Når man lærer i en tidlig alder at "det der ikke dræber dig gør dig stærkere" .. så KAN man ikke undgå at blive lidt kold i overfladen.
Man kan godt tale om følelser og sige "jeg elsker dig", eller det kan man ihvertfald lære at gøre uden at det gør ondt eller føles forkert..
Men at mærke sig selv i situationen er meget værre!
(jeg skal betro jer at det bliver bedre med alderen og i og med at man lærer i det mindste at være ærlig - først overfor sig selv - bagefter overfor andre..
)
Jeg flyttede hjemmefra som 12 års. Boede et par år rundt om hos venner og bekendte, og på gaden, og fik så en kontakt til de sociale myndigheder som hjalp mig på efterskole.
Senere fik jeg rent faktisk osse en uddannelse og en læreplads!
(ifølge familien var jeg "tabt på gulvet" da jeg flyttede ud)
Men hver gang jeg fuldførte noget så var det en sejr - for mig!
Og hvad har det så givet mig i længden ?
Det har givet mig en overudviklet evne til at bedømme folk både psykisk og fysisk inden de så meget som når at tale med mig..
Det er der både fordele og ulemper ved 
Det har også givet mig kræfter til at kæmpe for det jeg VIL.
Mit motto igennem mange år var "jeg kan hvad jeg vil" og det har jeg ALDRIG fraviget!
Det kan godt være at en hård opvækst kan ødelægge noget, men det kan sandeligt også være med til at opbygge den man ér, og give én overskud og kræfter som synes overnaturlige for andre.
Jeg har skullet lære at tale om personlige ting. For min sfære var MIN!! og det har kostet både overfor min mand og overfor mine børn, og jeg har da stadigt dage hvor både de og jeg er bedst tjent med at vi bare lader hinanden være ... eller at jeg ihvertfald får lov at være indtil jeg har været ude at gå en tur, eller ride en tur - alene!
Min karriere røg sig en tur da jeg var 26 år pga en fødsel. Jeg fik en revalideringsdom og besked på at jeg ALDRIG kom på en hest igen (jeg var konkurrencerytter på M plan) og jeg ALDRIG kom på arbejdsmarkedet igen ..
Men det blev vi "#¤#" 2 om at bestemme da!
Og i sådan nogle situationer bruger man alle de gemte kræfter og ressourcer som man har opsparet via de daglige svigt igennem mange mange år .. og ved I hvad ??
Man vinder hvis man vil det nok!
Min eneste "svaghed" idag psykisk er at jeg er ret kontant i min udtryksform 
- hvis man da kan sige at det er en svaghed ?!
Jeg tror ikke på at man skal ruge for meget over dårlige tider .. man skal fokusere på de gode ting og komme videre med alt det andet dejlige der venter lige rundt om hjørnet!
Indtil videre har jeg vundet alle de mål jeg har sat mig for!
Jeg rider så meget jeg lyster igen.
Jeg har et karrierejob som er både psykisk og fysisk krævende - og jeg elsker det!
Og jeg har 2 børn som nu er ældre end jeg var da jeg flyttede ud og vi har stadigt stor fortrolighed og hjemmet er deres trygge base.
Endnu en stor sejr som jeg er GLAD for at have vundet!
Og er der nogen der er røget af i svinget så er det fordi de ikke har villet MIG nok! Hårdt men sandt!
Så lær at være jer selv nærmest, det styrker mere end man tror.. og tro på din egen intuition!
June