Hej allesammen.
Nu håber jeg der sidder nogle kloge hoveder herinde som kan hjælpe mig med følgende:
Jeg er blevet optaget på et Gymnasium og skal begynde i morgen.
For lang tid siden modtog jeg et velkomst brev med posten hvori der var vedlagt en ansøgning om rabat til uddannelseskort.
JKeg ved jo godt at jeg nu selv skal til at betale for mit "buskort" hvor jeg jo førhen fik udstedt et af skolen.
Jeg modtog så en godkendelse, om at jeg havde ret til rabat til uddannelseskort, så jeg bestilte et!
Jeg har lige modtaget kortet idag, og kan simpelthen ikke forstå hvordan det bruges
Jaja, man har jo haft en lang sommerferie ikke?
Der står i brevet jeg har fået at jeg kan rejse for kun 9,50 kr om dagen (hvilket iøvrigt kom som en overraskelse for mig idet jeg rent faktisk troede man betalte én samlet pris, og så kunne rejse gratis i gyldighedsperioden, selvfølgelig indenfor de gældende zoner).
Så er der nogen som ved om man skal betale 9,50 kr hver gang man viser sit uddannelseskort?
På hjemmesiderne: www.uddannelseskort.dk og www.dsb.dk lyder det sådan, men jeg har endnu INGENTING betalt for kortet, har kun modtaget det, så aner ikke om det overhovedet er gyldigt?
Please hjælp mig 
På forhånd tak!