Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skimmelsvamp?
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 18:23

Vi bor til leje i stuehuset på en gård.

Vi har rigtig mange problemer med fugt.

Tøj bliver jordslået i skabene, væggene og lofterne bliver grimme og tapetet løsner sig. Vi har tit affugter kørende og vi skal tømme beholderen for vand ret tit, selvom den er stor.På min datters værelse vokser der en grøn plante op mellem panelet og gulvet.

Udlejer lader som ingenting og vil ikke gøre noget ved det. Skal lige sige at vi leder med lys og lygte efter et andet sted at bo.

Synes nu at vi af og til har det dårligt.

Vil gerne høre om hvilke symtomer I har erfaringer med hvis der er skimmelsvamp.

Har læst om det på nettet, men kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har prøvet det.

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 18:27

jeg forstår ikke hvorfor i ikke er flyttet for længst... om det så var nødvendigt at leje et sommerhus i en periode for at få tag over hovedet så havde jeg gjort det.. det er jeres helbred det handler om, og er det så slemt som du beskriver så er det altså meget sundheds skadeligt...

I' m me.... and I'm perfect...

Ægte GUCCI solbriller SÆLGES -se mere på min præ.

0
0
Svar på denne tråd

Løb løb
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 18:32

kom væk derfra... Det er mit bedste råd.

Skimmelsvamp kan være særdeles sundhedsskadeligt.

www.aab54.dk/Skimmelsvamp.htm

Louise
Sød og omgængelig shetlandspony søges - se mere på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Skimmelsvamp
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 20:01

er YDERST sundheds skadeligt. Jeg ved det - og vi har selv æren af desværre stadig at bo i vores skimmelsvamp.

Her blir der heller ikke gjort noget.

Mit råd - kom væk!

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 20:03

Vi har også boet til leje sådan et sted da Oliver var spæd.

Vi kørte ofte til lægevagten med ham midt om natten fordi han hev efter vejret.

Vi fik sagt op med det samme vi opdagede det og efter vi fik noget andet at bo i fik han det meget bedre.

Fra at have en lille dreng med vejrtrækningsproblemer, fik vi en glad og frisk dreng.

-Skynd jer at finde noget nyt at bo i.

-Det sidste stykke tid vi boede i huset rev vi tapeten af vægene og fik noget speciel maling/grunder til at male på vægene for at spære af for fugten og det hjalp også.

Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum

Mor til:

Oliver 16 08 03

Lukas 04 04 06

Silas 21 07 07

Nu med hest igen

- Men uden Victor RIP

0
0
Svar på denne tråd

Skimmelsvamp
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 22:29

Det er noget skidt, så enten skal det helt renoveres nu eller også skal I bare væk!

Som ShahXhibitor (Ina) skriver, så kan man midlertidigt lukke af for det, men det fjerner jo ikke svampen, det lukker den bare lidt inde, så det er en dårlig løsning.

Svampen er der jo stadigvæk og du kan stadigvæk være irriteret af den og på et aller andet tidspunkt, bryder den ud igen...

Du kan få en masse info om skimmelsvamp på teknologisk instituts hjemmeside.

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

ang. lejebolig
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 23:58

meld jer ind i LLO (lejernes lands organisation)og snak med dem... udlejer skal forbedre det, ellers kan de blive hevet i retten og det hjælper llo med og står for.

men jo det er farligt og tror faktisk at udlejer skal finde et andet sted til jer mens det bliver lavet... men se i lejeloven og snak med llo...

fra

Helle N

0
0
Svar på denne tråd

skimmel
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 00:22

Hej

Jeg havde en lejebolig, hvor der pludselig kom grønne pletter under lakken på gulvet - havde på det tidspunkt hostet og hostet i 1/2 år og var sendt til lungeklinikken...

Ejendomskontoret i boligforeningen var af den overbevisning, at det var maling der var under lakken!!! Flot - hvis maling spreder sig selv - ja så skal jeg da ha denne type næste gang jeg skal ha malet vægge Tapettet løsnede sig også

Fik konstateret astma og flyttede selvfølgelig da de jo ikke ville lave det, og at skulle melde sig ind i LLO er ALT for dyrt, nå du står helt alene med problemet...

Desuden er en sagsbehandlingstid på sådan noget også lang og mit helbred var altså vigtigere - det er lidt over 1 år siden og for 2 mdr siden var jeg til tjek på Gentofte og har ikke astma mere - heldigvis da...

Se at kom væk derfra så hurtigt det kan lade sig gi sig

0
0
Svar på denne tråd

skimmelsvamp
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 07:17

er absolut ikke noget man er ligeglad.

Det kan forekomme over alt. Det afhængrig af hvilke type skimmelsvamp.

Jeg er allergisk over for Alternia(staves?), og den kan komme ude og inde.

Det var via en blodprøve for at par år siden.

Jeg havde gået og hostede ind imellem rigtig kraftig, nogle gange som man følte der kom ikke noget op.

Og det kløede på brystkassen og når jeg trak vejret var det hivende.

Idag får jeg medicin via en inhalator, også den man bruger til Astma.

Det er overhovedet ikke sundt at bo i et hus som er i så dårlig fatning som Jeres.

Og når det er lejet, ja så er det med at flytte derfra med det samme.

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Skimmelsvamp
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 08:05

Tak for jeres svar!!!

Jeg er godt klar over at alt den fugt på ingen måder er godt for os.

Flytte!!! Der er ikke noget vi hellere vil. Men det med at finde et sted at bo som jeg også har råd til at betale er godt nok svært.Er eneforsørgende.

Vil meget nødigt af med mine dyr (hund-kat).

Har annonce på nettet, hænger sedler op, er i boligforening men ind til nu uden held.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider