|
|
| Hund knivdrabt! |
|
|
Hej. Der er nok mange af jer som har hørt om den hund som er blevet fundet drabt. Det er virkelig skræmmende at nogle kan finde på sådan noget, men det som er endnu mere skræmmende, er at det er sket på den vej jeg bor på! Og de bor næsten skråt over for mit hus. I kan se det her, hvis i ikke har hørt om det.
Simone&Hercules - Brøderup Ungdomsskole 06/07
Mail/msn - Hjemmeside(Sidst opd. 26/7-07)
Fotografering tilbydes af amatør Fotograf Se mere på hjemmesiden under priser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg har set det i avisen... |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
19-08-2007 21:51 |
|
det er forfærdelig dte der er sket, men jeg undrede mig dog en hel del, for hvad laver en hund alene ude på vejen og helt alene på sin aftens tissetur. Hvor er ejerne hende i alt det her. De mangler da i den anden ende af hundesnoren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Jeg ved det ikke rigtig, jeg vidste ikke engang de havde hund. Men der er en anden hund her på vejen, som tit går frit rundt.
Er bare bange for der kommer til at ske noget med mine katte, de går jo også bare rundt hvor det passer dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan godt huske ... |
Lisbeth Sejberg |
19-08-2007 22:00 |
|
... tråden der var for et par dage siden. Med fare for at blive kaldt hellig, bagklog og/eller det der er værre, hvorfor i hede hule letter folk så først røven, når hunden har været væk i en hel time ??? ... var vist det der stod i en tidligere artikel ... at hunden altid plejede at komme hjem efter et kvarter  Fedt nok bare at lukke vovse ud i stedet for at gå ud og lufte den ... for sådan læser jeg, at de plejede at gøre. Sådan nogle mennesker skulle fisme købe sig et tøjdyr. Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod. Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det. Anders Lund Madsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Syge folk!! |
Katrinen |
19-08-2007 22:20 |
|
Folk er da syge i hovedet!!! Hvem kan dog finde på at behandle et dyr sådan. Nå jo havde engang en kammerat der mistede 2 katte som var blevet pint ihjel i en trøjnehæk af naboen, så syge mennesker findes overalt. Jeg føler med det stakkels ægtepar. Og skal vi ikke lade være med at svine et ægtepar på langt over 70 til fordi de lukker hunden ud om aftenen. Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg sviner ikke ... |
Lisbeth Sejberg |
19-08-2007 22:25 |
|
... jeg er bare ærlig og det er ikke i mine øjne en formildende omstændighed, at ejerne er over 70 år. Hvis alderen bliver en hindring for at tage forsvarligt vare på sine dyr, bør man gøre sig nogle alvorlige overvejelser om sit dyrehold, uanset hvilke dyr det handler om. Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod. Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det. Anders Lund Madsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Det kan godt være det ikke er forsvarligt at lukke en hund ud om aften, for sig selv. Men at stikke en hund ihjel med en kniv, det burde bare ikke ske!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fordi det står i Ekstra Bladet ... |
Lisbeth Sejberg |
19-08-2007 22:42 |
|
... er der vel ingen, der i virkeligheden aner, hvad der er sket ?? Teoretisk set kan hunden have været ude for et uheld, hvor den er rendt i en eller anden spids genstand. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SÅ forfærdeligt! |
|
|
Ægteparret var i Go'aften Danmark her til aften, og hvor var det dog hjerteskærende, at se den gamle mand græde på den måde over tabet af sit barn  Det skar mig langt ind i hjertet, og jeg måtte selv lige knibe en tåre. Om det er forsvarligt eller ej, må siges at være en diskussion der bør tages op under andre omstændigheder. Eksempelvis i en tråd helt for sig selv. Uanset hvad, må man sige, at det rent faktisk burde kunne lade sig gøre uden at man dermed mister hunden 
Vickie Tidligere Vickie (Zheena) Med smuk Connemara 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla |
pocoo |
19-08-2007 22:55 |
|
