Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sparetips!
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 11:06

Del dit eget helt fantastisk sparetip med HN ;)

Indtil videre, har jeg fundet et:

WC rens til 6 kr. i Schlecker. :)

0
0
Svar på denne tråd

Så flyver Malle snart fra reden :D
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 11:27

Spareråd, fordi jeg er så søød :D :

Køb ind kort før lukketid!
Hvis man handler i Føtex en halv time inden de lukker, er der næsten halv pris på kødvarer og diverse mælkeprodukter - især på lørdage eller søndage.

Dyre vaskemidler:
Vaskemidler, der optræder i tv-reklamer er i gennemsnit næsten 50% dyrere end dem, der ikke reklameres for i fjernsynet. Tv-vaskemidlerne koster i gennemsnit 2,60 kr. pr. vask mod 1,73 pr. vask for øvrige vaskemidler. Kvaliteten og miljøvenligheden er ifølge Forbrugerinformation ikke bedre i vaskemidlerne kendt fra TV i forhold til andre vaskemidler, og prisforskellen kan derfor henføres til de store udgifter, der er forbundet med at få vist tv-reklamer.

Brug toiletpapir istedet for køkkenrulle
Køb toiletpapir i stedet for køkkenrulle. Hvis man kan abstrahere fra det egentlige formål med sådanne, når de står på spisebordet, så sparer man ca. 50%, da man alligevel sjældent udnytter mere end halvdelen af et stykke køkkenrulle. Og der er jo dobbelt så mange ruller i en pakke toiletpapir.

Billigt negleplejemiddel
Vaseline er et godt og billigt negleplejemiddel. Smør et tyndt lag på negle, neglebånd og fingre efter håndvask og før sengetid.

Billig müsli
Det er let at blande din egen mysli:
Tag en stor frysepose og fyld for eksempel følgende i:
250 gram færdigblandet mysli
250 gram rosiner
250 gram corn flakes
75 gram hakkede nøddekerner
500 gram havregryn.
Ryst det hele godt sammen, og du har en god og billig mysli.

Klip tebrevene over
I stedet for at bruge et helt tebrev til at lave en kop te, kan du klippe de fleste breve over i to (det er tydeligt at se, om posen er delt i to!!) og derved få to kopper te istedet for en!

Kig ned når du handler ind
Når du handler ind, er det en god iden at kigge på de nederste hylder i supermarkedet. Her står de billige varer (ofte supermarkedets egne mærker) nemlig. I øjenhøjde vil du altid finde de dyre varer, men hvis du kigger ned, er der altså penge at spare.

Køb ind sammen med andre
Bor du alene er det en god ide at gå sammen med nogle andre, når der skal købes ind. Ofte er der tilbud på varerne, hvis man køber 2-4 af dem.

Gratis ting
Kig ind på
gratis-ting.dk og se en oversigt over gratis varer du kan få over internettet. Det kan være alt fra velkomstgaver, hvis du melder dig til en service på en web-side, til vareprøver, reklamegaver og så

Frys fløden ned!
I stedet for at lade den sidste sjat fløde stå i køleskabet og blive gammel, så hæld den i en isterningpose eller -bakke og frys det ned. Næste gang du skal bruge fløde til f.eks. sovs kan du tage en terning op og putte den i. Det samme trick kan bruges til rødvin, hvidvin, flødeskum, saftevand...

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Læs tilbudsaviserne
Lær prisen at kende på de varer, du bruger mest. Og sørg for at få dem til laveste pris. Det betyder, som tommelfingerregel, at du køber mest muligt i discountsupermarkederne. Her er de fleste basisvarer billigst. Det betyder ikke, at man ikke kan få nogle af basisvarerne lige så billigt i de store og mere velassorterede supermarkeder, hvor man endda af og til kan få nogle af varerne billigere. Tjek de ugentlige tilbud og gå efter dem.

Hav penge tilovers sidst på måneden
Ved at få dine basisvarer billigst muligt sparer du mange penge hver måned. Og kender du laveste pris på de mere luksusprægede varer som kaffe, vin og kød, bliver der også råd til lidt luksus. Netop fordi de fleste mennesker har flest penge først på måneden og færrest sidst på måneden, har supermarkederne indrettet sine tilbud efter dette forbrugsmønster. Og ved at du har penge til overs sidst på måneden, sparer du penge. Så kan du slå til og fylde fryser og køkkenskabe op, når der er tale om reelle tilbud, dvs. varer, der koster 50-60 procent af normalprisen og ikke kun pseudotilbud, hvor du måske sparer 10 procent.

Planlæg!
I det hele taget er der penge at spare ved at planlægge. Og tilrettelægger du din husholdning ud fra en kreativ kræmmerholdning, bliver det ikke surt at spare. Det er derimod trist, hvis man altid kun ser på prisen og spiser de dårligste produkter, som fx 'kød', der består af fedt, mel, benmasse, vand og diverse tilsætningsstoffer. Det handler om at spise sund og billig mad i det daglige, og det vil bl.a. sige at købe årstidens frugt og grønt og om at spise brød til. Gør du det, er der også råd til at skeje ud indimellem

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Nå, men for at finde på noget selv, så kan jeg anbefale at lade være med at anskaffe dig et dankort 8-) Lave et udførligt budget, og hæve penge f.eks én gang om ugen. Lad være med at købe ind småt og tit - men køb lidt større ind, og gør det f.eks én gang i ugen. Kør efter tilbuddene... Øhm... Ja. Hvis du har en ovn, så bag dit eget brød. Spis havregryn om morgenen, og væn dig til rugbrød og kedeligt pålæg ;D

Og - hold dig fra Kvickly, Føtex og den slags... handl primært i netto, fakta og den slags. Og ja, køb tilbud og frys ned... (Rugbrød, pålæg, kød osv)

Tine & Tulle
Det klinger! :D

Så blev Tulle også fynbo :)

0
0
Svar på denne tråd

anden tråd
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 11:49

Mvh.

