Som min overskrift siger, så tag dog en uge i militæret - det gjorde jeg, og det er en uge jeg aldrig vil glemme! Nøj, hvor var det fedt!

Mange af mine venner tog ud i butikker, rideskoler, m.m., og da vi kom tilbage, kunne de fortælle at de fik lov til at tage det sure slid, og blev egentlig bare brugt som gratis hjælp - hvilket jeg syntes er noget groft.

Men i mili., tager de virkelig hånd om en. Du er der ikke for at hjælpe dem - næ, de har sat folk(3 ved mit ophold) til rådighed for en flok unger i en hel uge. Og vi fik lov til alt det sjove: Bivakuering, skydning med gevær, marchtræning, eksercits, førstehjælp, klasseundervisning vdr. diverse ting som det fonetiske alfabet, hvordan med uddannelse osv. Desuden kom vi en tur i svømmehal, i "biffen"(vi så SWAT) og over på KFUM'hjemmet.
Jeg har den dag idag stadig kontakt med en af pigerne jeg mødte da jeg var der. Vi var 3 piger og 7 drenge. De sagde dengang, at de altid sørgede for at der min. var 2 piger, eller ingen, så de ikke følte sig udenfor.
Vi boede på kasernen og spiste på kasernen - det var der nogen soldater der syntes var ret skægt,og især at der var piger med. Gør dig klar på at man bliver grint lidt af, men alle var nu meget venlige. Dog blev vi engang vækket ved 2-tiden af, at en flok unge fyre stod uden for vores dør, og lod som om der var stueinspektion

Dog havde vores sergant Kirk forudset det, så vi havde kodeord, nemlig "hvad er kl" -->"Så er det op unger"

Så da vi råbte det igennem døren og fik svaret "Sådan ca. 2", lagde vi os bare til at sove igen

Så mit råd er meget simpelt: Gør dig den tjeneste at tage ind til mili