Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Uddannelseskort - A hva'? HJÆLP!
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 12:08

Hej allesammen.

Nu håber jeg der sidder nogle kloge hoveder herinde som kan hjælpe mig med følgende:

Jeg er blevet optaget på et Gymnasium og skal begynde i morgen.

For lang tid siden modtog jeg et velkomst brev med posten hvori der var vedlagt en ansøgning om rabat til uddannelseskort.

JKeg ved jo godt at jeg nu selv skal til at betale for mit "buskort" hvor jeg jo førhen fik udstedt et af skolen.

Jeg modtog så en godkendelse, om at jeg havde ret til rabat til uddannelseskort, så jeg bestilte et!

Jeg har lige modtaget kortet idag, og kan simpelthen ikke forstå hvordan det bruges Jaja, man har jo haft en lang sommerferie ikke?

Der står i brevet jeg har fået at jeg kan rejse for kun 9,50 kr om dagen (hvilket iøvrigt kom som en overraskelse for mig idet jeg rent faktisk troede man betalte én samlet pris, og så kunne rejse gratis i gyldighedsperioden, selvfølgelig indenfor de gældende zoner).

Så er der nogen som ved om man skal betale 9,50 kr hver gang man viser sit uddannelseskort?

På hjemmesiderne: www.uddannelseskort.dk og www.dsb.dk lyder det sådan, men jeg har endnu INGENTING betalt for kortet, har kun modtaget det, så aner ikke om det overhovedet er gyldigt?

Please hjælp mig

På forhånd tak!

- Vh. Maja. :)

<3

Tricia <3

Don Carlos <3

Kildebo's Dialekt<3

0
0
Svar på denne tråd

Udannelseskort
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 12:50

Hej hej

Du skal bare have dit uddannelseskort med når du skal med bussen el. toget (hvad du nu bruger til og fra skole) og så vise buschaufføren/billetkontroløren dit uddannelseskort. Kortet virker som et månedkort bare i længere tid. Jeg brugte det sidste år da jeg tog bussen fra Slangerup til Frederikssund og i år skal jeg bruge mit nye uddanelseskort med toget fra Bramming til Esbjerg (og hjem igen self.)

Håber det var svar nok, hehe :)

Kram Katrine

Har MSN bar' spørg !

0
0
Svar på denne tråd

Maja...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 13:05

Ring til kontoret, giv dem dit stamkortnummer og spørg, hvorfor du ingen opkrævning har fået. Du har sikkert modtaget et girokort på et tidspunkt, for kvitteringen fra dette girokort skal sidde i uddannelseskort som bevis for betaling.

Og nej, du skal ikke betale hver gang du viser det - det er bare den pris du ca. betaler pr. dag for det antal zoner du skal bruge. Hvis du regner det ud i forhold til en kontant billet for det antal zoner, så vil du hurtigt se, at det er meget billigere.

mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Takkk.
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 14:03

Tusind tak for svarene!

Det hjalp på forståelsen.

I det brev jeg fik stod der at jeg ville modtage regningen snarest, så det håber jeg på.

Men jeg håber jeg kan bruge det fra imorgen alligevel? Det er jo gyldigt fra imorgen.

<3

Tricia <3

Don Carlos <3

Kildebo's Dialekt<3

0
0
Svar på denne tråd

Husk billedlegitimation...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 14:16

min datter skal starte i morgen på gym. og hun har allerede i juni modtaget sit uddannelseskort, men har endnu ikke modtaget nogen opkrævning/girokort.

Hvordan skal kvitteringen sidde i uddannelseskortet ? Det er jo bare et plastikkort ?

Og husk lige billedlegitimation !

0
0
Svar på denne tråd

Kvitteringen
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 14:41

puttes bare ind i den side af kortet, hvor plastiklommen kan åbnes, så kan chaufføren se det, når man åbner kortet og viser det.

Du kan ikke bruge det i morgen, så skynd dig at ringe til dem og spørge, hvordan du skal forholde dig - måske kan du hente girokortet på deres kontor, så du kan få det betalt på posthuset hurtigt.

Du kan roligt regne med, at kontrollørerne er på pletten i morgen, hvor så mange starter...

mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

0
0
Svar på denne tråd

???
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 14:47

Der er ingen plastiklomme !

DSB / uddannelseskort tager ikke telefonen !

Hvad er det for et kontor det skal hentes på ?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 14:54

kun NT's uddannelseskort til busserne og det er et blåt omslag, hvor man indeni kan sætte kvitteringen i. Dit system er måske lidt anderledes, men jeg kan ikke forestille mig, at der ikke skal være betalt inden.

Tag det med i morgen og spørg kontrolløren hvordan du skal forholde dig og hav penge med just in case.

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

???
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 15:01

Min datter har modtaget et gul/grønt plastickort !

Vi har været forbi DSB for at få sådan et stamkort til uddannelses kortet, men de ville ikke lave det til hende !

Fordi hun ikke skulle købe et periode-kort !

Der var ikke noget at gøre og dsb svarer ikke på nr. 70 13 14 15 !

0
0
Svar på denne tråd

uddannelseskort
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 15:15
Du kan sagtens bruge kortet i morgen - når det nu er gyldigt derfra. Fra januar til juni 07 havde jeg et uddannelseskort, hvor jeg først fik regningen i midten af juni, så det er der altså ingen problemer med :)Når din regning kommer, betaler du jo gså for HELE den periode, der står på kortet, så der er jo ingen logik i, at du så alligevel skal betale en billet i morgen og altså betale dobbeltakst indtil opkrævningen kommer.

Hilsen Maria
Cashmir Damgård - Pablo - Casandra Damgård
Ofte ved man ikke, hvad man har, før man havde det
0
0
Svar på denne tråd

Tak igen'igen.
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 16:03

Jeg håber på jeg kan bruge det i morgen som du siger Maria, men hvis du kan, kan jeg vel også.

Man bliver bare forvirret når man prøver at læse sig frem til svar, for nogle steder læste jeg det også som om man skulle have sådan en plastiklomme lignende ting at putte både kort og kvittering i, men jeg må prøve mig frem og se om jeg får lov at komme med mit tog og min bus

Igen tak for svarene, dejligt her er så mange som vil hjælpe.

<3

Tricia <3

Don Carlos <3

Kildebo's Dialekt<3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider