|
|
| piller, når der står de skal sluges hele |
|
|
Hejsa Jeg er en af dem som har svært ved at sluge piller. Jeg har fået nogle pille hvor der står de skal sluges hele, men det kan jeg ikke De er for store. Så jeg har skaret dem over... Nogen der har gode råd til hvordan det kan gøres lettere at sluge piller??
M.V.H Natasja
Military Ridningens Formel 1 GINSBORG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad har du gjort ??? |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
18-08-2007 15:02 |
|
Tag den med en skefuld youghurt...
Illum . Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle... . Undskyldninger er hvad de dovne bruger i stedet for at finde løsninger...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pillerne |
pjemm |
18-08-2007 15:26 |
|
Er det sådan nogen almindelige "pulverpiller", eller er de dækket med en belægning eller i gelatinehylster? I første tilfælde sker der ikke så meget, der menes blot at de ikke må knuses/tygges, men de andre kan være coated fordi de skal kunne nå til et vist sted i systemet inden de begynder at virke, dvs. overtrækket "slides af" på vej ned. Hvis du ødelægger dem, slipper stoffet ud allerede i mavesækken, og det er ikke altid meningen. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Med mad |
|
|
Jeg kan heller ikke sluge piller, så jeg tager dem altid med en kiks eller sammen med mad. Yoghurt hjælper ikke, da det ikke skal tygges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har det på samme måde :/ |
Pernille »Yiarh« |
18-08-2007 15:30 |
|
Det er også rigtig svært slue piller for mig, men jeg har prøvet med vand, saftevand, youghurt og sådan. Jeg mener det er næmest med youghurt (:
Motter: "Det i orden" "Dig kender jeg" "Jeg er sej" "Døde kat?"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er sådan... |
|
|
nogen coated nogen som jeg får begrund af for meget mavesure/mavesår. øv håber ikke det ødelægger effekten de er bare så store kan kun få dem ned hvis jeg skære dem over i 2-3 dele.
M.V.H Natasja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er også en der har svært ved |
RatsterZoo ♥Joy og Rottweiler |
18-08-2007 16:40 |
|
at slyuge piller, jeg ligger pillen så langt tilbage i mundne som muligt, gerne lige bag tungen, og drikker så en masse vand eller cola, og vupti, pillen er væk 
------------------------------------ ------------------------------------ - Læs om mine dyr på Ratster Zoo og Joy06 -- Killinger og tamrotter til salg læs mere HER -- Hundetræf i Fredericia i august læs mere HE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ved... |
|
|
ikke hvad jeg gør men jeg lukker af på en eller anden måde og så ryger pillen op igen  Vildt irriterende
M.V.H Natasja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tag et stykke |
|
|
banan i munden. Tyg det, og lige inden du sluger det putter du pillen ind i munden. Bananen er jo "slimet", så pillen glider nemt ned.. Det synes jeg selv er nemmest. Hold dig evt. for næsen imens, det hjælper på synkerefleksen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine ste´far |
|
|
kan heller ikke sluge piller, men han fandte ud af hvis han fyldte munden med vand og tog pillen, og lagde hovedet tilbage og slugte vandet så opdagede han ikke pillen røg med Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvad hedder pillen ??? Så jeg jeg slå op på medicin.dk og se om de må deles ??? Det er nemlig ikke alle som må det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala |
|
|
Jeg øvede mig på smarties, så gjorde det ikke så meget hvis man kom til at tygge på dem, og nu kan jeg uden problemer sluge piller- små piller ryger endda ned uden væske eller noget
Ellers kommer der mange gode forslag her
>Rikke/MissFejrskov - nu med egen lejlighed
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de... |
|
|
hedder  Omeprazol Der står de skal sluges helt men kan ikke 
M.V.H Natasja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Du må ikke skære dem over... Det er enterotabletter, dette betyder at de har en hinde som gør at de først opløses i tarmen, så hvis du deler dem bliver hinden brudt og pillen bliver opløst i mavesækken hvor den ikke skal være...
Hvis det er et så stort problem at sluge dem, så få nogle andre ved din læge, men er ikke sikker på der findes andre af disse præparater som er mindre...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja, det gør at de mister virkningen eller ihvert fald noget af den.. så ring til din læge mandag og få nogen nye og evt fortæl ham dit problem med at du ikke kan sluge dem, så kan han hjælpe dig med at få nogen nye...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej hvor hyggeligt... |
Tina *Germ* |
19-08-2007 18:51 |
|
...troede jeg var den eneste i verden der har svært ved at sluge piller... 
"For those who believe there is no explanation necessary and for those who disbelieve there is no explanation good enough!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej... |
|
|
Jeg kunne heller ikke sluge piller, men lærte det for nogle år siden, da jeg skulle tage 3 piller om dagen. Jeg lærte det ved at putte pillen på en lille ske med youghurt. Nu kan jeg sluge piller ved at drikke vand bagefter, men jeg er godt nok stadig ikke glad for det, og kan stadig få det som om jeg skal kaste op, når jeg er lige ved at sluge pillen, så den ryger op igen. Held og lykke med det 
Mvh. Carina --Dunja & Kattingegårds My Boy--
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|