Hejsa…
Jeg er totalt at vildrede med hensyn til min elevplads!
Jeg har overvejet mere end en gang, om det nu også var det jeg ville, men efter en smule selverkendelse, er jeg også nødt til at indse at det er mig i en nøddeskal at give for hurtigt op.
Nu ligger landet bare sådan, at min hjerne efterfølgende er begyndt at fungere således: Jeg har sagt til mig selv: Nej! Nu bliver du i det firma, og får det bedste ud af det, og som bonus, en god uddannelse! Men hvad nu hvis firmaet egentlig hellere så mig smutte?
Jeg har stadig 2 ugers sommerferie til gode, og jeg tør nærmest ikke bede om dem, for jeg har lagt dem sidst i september - for firmaets skyld. Jeg mener, jeg kunne have taget alle mine 3 uger i min prøveperiode, men har valgt at lade være. Jeg er på prøvetid indtil d. 31. august.
Jeg er glad nok for firmaet som sådan, der er bare en anden stemning og indstilling til tingene end jeg er vant til. Det er formentlig bare en tilvænningsperiode, men for pokker hvor jeg nogle gange føler mig på bar bund.
Jeg aner ikke hvad de forventer af mig eller hvornår jeg gør noget rigtigt, - men jeg ved dog bestemt!! Hvornår jeg gør noget forkert! Lidt ærgerligt, men igen, det er stadigvæk et sted hvor jeg tror jeg vil kunne blive glad for at være, hvis jeg bare holder ud!
Alle jeg snakker med siger det samme: "Du bliver med garanti fastansat" - det er de færreste steder der ikke fastansætter deres elever. Det er ikke meningen at du skal kunne en hel masse endnu. Du er elev! Du er dyr i starten, men billig i længden.
Osv osv.
Jeg er mest af alt nervøs fordi jeg har været meget syg, synes jeg.
7 dage sammenlagt har jeg været syg. Den ene dag mødte jeg dog op herinde med 39 i feber, og blev gudskelov sendt hjem - et af firmaets problemer er dog deres holdning til sygdomsramte medarbejdere, og det er noget af det værste når man skal ringe herind - afhængig af hvem der tager den. Man kan bare føle sig som den værste lus, hvis man har den frækhed at melde sig syg, hvorfor jeg troppede op trods feber og grim influenza for et par uger siden.
Kan de finde på ikke at ansætte mig grundet sygdom?`
Jeg mener, hvor meget skal der egentlig til, før man vælger at afskedige en elev efter de omtalte 3 måneders prøvetid?
Der må være nogle af jer herinde, der har erfaringer med den slags?
På forhånd tak - jeg krydser fingre for beroligende ord!