det er så sørgeligt, så det i go aften danmark, manden var helt knust. Lisbth så vidt jeg forstod fik de den undersøgt af dyrelægen der konstaterede at den var blevet stukket ihjel. men det er vildt skræmmende at der er nogen der kan finde på det. at det er forkert at de lader den løbe frit rundt, ja det kan vi sikkert godt blive enige om, men det ændrer ikke på, at det er frygteligt hvad der er sket. mvh Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er det endnu længere ude ... |
Lisbeth Sejberg |
19-08-2007 23:00 |
|
... end først antaget ... hvis de betragtede hunden som deres barn og så lader den rende rundt uden opsyn. En diskussion der er affødt af et konkret eksempel fra det virkelige liv, er da det mest håndgribelige. Jeg kender ikke de der hundeejere, så det er jo ikke et personligt angreb på dem. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ubehøvlet |
|
|
Min hund har nu også fået lov til at tage dagens sidste aftentur ud under hækken alene... Lige pt. bor jeg under omstændigheder der gør, at hun ikke bare lige kan lukkes ud af døren. Men tro mig, lige så snart jeg får en have igen, så skal hun igen have lov til at lege lige så meget hun vil. Og nej, jeg har aldrig haft hegn om haven. Og ja, hun har taget et par enkelte ture ud over markerne, hvor jeg har været nødt til at gå ud og kalde på hende, fordi ikke kom hjem af sig selv. Det jeg bare prøver på at sige er, at min hund ville nok ikke være helt så tilfreds hvis snoren og mig skulle være dens evige følgesvend... Med al den energi den ligger inde med, så skal jeg vidst tage mig ret meget sammen for at kunne følge med der når hun brænder dagens krudt af. En skønne dag skal mine børn også lære selv at cykle i skole uden mit blik der trofast følger dem. Men det giver sandeligt ikke nogen ret til at gøre dem fortræd blot fordi de er alene på vej. Hvis jeg bandt en snor i dem så var det jo også galt. Ved godt at børn og hunde ikke helt er det samme, men om så min hund løb til den anden ende af landet, så var der da stadig ikke nogen der skulle slå hende ihjel! Hvad pokker er det for noget??? Bagklogskab er noget værre noget, for selvfølgelig var det aldrig sket, hvis de var gået med deres hund. eller hvis de aldrig havde fået den. Men det gir da ingen lov til at give dem selv skylde. Det var dog en ubehøvlet udtalelse skulle jeg mene. Stakkels mennesker, og af hele mit hjerte håber jeg at den grusomme person som har taget deres hund fra dem, kommer til at stå til regnskab for det!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kommer ikke bag på mig ... |
Lisbeth Sejberg |
19-08-2007 23:38 |
|
... at der dukker nogle op, der forsvarer løse hunde  Men sikke da et tyndt argument: Det jeg prøver på at sige er, at min hund ville nok ikke være helt så tilfreds hvis snoren og mig skulle være dens evige følgesvend ... Nu har jeg ikke skrevet, at man aldrig må have sin hund gående løs, når den er under opsyn. Men hvis det er ubehøvlet at påpege det dumme i at lukke sin hund ud om aftenen til "selvluftning" ... jamen så er jeg ubehøvlet. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det sker også her... |
Tine (Ib) |
19-08-2007 23:47 |
|
... jeg bor ud til Odenses mest trafikerede vej. På den anden side har vi en parkeringsplads og et kollegie, her er en lind strøm af mere eller mindre skumle mennesker med mere eller mindre skumle hunde. Ofte løber her en lillebitte sky gravhund rundt frit. Første gang jeg så den, bankede jeg på samtlige døre, da jeg var sikker på, at den var løbet væk. Næ nej den løber tit lidt frit rundt. Jeg har flere gange været ved at ramme den på parkeringspladsen, da den er svær at se. Ejerne kan ikke se problemet og vil ikke holde den inde eller i snor, politiet mener ikke at de kan gøre noget og det er ikke slemt nok til en dyreværnsag. Jeg ved at der sker noget grusomt med den hund en dag, det er kun et spørgsmål om tid. Desværre virker det håbløst at gøre noget, kan snart ikke finde på mere at gøre. Stakkels lille hund, har heldigvis kun set den en enkelt gang den sidste uge.
Vh Tine Hestens Urtehave- kig ind 
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv. Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind fine præmier
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|