Jeg har hele sommeren døjet med blodsprængninger i mit højre øje og et par øjenbetændelser er det da også blevet til...
I søndags opdagede jeg så noget der lignede puds ved siden af pupillen sammen med en ny fin blodsprængning - kæresten bekræftede at de var noget der gik udaf - det har jeg ikke oplevet før - så lidt urolig bliver man vel...
Mandag morgen var det væk - så jeg tænkte ikke mere over det - øjet var jo bare rødt "som sædvanlig" - men mandag eftermiddag var det tilbage...
Jeg gav et kald til lægevagten der gerne lige ville kigge på det...
"Du har herpes i øjet" var hendes kommentar - "ah hvad" var min...
Det eneste jeg kender til herpes er fra undervisningen i biologi om kønssygdomme og at det i en anden form er forkølelsessår... Jeg har aldrig haft noget jeg selv forbandt med det - så jeg var da egentlig lettere overrasket! 
Jeg fik igen, igen salve mod øjenbetændelse - og en gang piller mod herpes - som damen på apoteket var så venlig at give mig med ordene "dem ved du vel hvordan du skal tage" - hmn...
Igår onsdag kedede jeg mig lidt på nettet og søgte så lidt på herpes... Og herpes i øjet skal behandles omgående da det kan give nedsat syn og andre gode ting kunne jeg læse mig frem til... Lægevagten havde ellers ikke ligefrem givet mig indtryk af at det var noget sådan at bekymre sig om...
Så idag tog jeg ned til min egen læge igen (var der jo også for 2½ uge siden da jeg sidst døjede med øjnene...) - og han kiggede meget mærkeligt på mig - "herpes, nej det har du da aldrig haft i det øje - hvis du havde var du ikke i tvivl"...
Vupti vupti - jeg er søreme blevet "herpes-fri" igen 
At den gode doktor så ikke kan give mig et svar på hvad dælen det er med mit øje er noget andet - jeg skal ud og finde mig en specialst siger han der har noget fancy udstyr og mere forstand på det end ham selv...
Ellers andre med "spændende" diagnoser fra lægevagten??