Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Naboens kat...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 16:51

Vil lige høre hvad i synes...

Kan man godt tillade sig at overtage naboens kat??

Der boede nogle overfor for et stykke tid siden og de var begyndt at fodre den så den nærmest begyndte at holde til der...

Dens ejere blev så sure på katten og lod den ikke komme ind og stoppede med at fodre den..

Så flyttede de pludselig ovre på den anden side af vejen og ved ikke rigtig hvad der sker med katten... Tror den får mad et eller andet sted,men det er en langhårs kat-tror det er noget skovkat og den har store ugler i pelsen,så redt blir den ihvertfald ikke...

Den er meget kælen...

Hvad kan man tillade sig i sådan en situation for det er jo både synd for katten hvis den ikke får ordentlig mad og ej heller blir redt og måske heller ikke har et sted at sove???

Ejer af:

Oldenborg - Kasmir.

Fuldblods araber-OX - AC Taher Marah.

Kig ind på www.ac-arabians.dk (salg af ox,anglo og palomino).

0
0
Svar på denne tråd

Katte vælger selv
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 16:56

hvor de vil bo...hvis den flytter ind hos dig...ja så bor den vel der...

Det kan du ikke gøre fra eller til på...det kan de heller ikke...

Så hvis du har mod på det så lad vilddyret flytte ind..

Mener du det er nødvendigt for nabofredens skyld så går du over og snakker med dem om de evt. vil af med den...hvis de siger nej...jamen så kan du ej gøre for at den så kommer alligevel...

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 16:56

Hvis det var mig, så ville jeg sætte et halsbåd på katten med dit telefonnummer på. Hvis så katten kommer til ejeren, så vil de nok kontakte dig når de ser et fremmed halsbånd på deres kat. Og hvis den går andre steder hen, så vil de sikkert holde op med at fodre den, når de ser halsbåndet.

Mine forældre har engang overtaget en kat på den måde og efter mange forsøg på at aflevere den til retmæssige ejere besluttede de at give os katten. Den blev ved med at stikke af fra dem og over til os og vi afleverede den troeligt tilbage hver gang. Efter 5. forsøg gad ejerene ikke mere, så nu er den vores kat på gården.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

ja, jeg...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 16:57

ja, jeg kunne godt finde på at snuppe den, hvis det er som du fortæller... -er det bare lidt normale mennesker kan du jo spørge om du ikke må overtage den...'

I' m me.... and I'm perfect...

Ægte GUCCI solbriller SÆLGES -se mere på min præ.

Du er lige så falsk som din KOPI-taske....

0
0
Svar på denne tråd

Naboens kat...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 17:23

Tak for jeres svar

Jeg er altså bare ikke sådan et menneske der kan holde ud at se at dyr ikke har det godt...

Jeg ved godt at jeg ikke kan redde hele verden,men kan man redde bare et dyr så er jeg tilfreds...

Nu fik jeg selvfølgelig ikke købt lidt kattemad da jeg var henne og handle,men det må jeg så gøre en af dagene og så ellers holde øje med den for det er godt nok en flot kat

Alle dyr fortjener at have det godt,men især heste og katte har en stor plads i mit hjerte...

Ejer af:

Oldenborg - Kasmir.

0
0
Svar på denne tråd

lad den da flytte ind..
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 17:27

det med halsbåndet lød som en fin ide...

elsker også katte -min kæreste kan bare ikke tåle dem så vi har en lille hund istedet...

-bliver altid glad når der findes folk som dig der holder øje med dyr i nabolaget...

0
0
Svar på denne tråd

halsbånd...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 17:33

jeg ville ikke give en udekat halsbånd på. Hvis den nu sidder fast i en gren et sted. Det virker for mig lidt for farligt.

Og inden du begynder at overtage den så tjek lige om den er øremærket først. Evt. chippet for er den det jamen så tilhøre den jo en anden. Så kan du jo tjekke hvem der ejer den og gå til ejeren og spørge om det er deres eller om du må få den.

Jeg ville nok under alle omstændigheder lige tjekke op med dem du tror ejer den om det er deres og ellers sige du meget gerne vil have den da du synes den virker som en sød og smuk kat. Ikke sige noget med at den har det dårligt.

Hanne Grambow Jensen

På eventyr i Newcastle

www.grambow-online.dk

Hjælp os med at hjælpe muskelsvindlere - www.justgiving.com/musculardys

0
0
Svar på denne tråd

Jamen halsbånd...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 17:34

Jeg er bare bange for at den hænger fast et eller andet sted og blir kvalt med et halsbånd på

Men ellers lyder det som en fin ide med halsbånd...

Ejer af:

Oldenborg - Kasmir.

0
0
Svar på denne tråd

halsbånd...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 17:37

Jeg kan sagtens følge jeres tanker, for den tænkte jeg også da min mor sagde at vi skulle give vores halsbånd på, men halsbånd til katte er jo så avancerede at de kan komme af, hvis katten hænger fast. De findes både med elastik i og velcro.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

Billigt og sikkert halsbånd.
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 17:43

Lav et halsbånd af en 5mm. bred bukseelastik. Den kan du evt. skrive direkte på med en tynd sprittusch.

Så kan du lave flere halsbånd med det samme, da nogen af dem helt sikkert bliver væk ;-)

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

de der loppe
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 17:46

de der loppehalsbånd de skulle kunne knække.. du kunne jo evt sætte et lille skildt på sådan et..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider