Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvor tit springer du? :S
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 19:02

hej...

jeg ville gerne høre jeres mening, om hvor mange gange man kan springe sin hest/heste om ugen??? (hvad er for meget og hvad er tilpas?)

jeg springer max. 2 gange om ugen. der er nogle af mine venner/veninder der springer 4-5 gange om ugen. (som jeg syntes er alt for meget) bliver hesten ikke træt af springningen på et tidspunkt? eller er det bare noget jeg undre mig over :S

min hest er altid helt vindt glad, når han ser springende. har hørene fremme og går godt frem

MEN! hvad er din mening om dette???

tager hesten skade, af at springe for meget???

hvad er for maget???

hvad er bedst for hesten???

hjælp!!! forvirret :S :S :S

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 19:03

Er du ikke sød at holde det i en tråd? :-)

/DarkAngel

"At give en grund til noget er at så tvivl om det.
William Hazlitt"

Husk:

Du har altid mindst en grund til at være sur.

Kan du ikke finde grunden, kan du være sur over det

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 19:06

Man kan springe hver dag, hvis bare man ikke træner de store spring.

Kan ikke se hvad der er galt i at springe flere gange om ugen. hvad hvis man starter stævner+ træning, må man heller ikke det? S:

NadiaDahl.

Med Nørlunds Penny Lane

& Toftegaardens Silver Sock

<3

0
0
Svar på denne tråd

springning.
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 19:19
Altså, jeg har altid fået afvide at man må springe max. 2 gange på en ''utrænet hest'' og max. 3-4 på en veltrænet proffessionel spring hest(som vel og mærke, deltager i høje stævner osv.)
For springning er udmattende, og dressur er jo en vigtig del af spring. Så hvis dine veninder springer 5 gange om ugen, ville jeg mene at det var for meget! For hvis hesten så har 1 fridag(som jeg også mener at hesten skal have) er der kun 1 dag tilbage i ugen, til at gøre de øvrige ting.
Da jeg havde min hest, havde jeg det sådan:
Spring 1-2 gange om ugen.
Dressur 2-4 gange om ugen.
Skoven 1-2 gange om ugen.
Også skiftede det self. imellem hvad jeg lavede mest osv, men jeg lavede min. 2x dressur om ugen! og jeg mener også at man gør andre ting er vigtigt. Altså at man ikke holder sig til én bestemt slags form for ridning. Man skal blande det imellem skov, dressur, spring, longering, western, ride uden sadel osv. så hesten også får lidt forandring.

Det er i hvert fald min mening .

V.h Emilie.

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville mene..
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 00:33
... mene, at 4-5 gange om ugen er for meget for en hest..

professionelle springer ikke så meget på deres heste..

dressuren er RIGTIG vigtig, når man vil springe, og er der ikke tid til den, så fungerer spring altså ikke...

hvis man springer fx 5 gange om ugen, er der kun 3 dage tilbage til dressur + ture mm.

jeg ville mene at 2 gange springning om ugen er passende, men ikke rigtig hårdt begge gange..

havde jeg hest selv, villle jeg:

ride springundervisning fx tirsdag (der er hårdt, da der er run på hele tiden jo)

springe selv fx fredag.. men ikke rigtig spring. her taler jeg om bom træning, tempospring, vendings-øvelser, rid-skråt-på-springet-øvelser, skift-antal-galop-spring-mellem 2-3 spring øvelser (sætter 3 spring op efter hinanden med nogle meter imellem. første gang tager man fx 3 galop spring mellem nummer 1+2 og 4 galopspring mellem 2+3.. og gangen efter, bytter man.. ogden ene gang kan man ride 2 galop spring mellem 1+2 og ride fx 5 mellem 2+3.. osv )
alle disse øvelser skal være med til at få bedre samarbejde mellem hest og rytter. det lærer hesten at lytte til rytteren, og det lærer hesten at stole på at når rytter holder hest tilbage hen mod springet, så er det, det bedste, og der skal ikke sættes spørgsmålstegn ved det.. (dette gøres ved mindre spring, ikke spring på over en meter, alt efter hvad man normalt springer)

så ville jeg prøve at få 2x tur om ugen. den ene gang hvor det skal være fysisk hårdt, for bedre form, og for at hesten får lov at give den gas og sådan, og en gang hvor man tager det mere roligt, og skridter traver en lang tur, stille og roligt (og dette så være hestens "fridag", for jeg mener ikke, at hesten har bedst af at få helt fri en dag om ugen)
antal dage på tur, ville også afhænge af vejret)

og så er der 3 dage tilbage til dressuren, den ene dag med undervisning.

jeg ville så afveksle noget af det med en gang i køreliner en gang imellem, en slapper tur uden sadel, og en "rigtig" fridag en gang imellem..

