Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Praktik? Hjææælp !
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 14:39
Nogen der kender et godt sted at tilbringe en uge, i praktik? Det drejer sig om 8- og 9 klasse. Det skal helst have noget med heste at gøre, for eksempel et stutteri. Nogen gode idéer?

På forhånd tak! :D

Mvh. Eder IllerDiller xD

- Med det plettede Bølle'bær af en pony,.
(Ej,.. en stjernefarvet Tinker som kan flyve!)

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du fortalte ...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 14:42

... sådan ca. hvor du bor, bliver det nok nemmere for folk at komme med forslag

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 14:42

Jeg har engang været i praktik på en rideskole. Det eneste jeg fik lov til at lave var alt slidet, såsom udmugning.

M.V.H. Cathrine.

Bøger til sygeplejerskeuddannelsen søges:

-Ind under huden, anatomi og fysiologi

-Sygeplejens fundament 1 og 2

0
0
Svar på denne tråd

Sagt på en pæn måde...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 14:43

... har du så ikke andre ønsker til din praktikuge?

Det er jo meningen, at man kan prøve nogen ønsker af i sin praktik og en hestestald ved du jo ærligt talt godt hvad der sker i...

Det jeg har hørt fra piger, der har været i praktik på rideskoler og andre stalde er, at de har fået lov til at muge ud og trække heste til og fra fold i en hel uge.

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 14:48
Jo tak,.
Det var nu mere hvad jeg havde lyst til, men andre forslag er da også velkomne?
Jeg har hvert fald ikke lyst til bare at sidde og lave ingenting, så hellere muge ud :)

Bor på Sjælland, sååh, Sjælland, Jylland eller Fyn er nok det jeg helst vil.

Tak

Mvh. Eder IllerDiller xD

- Med det plettede Bølle'bær af en pony,.
(Ej,.. en stjernefarvet Tinker som kan flyve!)

0
0
Svar på denne tråd

Hvad er dine interesser?
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 14:52

Synes du det er spændende at se på huse?

• Så måske en uge hos ejendomsmægler (det var jeg - havde ikke skænket det en tanke, men jeg fik en KANON uge!)

Kan du godt li' at arbejde med tal?

• Så måske en uge i en bank?

Kan du godt li' landbruget?

• Så måske en uge hos en landmand med kvæg eller grise?

Hvad laver dine forældre? Er det måske noget spændende, som du gerne vil vide lidt mere om?

Tænk udenfor stalden - muge kan vi alle sammen finde ud af ;-)

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 14:58

dyrlæge? Jeg var i praktik hos en dyrlæge i 10. klasse. Vildt spændende uge. Brugte hele ugen på at køre rundt med dyrlægen til rideskoler, gårde osv. Var med til det hele og lærte vildt meget bare på den uge.. Fandt samtidig ud af at det ikke lige var en udannelse for mig og det er vel det man skal bruge praktikken til, altså at finde ud af hvad man vil og ikke vil.

Nu kommer det nok også an på hvilken dyrlæge, hvor meget man får ov til at prøve. Men jeg var heldig ;-)

Mvh Tina K

0
0
Svar på denne tråd

MILITÆRET!!!
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 15:02
Som min overskrift siger, så tag dog en uge i militæret - det gjorde jeg, og det er en uge jeg aldrig vil glemme! Nøj, hvor var det fedt!

Mange af mine venner tog ud i butikker, rideskoler, m.m., og da vi kom tilbage, kunne de fortælle at de fik lov til at tage det sure slid, og blev egentlig bare brugt som gratis hjælp - hvilket jeg syntes er noget groft.

Men i mili., tager de virkelig hånd om en. Du er der ikke for at hjælpe dem - næ, de har sat folk(3 ved mit ophold) til rådighed for en flok unger i en hel uge. Og vi fik lov til alt det sjove: Bivakuering, skydning med gevær, marchtræning, eksercits, førstehjælp, klasseundervisning vdr. diverse ting som det fonetiske alfabet, hvordan med uddannelse osv. Desuden kom vi en tur i svømmehal, i "biffen"(vi så SWAT) og over på KFUM'hjemmet.

Jeg har den dag idag stadig kontakt med en af pigerne jeg mødte da jeg var der. Vi var 3 piger og 7 drenge. De sagde dengang, at de altid sørgede for at der min. var 2 piger, eller ingen, så de ikke følte sig udenfor.

Vi boede på kasernen og spiste på kasernen - det var der nogen soldater der syntes var ret skægt,og især at der var piger med. Gør dig klar på at man bliver grint lidt af, men alle var nu meget venlige. Dog blev vi engang vækket ved 2-tiden af, at en flok unge fyre stod uden for vores dør, og lod som om der var stueinspektion Dog havde vores sergant Kirk forudset det, så vi havde kodeord, nemlig "hvad er kl" -->"Så er det op unger" Så da vi råbte det igennem døren og fik svaret "Sådan ca. 2", lagde vi os bare til at sove igen

Så mit råd er meget simpelt: Gør dig den tjeneste at tage ind til mili

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Læderridestøvler str41/47/37 + diverse stævneudstyr sælges. Skriv en PB

0
0
Svar på denne tråd

praktik
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 15:16

Jeg har gået på en skole Rynkeby Friskole (hedder den nu) hvor vi var i praktik 1 uge om året, fra 3. klasse af, så jeg har prøvet lidt forskælligt..

JEg har været ved:

Landmand, med svin og mink ( og et lille welsh stutteri)

Araber stutteri

Akæolog - det var faktisk ret spændene, jeg fandt en flinte dolk!

Berider -det var jeg ikke vild med, han (beriden) var så tavelig mod hestene!

Den Fynske Opera - det var skægt meget flot men også lidt kedeligt

Fåreavler - det var nok den bedste praktik (og er arbjder idag med får ;-) )

Landmand med kvæg og samme år hos min dyrlæge

Min dyrlæge igen igen! HAn er så skæg at køre med Birger Østergård Rynkeby dyreklinik ;-)

Håber det kunne give dig lidt inspiration

Sirid

*Heima á Sölvabakka...

*Min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/sirid

0
0
Svar på denne tråd

prøv på travbanen
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 12:59

jeg var i praktik i 2 uger i 9. klasse på charlottenlund travbane hos Henning Fink, han tager tit praktikanter ind.

Og på trvabanen oplever man altså også noget, jeg mugede ikke særlig meget ud for det havde de folk til. men jeg fik lov at ride og kører sulky på banen (det var skægt), jeg passede en vallak som lige var blevet kastret, så han skulle ud og gå hver dag, jeg lærte en masse om travheste, og pasning og plejning af heste, fik også lov til at tilkører en af deres heste, og jeg var med ude da der var løb og kigge.

Bare en lille god ide hehe

Kærlighed er først ægte når den er ubetinget
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider