Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

3-gangsreglen? (veterinær-studie)
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 13:29

Jeg har altid villet være dyrlæge. Desværre var gennemsnittet ikke til det. Jeg orkede ikke at samle point til kvote 2, så i stedet startede jeg på Naturressourcer på KVL (nu LIFE), det var ikke mig, så jeg droppede ud efter et par måneder.

Jeg startede så på eksperimentel biologi på SDU sidste sommer og er rigtig glad for det. MEN jeg sukker stadig efter dyrlægestudiet og har nu undersøgt de nye kvote 2 regler for 2008, og jeg vil gerne "prøve lykken". Da jeg så ville have været optaget 2 gange før på uafsluttede videregående uddannelser, ville jeg komme bagerst i bunken, og derved uden reel mulighed for optagelse.

MEN hvis jeg færdiggør min bachelor uddannelse i biologi, så er jeg vel ikke begrænset af 3.gangs-reglen?? Og kan søge ind på lige fod med alle andre? Er der nogen som har prøvet dette før?

Jeg spekulerer ligeledes over finansieringen af studiet de sidste 3 år, for jeg har kun SU-klip til 2½ år når jeg er blevet bachelor i biologi. Hvordan klarer I det økonomiske, hvis I har opbrugt SU'en? Jeg overvejer banken?

Jeg håber nogen vil give gode råd og fortælle om egne oplevelser. Jeg har skrevet til studievejledningen på LIFE, men vil gerne høre folks egne erfaringer?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider