Suk.. endelig tilbage...
Ja hvis du skal have noget ud af dette indlæg skal du være rimelig inde i computerverdenen.
Ellers så læs i bunden hvor jeg vil hen..

Ja, jeg ville gerne prøve at starte forfra, på min pc så jeg vidste hvad der lå hvor, og hvorfor. Så jeg formaterede mit ene drev, hvor jeg ikke anede hvad der lå på, inde bag alle mapperne.
Da jeg så kommer "tilbage" til windows, sætter jeg mit windows lille virusprogram til, bare for at have noget, når jeg skulle ind og hente mit virusprogram.
Det virkede også fint. Jeg gik ind og hentede AVG, fordi at min bror skulle hjælpe mig med at finde et virusprogram, som han vidste ville gå til mit forbrug på nettet.
Jeg får så installeret det her AVG, jeg (tumpe) glemmer så at AVG ikke har nogen firewall.
Nårh men så ud igen på google og finde en firewall.
Jeg når knab nok at være, på nettet i 7 min. så popper det ellers bare op..
"treaths found" Trojan horse.. gisp, nå men ind og heale, lave en skanning osv. På det tidspunkt var der intet at mærke på computeren heller ikke en halv time efter.
Jeg gik derfor ind og hentede Superantispyware, for det plejere at kunne tage sådan en trojan. Bare for at være på den sikre side.
Jeps Superantospyware fandt så 6 trojan horse, og 1 anden trudsel.
Nårh men mig ind og fjerne den, uden net selvfølgelig.
(AVG'en burde havde været inde og fjerne den først :/ )
Kørte så superantispyware igen, for at være sikker på at jeg fik det hele med, og skulle hente nogle opdateringer. Imens den køre, popper der så mere hos AVG op på skræmen med treaths found. Allerede der begyndte jeg at blive lettere negativ.
SÅ tænkte jeg der, må findes et eller andet til at gå ind, og fjerne det møg (stadigvæk intet at mærke på pc'en). Ind på google og søge. Skal også lige siges at, AVG var alt tilsluttet og i fineste orden, grøn og det hele.
Går ind og skriver på google hvad min Trojan horse hedder, og får så en side frem med "spyware-doctor. Og der stod derinde, de kunne fjerne det hele, trojan og hele møget.. Godt så..
Det må jeg have tænker jeg (så dum som man nu kan være), går ind og henter den og lader de to andre blive færdig (som igen intet finder), og sætter så denne her "spyware-doctor igang.
Den finder 25 infektioner, 4 tojan horse. Fint nok tænker jeg for, så har de andre da fjernet noget af det..
Da den så er færdig, kræver den så at, man betaler før at man kan få dem til at destruere dem.
Det gider jeg næsten ikke, prøver at lade AVG, og antispyware til at scanne, så kunne de måske destruere dem.
Men de finder dem så ikke... igen..
Så er det jeg lukker Spyware-doctor ned og sletter den fra min pc. Herefter, fryser min pc. @!#$ tænker jeg så, og slukker den manuelt, og starter op igen, den når ikke engang ind i windows så fryser den igen.
Da jeg så endelig, kommer ind i pc'en kunne jeg ikke engang starte en AVG scan. Møg tænker jeg, og vil så gå ind på nettet en tur, (så ville den måske senere) der kunne den slet ikke komme ind, og så frøs den... igen...
Jeg havde jo heldigvis en bagup så jeg smækkede min formaterings disk i igen, og startede forfra..
Det jeg egentlig bare ville nå frem til, HVIS i nåede så langt, er pas på de sk*de gratis programmer. Nogle gange "forestiller" de sig altså noget som slet ikke findes på computeren. Og så viser det sig at være en virus i sig selv..
Jeg vil slet ikke regne ud hvor mange timer, jeg har brugt på det møg...
Men pas på med de gratis, mange sidder og tænker "tja det har mit AVG aldrig gjort". Nej måske ikke, men de burde vide, hvor meget der foregår, det som AVG ikke opfanger. Hakkeren skal være temmelig dum, hvis han ikke kan komme uden om AVG.
Kommer selvfølgelig også an på hvilke sider man besøger, men her besøgte jeg kun google, AVG, Superantispyware. Uheldig tja, måske...