Hej igen,
Da jeg kom hjem fra skole igår havde Simba haft en allergisk reaktion på den morfin dyrlægen gav ham igår, han havde svedt koldsved (han var våd på hovedet, ryggen og bagpartiet) og måske havde han haft et epileptisk anfald.
Så vi kørte til Aalborg Dyrehospital igen i går eftermiddags, og jeg var virkelig sikker på han ville dø - så jeg havde faktisk (stortudende) taget afsked med ham i bilen.
Da vi kom frem til hospitalet virkede han umiddelbart friskere, men var noget "slinger" og groggy, så dyrlægen gav ham noget stesolid for at forhindre flere anfald. Han sov resten af aftenen (dog med en tissetur i haven) og her til morgen var han frisk igen - frisk nok til til at lege med min anden hund 
Lige nu er Gregers (dem dygtige dyrlæge der skal lægge guld ind) på ferie i denne uge og næste uge, så når han kommer hjem vil jeg tage en god lang snak med ham om:
- Fordele/Ulemper ved operationen
- Eventuelle bivirkninger
- Hvor længe holder guldet - er det en livslang virkning?
- Hvor stor er procentdel af hundene der får det lavet lever et godt og meningsfyldt liv bagefter?
Hvis det hele er positivt, Simba kan gå smertefrit og over 75% af hundene lever et godt liv bagefter, så lader jeg ham operere.
Men har han ikke udsigter til et godt liv, så får han fred..
Lige nu tænker jeg at han har b/c hofter, hvilket i realiteten ikke er meget og det er et håb at det kan rettes op.
Jeg har fået en folder om det, og det hedder GoldTreat/Lokal Guldbehandling, hvor der lægges Berlock implantater ind i det syge led og det udføres kun i Aalborg og København.
Der står:
- Positiv smertelindrende effekt hos 70-90% af behandlede patienter
- Livslang effekt ved de fleste patienter
- Ingen bivirkninger
- En behandling af det syge led er nok
Det er selvsagt ikke nok at berolige mig med et stykke papir men jeg håber at dyrlæge Gregers kan hjælpe mig og give mig gode odds. Jeg tror ihvertfald jeg er i trygge hænder hos ham.