Helle

Dansk Svensk gårhunde hvalpe ventes. Termin 5/9.

Brun moder og sort fader. Begge valg på baggrund af temprament.

Stueopdræt.

0
0
Svar på denne tråd

Vær mæt når du køber ind.
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 11:52

Lav en indkøbsliste inden du tager hjemmefra. Planlæg så det er nok at købe ind 1-2 gange i ugen. Så sparer du nemlig også tid!

Og køb aldrig ind når du er sulten!

0
0
Svar på denne tråd

Tine...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 12:27

Ih ja, du er jo søød Hehe.

Tak for det allesammen :]

0
0
Svar på denne tråd

Lalalala
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 12:38
Sørg for at være mæt inden du handler.

>Rikke/MissFejrskov

- nu med egen lejlighed
0
0
Svar på denne tråd

Tinas sparetips
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 12:46

Poser:

Genbrug dine indkøbsposer til de ikke kan mere - brug dem derefter som skraldeposer. Hvis du kun har haft brød i en frysepose, kan den sagtens bruges til salat eller andet bagefter.

Papir:

Hav en genbrugspapir-stak med aviser, A4 løsblade mm. til huskesedler/tegnepapir. Har du brændeovn, kan de få et tredje liv som optænding.

Dyrefoder: Har du hest og gnavere, kan du blande dit eget kaninmix af hestenes korn, hvis de får mange slags (og det gør de jo tit). Pluk grønt til gnaverne i haven/på marken/i skoven, og husk at give dem resterne når du har gjort grøntsager i stand. Alle vores dyr (heste som gnavere) sætter meget pris på vores kålstokke, lidt kedelige salatblade, gulerodsender mm.

Græsplænen:

Er man rigtig sej, slår man sit eget hø på den lidt langhårede græsplæne, eller lader hestene slå plænen (spar diesel til græsslåmaskinen). Pærerne gøder godt i køkkenhaven.

Madvarer:

Dyrk det du kan selv. Køb stort ind når det er nødvendigt. Er du til øko, kan det anbefales at handle på nettet (fx. aarstiderne), det er MEGET billigere end kvickly, og hvis man kan leve med man ikke aner hvad man får at spise i næste uge, er der især meget at spare ved at tage de samlede kasser med mange råvarer i.

Bad:

Brug din bodyshampoo ved barbering på kroppen - den er lige så effektiv som den dyre barbergele. Kog noget fint strandsand og brug det som scrub på kroppen sammen med din sædvanlige bodyshampoo - det er også allergivenligt.

Dekorer dit hjem:

Man kan lave mange smukke dekorationer til hjemmet, hvis man samler sten, grene, græsser og andet flot i naturen og arrangerer det i små glas, flasker eller hvad man ellers går og har. Det kan sagtens se flot og dyrt ud, selvom det er hjemmelavet.

Madlavning:

Få de sidste rester ud af f.eks. ketchupflasken med vand der alligevel skal i kødretten. Gem middagsrester til dagen efter eller i fryseren og se dem i ny forklædning i en helt anden ret. Kog dine pander af efter stegning og brug kraften i stedet for bouillon-tern - det er også sundere og smager bedre.

Der var da et par stykker.

"It's not why you're weak, but what will make you strong"
U2

Nu med bondegård!
Søger part til vores pony (gratis!), samt diverse gamle møbler, tjek mine annoncer :)
0
0
Svar på denne tråd

sparetips
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 12:47

på denne årstid er der mange der høster fra deres køkkenhave, ofte i overflod!! derfor, alligere dig med venner/familie/kollegaer/naboer osv der har køkkenhaver! der kan ofte falde div grøntsager af, fx sidste år fik jeg mange tomater og agurker fra drivhus folket, flere squash, græskar, gulerødder, rødbeder, æbler og vindruer(friluft). og alt uden at betale en øre!! og så er det meste af det økologisk

så sent som igår fik jeg en stor pose tomater fra naboen, og fra mine forældre fik jeg over 1 kg grønne bønner, samt agurk, gulerødder, porre og peberfrugt. Alt hjemmedyrket!!

så kom i gang med at fedte for dem der har drivhus og køkkenhave!!

Og glem endelig ikke at så godt som alle grøntsager kan komme i fryseren og gemmes til senere

i år må jeg så se om jeg kan afsætte nogle af alle mine chilier, ellers må de også bare komme i fryseren! man skal jo også give lidt tilbage indimellem

og glem endelig ikke at man kan høste meget i naturen allerede nu af div bær! jeg har været ude og plukke hindbær i div krat og skov. De kan også fryses!!

Og om ikke så længe endnu kommer hasselnødderne og der er mange i år!! og glem ikke brombær og hyldebær!

MVH. Betina

Min hjemmeside: Belles side

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har et pæretræ ...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 13:50

... der bærer helt vildt i år

Pærer af sorten Clara Friis der skal spises med det samme, når de er modne om en måneds tid.

Så bor man i Give/Billund området, kan man bare bede om adressen

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider