.. at det er synd, hvis der er behov for en kontrak.. hvad skal der stå i den??
hvis du behøver en kontrakt på din part, viser det et eller andet sted, at du ikke helt stoler på parten.. og burde denne så have part på din hest??
de parter jeg har haft, har jeg ikke haft kontrak. jeg ville føle mig bundet, på en måde, hvor jeg ikke kan komme fri..
og at man har opsigelse, er det ikke lidt dumt, jeg mener, hvis du lige pludselig ikke vil have part på hesten mere, skal du vel ikke være tvinget til at have den i fx en måned mere..
chanell, som jeg havde part på, havde jeg som sagt ikk kontrakt på.. og ejeren ville så have hende med tilbage til århus.. og hun fik en boks derovre, fandt en weekend, hvor faren kunne køre hende derover, og der gik to uger, så sod hun i jylland.. hvis karina havde haft kontrakt om, at hun skulle sige til mig, mindst en måned før, så kunne chanell jo hhave stået her endnu, hvis ikke der kunne arrangeres transport..
og jo, det er da trist hun flyttede så hurtigt, men det er jo sådan det er, når du er part..
mener også, at part har ret til at stoppe som part hvis man ønsker det..
___
og hvis der i kontrakten skal stå hvad part må med hesten, så er det jo også at sige til parten, at du ikke stoler på ham/hende.. jeg mener, hvis du aftaler med parten, at der kun må rides dressur, altså ikke spring og tur, så skal parten kun ride dressur.. det er vel logik.. det behøver ikkke så på et papir, for igen, så viser det, at du ikke rigtig stoler på din part..
__
så jeg ville foreslå dig ikke at lave en kontrakt, men i stedet tage en god snak med din part, om hvad man må, og ikke må..- og hvis part ikke "lystrer", så er det ud på møddingen hende (læs, at hun ikke skal være part længere)
__
håber ikke det blev for negativt, for det var ikke meningen