___

mht det med at træne de der springøvelser på små spring, det virker altså..

jeg havde part på Chanell, som er en rigtig glad og dygtig springer.. hun kan dog godt nogle gange ville løbe stærkt hen til springene, og det kan blive lidt svært at få afstandene helt til at passe, fordi hun ikke helt stoler på, at når du beder om et ekstra galopspring, så er det rigtigt..

jeg tog så en dag, hvor jeg trænede de der øvelser med hende.. først over bomme i trav.. ikke om hun ville trave, så hun galoperede over de sidste, hvilket endte med, at hun jo ramte bommene, fordi de var lagt til travtrin. til sidst begyndte hun at stole på, at når jeg bad hende om at trave, var det bedst.. sådan lidt lær af dine fejl hest..

og vi øvede alle de der øvelser, og bagefter var hun en helt anden at springe på.. hun lyttede 100% på, hvad jeg bad hende om, og sagde jeg, at vi skulle vente og tage et ekstra galopspring inden springet, så gjorde vi det. bad jeg om fremdrift, for et galopsprin mindre, så fik jeg det..

og da vi kom til undervisning gangen efter, lyttede hun stadig, og det gjorde hun så lige siden.. - dog kunne hun godt have brugt øvelserne en gang imelle, men det var der ikke rigtig mulighed for.. - derfor ville jeg gøre det en gang om ugen - og det kan kun anbefales til andre :P

___

håber det svarede på spørgsmålet, og at det ikke blev for langt

Mvh.Krohne

Seriøs og øvet springrytter søger part
Se min præsentation for mere information

Nu med hjemmeside
www.123hjemmeside.dk/stinepraest
0
0
Svar på denne tråd

det kommer jo an
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 06:35

på hvad man definerer som springning.

man kan jo for så vidt sagtens springe kavalettis og små spring hver dag uden at belaste hesten mere end ved dressurtræning.

0
0
Svar på denne tråd

det ødelægger
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 10:31

/slider hestens ben at springe på den hver dag. Specielt hvis man ikke varmer ordentligt op. Mange gode springeste må aflives før de er 20 år, da deres ben ikke kan mere. De må stå med staldbandager/gamacher selv i sommerens varme. Det er derfor synd at springe på en hest mere end 2 gange om ugen.

Det var min mening.

Nanna

Lammeskindsunderlag sælges. Pæn og meget velholdt. nypris næsten 1000 kr.kombimodel, passser alle sadler op til 18". Pris 600 kr. inkl. porto.

kontakt over HN eller sms 24614888.

Giv evt. et bud

0
0
Svar på denne tråd

tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 13:11
normalt springer jeg 1-2 gange, men da jeg havde pony, kunne jeg godt springe 3 gange på en uge(2 dage til stævne, 1 gang gymnastik spring før), men selvfølgelig ikke hver uge, og så fik hun en uges springfri efter stævnet.

Mvh. Line

Fotografering tilbydes:
LineFoto.dk
Med Darling og Capzeda XX
Flere ting købes og sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 13:57

fik engang at vide af en ældre rytter, at man skal se på det som om en hest kun har x antal spring i sit liv før den er slidt op.

det bedste ville jo være at gemme nogle af disse spring til når hesten bliver ældre, i stedet for at have brugt dem alle inden hesten er blevet fx. 12.

kan ikke se pointen i at træne spring 3-4 gange om ugen, det der er det sværeste ved springningen er jo ridningen mellem forhindringerne, og den trænes bedst med en masse dressur,og ved træning af en masse vendinger og øvelser med små spring.

ville sige at det at træne 1 gang sagtens kan række langt,hvis man virkelig træner ens svage sider, og sørger for at have ridelærer på.

Jeg træner som regel en gang hver 14. dag.

Fordi jeg er til stævne en del weekender, er der ingen grund til at tage ud og springe om tirsdagen hvis hesten gik godt i weekenden.

We'll do it all
Everything
On our own

We don't need
Anything
Or anyone

Picasso<3, June<3, Maggi<3

0
0
Svar på denne tråd

springning..
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 14:42

Da jeg havde min egen pony sprang jeg ca. 2 gange om ugen hvoraf den ene gang var undervisning. Hvis jeg skulle til stænve i weekenden nøjedes jeg bare med undervisningen den ene dag og så stævnet. (det mener jeg i hvert fald helt bestemt jeg gjorde, men kan ikke huske det helt da jeg var til stævne sidste gang for lidt over 1 år siden nu :( )

De andre dage red jeg dressur med 2 gange undervisning om ugen, og så red jeg også lidt i skoven nogle gange 1 gang om ugen, men det varierede ret meget.

Kram Katrine

Har MSN bar' spørg !

0
0
Svar på denne tråd

wraaah
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 16:56

Træner bomme næææsten hver dag.

Springer ikke så forfærdelig tit, især ikke nu hvor jagt sæsonen starter, så har ejeren ligesom reseveret springtræningen til sig selv.

Men sådan er det jo, når man vælger at få part på en vidunderlig all round hest ;D :D !

Men skal faktisk have spring undervisning her om en times tid..:P hehe.

Spring.. hmm.. syntes nu 2 dage om ugen er Max.

Der er ingen grund til at overanstrenge hestens ben, og slet ikke når det er så unødvendigt.

en ugentlig dag med springning er fint syntes jeg (;

At sige alle er specielle,

er det samme som at sige

ingen er.

Forever being memoriesed.

www.youtube.com/watch?v=6G5WyorUzAQ

Rest in Peace.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider