Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gode råd (Betændelse i finger)
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 16:12

Jeg har fået skåret mig i min finger igår der jeg ordnede kartofler og gulerødder, og det uden at bemærke det. Det er meget fint snit, og det har ikke blødt eller noget. jeg opdagede det først da jeg senre på aftenen sad ved min computer (det er på den øverste det af højre pegefinger).


Da det ikke var hul eller noget tænkte jeg ikke mere over det.


Men her til morgen da jeg vågnede var min finger dobbelt så stor som sin tvillingebror og jeg kunne ikke bøje i den. Desuden var knoen ved ringefingeren helt væk på grund af hævelse.


Nu er jeg ikke så pivet og jeg skulle ud at fotografere til stævne, så afsted op på cyklen og afsted.


Det var ni timer siden, og nu er jeg hjemme igen. Hævelsen er faldet en del, men er der stadig i pegefinger (hvilket jo kan skyldes at jeg har brugt den finger temmelig meget) og der er ikke den srore forandring over knoen.


Sagen er så den at jeg også imorgen skal på farten (det er vigigt jeg er med som hjælper), så jeg vil tidligst kunne tage til læge mandag, men kan jeg ikke bare vaske den i engang varmt sæbevand og så se om hævelsen forsvinder???




Camilse og Looksen

Pandebånd sælges


Tjek vores HP

www.camilse.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 en skål...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 16:16

med varmt sæbevand kan som regel klare sådan en finger.




IMC.
combisadel med bred bum sælges.
Kun 700 kr
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=215766&t=215766
0
0
Svar på denne tråd
 
 inger christensen
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 16:17

Tænkte det godt, men måtte lige være helt sikker... Så må jeg håbe det hjælper.


Jeg plejer ellers ikke at komme til "skade". Har nemlig en skytsengel på konstant overarbejde ;)


Camilse og Looksen

Pandebånd sælges


Tjek vores HP

www.camilse.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 klorhexidin
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 18:40

Klorhexidin (eller hvad det nu hedder) er også godt til at rense såret.





Mvh Christiane (y)

Gør livet til en fest

køb en .. islandsk fårehund :-D


Allways look on the bright side of life
- Monty Python - (i)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 18:49
Hvis du er sikker på såret er helt rent, så skal du bare vente..

Jeg gætter på det er VOSK du fotograferede til? :) Kommer du imorgen?


Mvh. Line

Fotografering tilbydes:
LineFoto.dk
Med Darling og Capzeda XX
Flere ting købes og sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den skal i blød
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 18:53
I varmt sæbevand (af hvide sæbespåner), det trækker betændelsen ud, så du må sidde med fingeren i sæbevandet i 10-20 minutter 1 gang dagligt.

Det er den bedste kur mod betændelse, og også det lægen anbefaler, selvom det er et gammelt husråd. Det er også godt til splinter med betændelse- det bliver lettere at få splinten ud.

Med den type sår er det bedst ikke at bruge plaster, da man så får lukket snasket inde. Prøv at holde det så rent og tørt som muligt.


Mvh xtiny


Scientist's Door Sign: "Gone Fission."


"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali





0
0
Svar på denne tråd
 
 OK...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 19:14

LineFabæch


Nej, ikke imorgen. Skal ud og være hjælper ved kredskonkurrencen hos DCH-Vordingborg (er så heldig at have en far i bestyrelsen ) Ville ellers skide gerne og er MEGET sur over jeg ikke kan. Men ja... Var i VOSK ;)


***


Jeg må hellere se at få den finger i blød ;)




Camilse og Looksen

Pandebånd sælges


Tjek vores HP

www.camilse.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 go hjælp..
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 00:28
Bactigras... en slags penicillin-gaze, super godt, hjælper med at hive snask og sådan ud af såret og holder det blødt..kan fåes på apoteket.men når jo nok ikke at redde dig på en søndag-men er det ikke bedre, så smut derned mandag.Jeg bruger det gladeligt til ALLE slags sår og rifter.. både til mennesker og dyr :-)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider