Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

sygepleje - hjælp ønskes
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 19:59

Hej

jeg skal til at skrive bachlor og har overvejet at skrive omkring alkohol misbrug.

Og derfor ville jeg hører jer om nogen af jer har skrivet om dette emne?

hvad var din problem formulering?

var det til at finde litteratur?

0
0
Svar på denne tråd

hjælp til bachlor
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 20:40

hejsa,

Jeg blev selv færdig som sygeplejerske sidste sommer (2006)

Jeg skrev ikke om alkohol misbrug, men havde overvejet det og derfor ved jeg at sygeplejeskolen i Herlev (København) har nogen gamle opgaver liggende om dette emne. Prøv at søg på deres hjemmeside (kan desværre ikke lige huske hvad den hedder)Men ellers vil jeg mene at det er et emne der burde være meget litteratur om...

Held og lykke med opgaven

Hilsen Majken

0
0
Svar på denne tråd

majken
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 20:52
tak det vil jeg da prøve..
0
0
Svar på denne tråd

majken
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 20:59
kan finde denne her side www.syrask.dk/sygeplejerske/ intro.htm men kan ikke hitte ud af hvor opgaverne ligger??
0
0
Svar på denne tråd

sygeplejerske 2005
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 22:05

Hejsa...

Min bacheloropgave hed: "Kræftpatienten mellem lidelse og håb" og omhandlede sygeplejerskens rolle ifb. med at skulle være den der "giver" håb til patienten og om dette overhovedet var muligt.. Den har hjulpet mig meget fremover ift. redskaber at bruge overfor kronisk syge..

Kan sende dig den over mail hvis du gerne vil have det...

Besøg vores hjemmeside www.staldhojgaard.dk,

og følg fra 1/1-2008 med i vores stald-projekt.

Supersmart og godt gående 6-års dressur/springhest sælges, efter Carano/Schwadroneur, se min præsentation for

0
0
Svar på denne tråd

Anna...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 22:14

Åh hvor jeg husker da jeg skulle skrive min bacheloropgave... Kan se vi nok har brugt den samme teoretiker Joyce Travelbee :-)

Men derudover, så ved jeg at der er skrevet en masse opgaver omkring alkoholisme, hvoraf Herlev sygeplejeskole ligger inde med nogle super gode opgave. Præcis som Flyingangel skriver... ;-)

Og nu ved jeg ikke hvor du selv læser, for den skole ligger garanteret også inde med opgaver du kan få lov til at læse igennem.

Men pas på med at nærlæs for godt, for har man først fået lov til at låne en opgave, så skal man virkelig passe på med hvad man selv skriver, så det ikke ligner den lånte opgave.

Har nemlig lige haft en studerende på min afdeling, som blev haglet ned til eksamen, fordi der var visse lighedspunkter med en opgave hun havde haft lånt. Dermed ikke sagt at hun havde skrevet af, men hun var nok blevet en smule forblændet af en andens super flotte opgave, som hun så havde lænet sig lidt for meget op af

Pernille

Skrappe kællinger har det sjovere.... :-)

Glad ejer af 2 smukke ox arabere samt 2 ponydrenge......

0
0
Svar på denne tråd

Pernille...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 23:12

Åh ja... den kære Joyce Travelbee´s teorier om håb og håbløshed blev benyttet godt og grundigt i min bachelor..og Katie Eriksson omkring lidelse..

Pyha hvor har man egentlig terpet rundt i mange teoretikers teorier...både de gode og de mindre gode..

Skimmede lige hurtigt min opgave igennem, og nej hvor det vækker minder...

Besøg vores hjemmeside www.staldhojgaard.dk,

og følg fra 1/1-2008 med i vores stald-projekt.

Supersmart og godt gående 6-års dressur/springhest sælges, efter Carano/Schwadroneur, se min præsentation for

0
0
Svar på denne tråd

Anna *Stald Højgaard*
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 07:49

hej

ja du må meget gerne maile mig den kalkokarina@yahoo.dk

jeg læser i jylland, men er der nogen af jer kan kan finde et link til de opgaver? eller har en opgave med alkohol jeg må læse?

Pernille Blom jep jeg skal nok passe på :)

0
0
Svar på denne tråd

er der slet ingen?
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 22:02
Er der slet ingen der har skrevet om alkohol misbrug???
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har engang
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 22:17

skrevet en opgave om alkohols misbrugets følger i forhold til kvindehjem og de børn der kom der med deres mor...

Det var en god indgangs vinkel for mig på pædagog studiet

Du skal finde det som du syntes er mest spændende og tankevækkende at dykke ned i og så finde ud af hvad det er helt præsist du vil undersøge i forhold til dette - så kan du ved denne indsnævring finde ud af din problemformulering og litteratur..

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

ikke lige alkoholmisbrug
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 22:40
Nej...Jeg skrev heller ikke om alkoholmisbrug. Nu er det efterhånden...9 år siden jeg skrev min opgave ( hold da op, er det virkelig 9 år siden!!!)
Jeg kan ikke huske den nøjagtige problemformulering, men den omhandlede sygepleje af unge døende, med fokus på de psykologiske aspekter.
For to år siden videreuddannede jeg mig til sundhedsplejerske på Sygeplejehøjskolen i Århus. Min afsluttende opgave hed: "Barnets måltid er mere end mad" og omhandlede især måltidssamspillet mellem forældre og barn.
Mit råd til dig er, at vælge et emne du har arbejdet med i din praktik. Det vil gøre det lettere for dig, at skrive din opgave. Og din perspektiverig og implementering, vil højst sansyligt blive mere nuanceret, da der ofte udspringer idèer og en mere intens interresse for et emne, som har "sat sig fast i en`" via oplevelser og virkelige billeder og menneskeskæbner.
Men måske er der netop derfor du ønsker at skrive om alkoholmisbrug???
Start med at "plyndre" alle biblioteker og søg på nettet om emnet. Kig i bøgerne ( skim dem igennem).
Sæt dig ned...giv dig god tid og skriv i uvilkårlig rækkefølge de problemstillinger der kan være.
Derefter følg dit hjerte...Er dette en opgave du bare må skrive?...Har du noget på hjerte?
Hvis ja...Så held og lykke.
0
0
Svar på denne tråd

he he..
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 06:43

og jeg kan så slet ikke huske hvad jeg skrev om, men det var ihvertfald ikke alkoholmisbrug, så vidt jeg husker? (9år), men min specialuddannelses "opgave",den husker jeg (tube fixation), der kan jeg så bare ikke huske årstallet? yderst betryggende.. mon glemsomhed er fag-relateret?

Vælg noget du synes er værd at bruge tiden på!

0
0
Svar på denne tråd

bachelor
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 09:08

Jeg skrev om kronisk syge unge og compliance kontra selvbestemmelse brugte Bourdieu og en amerikans bog om compliance hos diabetes patienter.

Så kan nok desværre ikke hjælpe dig

0
0
Svar på denne tråd

alkohol
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 12:32
hej det lyder som nogel super spændende emner i har valgt... men skulle der sidde en med et om alkohol så giv fortsat meget gerne lyd:)
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 18:05

Hej Karina.

Et godt råd inden du går i gang med at litteratursøge er, at få afgrænset dit emne fuldstændig til præcis, hvad din opgave skal handle om. (Du vil sikkert alligevel ændre mening undervejs og lave justeringer osv).

Desuden skal du sørge for virkelig at tydeliggøre, at det her handler om sygepleje. Altså, hvis du vælger et emne om alkoholmisbrug og ?? (Hvad du nu vil skrive om omkring alkoholmisbrug), så skal du synliggøre sygepleje i din opgave.

Læsere til din opgave må med andre ord ikke kunne sidde og tænke, at det her kunne ligeså godt være en socialrådgiver, læge eller pædagogs opgave. Du skal helt fra indledningen argumentere fagligt for, hvorfor lige dit emne er en specifik sygepleje opgave. Og det kan være svært, for vores arbejde handler jo netop ikke kun om, at skifte sår eller hælde piller op.

Især omkring alkoholikere, kan man jo hurtigt få sig viklet ind i en masse pædagogik, jura og psykologi, som vores arbejde jo også består af.

God arbejdslyst.

0
0
Svar på denne tråd

kloven
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 20:03
hej tak for de gode råd:)
0
0
Svar på denne tråd

flere opgaver..
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 19:22

modtager fortsat gerne indlæg om opgaver...

Tjek denne her ud www.fifisunshine.dk

Dressur Hoppe søges, rolig/opmærksom, 157-164cm

4-9år, gerne med papir.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider