjørnet eller sådan noget.

Men du må ikke blive ked af det hvis han siger nej, for det kan være han synes at det er får hårdt til han rigtig orker.

Så kan du jo altid prøve en anden gang. Du kan også prøve om han vil gå med ud i haven en gang, sige han skal vise dig blomsterne eller hvad ved jeg. En lille gåtur gælder jo også.

Men frem for alt skal du huske at det ikke er dit ansvar at holde ham rask, du skal bare få det bedste ud af det sammen med ham, og jeg er sikker på du spreder meget glæde i dig selv når du besøger din mormor og morfar

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider