|
|
| Hvornår føder min kat?? |
| Forfatter:  |
Betty Boop |
| Dato:  |
10-08-2007 12:28 |
|
Alle katte kloge mennesker - hjælp!!! Jeg har taget denne vildkat til mig, og da jeg vil have den vaccineret og steriliseret/øretatoveret fortæller dyrlægen mig at den er drægtig og skal have killinger... Hurra tak for dét... Nå, men jeg må jo tage den udfordring, og har selvfølgelig sørget rigtig godt for katten, mens vi har haft den. (Ca. 1½ mdr.) Maven er nu RIGTIG stor, og iflg. dyrlægen skulle den ha´ født i forrige uge/sidste uge. Hun er meget åben bagtil, men ikke slimet, og der løber gennemsigtig væske fra patterne. Hun sover utrolig meget, men det har hun sådan set gjort de sidste 14 dage. Nu kommer spørgsmålet; HVOR LÆNGE ER DER TIL AT HUN FØDER??? Jeg tør jo næsten ikke tage nogen steder hen, for jeg vil frygtelig gerne overvære og evt hjælpe til den her fødsel!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu går en |
Kirsten ♥haflinger♥ |
10-08-2007 12:34 |
|
kat, jo drægtig i 63 dage, altså ca, 2 mdr, da du har fået hende for ca. 1½ md siden kan det jo komme hvad tid det skal være. Drægtige katte sover meget, det er meget normalt. Jeg vil udfra det du skriver mene at hun føder her i løbet af weekenden, klart væske i patterne mm. Har hun "pillet" hårene af rundt om patterne ???, det er normalt et rigtig godt tegn på en snart forestående fødsel. Held og Lykke med "fødslen", det er altid spændende at overvære.
Kærligst Kirsten Af skade bliver man klog, men sjældent rig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fød nu kat... |
Betty Boop |
10-08-2007 12:37 |
|
Hun har ikke pillet hårene af. Men patterne er meget store, og det ligner hun har haft killinger før, for da vi tog hende til os for 1½ måned siden, studsede jeg over hendes store patter. Der gik en uge eller to før vi besluttede at beholde hende (vi kunne ikke finde nogen ejere) Og det var der dryrlægen fortalte hun var drægtig. Vi var til dyrlægen igen for 3 uger siden, og da sagde hun at katten ville føde sidste/forrige uge, og det burde hun jo ha´ gjort nu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fie med mave |
Betty Boop |
10-08-2007 12:48 |
|
Her er nogle billeder, så I kan se hvordan hun ser ud med den store mave. Jeg synes hun længe har lignet en "skildpadde", men nu er maven ligesom faldet ned, og ungerne har lagt sig nede i bækkenet. Patterne;  Maven;   Tismåssen;  Dyrlægen sagde hun menete der var 3-4 killinger, og det er en lille fin missekat vi har her.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu kan dyrlægen |
Kirsten ♥haflinger♥ |
10-08-2007 12:56 |
|
jo ikke lige se "hvornår" hun er blevet drægtig  Men hvis i mener der er noget galt med hende skal i selvflg. kontakte dyrlægen. At hun har haft store patter da i fandt hende kan jo skyldes at hun har haft killinger her i foråret. Katte kommer jo tideligt i løbetid oven på en fødsel.(fra 3-4 uger efter fødsel), og det siger jo sig selv at hun snildt kan få et kuld killinger når de første killinger er 12 uger gamle. Derfor er det utrolig vigtigt at i sørger for at få hende steriliseret hurtigt efter fødslen. Vores dyrlæge gør det gerne når killingerne er 3 uger gamle. Selvom hun skulle nå at blive/være med killinger igen, kan man sagtens fjerne det hele alligevel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu så jeg først |
Kirsten ♥haflinger♥ |
10-08-2007 13:01 |
|
dine billeder efter jeg havde postet mit indlæg. Din mis ser ganske normal gravid ud , hvis du kigger rigtig efter kan du se at hun HAR pillet lidt pels af rundt om patterne. Jeg er sikker på at hun føder ganske normalt her i løbet af ganske få dage. Sådan plejer mine Main Coon piger også at se ud ganske få dage før de føder.  KRYDSER FINGRE alle ti tommelfingre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Anytime!!! Det må være lige op over!  Krydser fingre for at alt går som det skal..  Nyd, det, det er så hyggeligt med missebørn i huset {>
En hest galoperer med lungerne, den kæmper med hjertet og vinder pga sin karakter! -Nu med 3 røde muler!!! Professionelt opdræt af Exotic katte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fødsel |
Betty Boop |
10-08-2007 13:12 |
|
Vi har skam bestilt tid til 1 stk. sterilisation om 1 måned. Skal bestemt ikke have flere killinger. Det er jo dyrt med mad, vaccinationer og ormekur. Håber der kun er 3. Alle mine andre katte har også altid været neutraliseret, men nu bestemte denne her kat sig altså for at bo i vores garage, og vi var så "dumme" at tage hende til os.. Men hellere det, end at hun føder i en eller anden hæk og killingerne bliver vilde. Nu har de da muligheden for at komme et godt sted hen. (Det ender nok med at jeg beholder allesammen )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Killinger |
Betty Boop |
10-08-2007 13:25 |
|
Ja, på en måde ærger det mig over at jeg skal stå med det her kæmpe ansvar. En kat der skal føde og nogle missebørn der skal have gode hjem. Og så alt det @!#$ de killinger kan lave over hele mit beige-farvede hjem  Men på den anden side bliver det jo vildt hyggeligt med nogle små krabatter der kan sætte lidt liv i huset.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| killinger |
|
|
Når maven er faldet ned, så er det min erfaring at det sker indenfor det næste par dage. Hvis hun begynder at bevæge sig lidt rastløst rundt, så er det op over - så leder hun efter et sted at lægge killingerne. Held og lykke med det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Killinger |
Betty Boop |
10-08-2007 13:44 |
|
Hun har en kasse (den hun ligger i på billederne) . Den er fyldt med gamle håndklæder og er sat op på en skænk i soveværelset hvor der er ro. Hun er meget glad for den, så vi krydser fingre for at hun ligger killingerne der. Så må vi se om jeg får killinger i løbet af weekenden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
Josse ♥Darling♥ |
10-08-2007 15:41 |
|
dengang min kat skulle have killinger tog vi en papkasse, ligesom du har gjort. men husk at stille kassen et sted hvor den er dækket til foroven. altså hun skal selvfølgelig også kunne komme ned og op ad kassen, men de føler sig mere beskyttet, når kassen ikke er helt åben. håber du vil sætte nogle billeder ind af dem, når de bliver født. 
Ridehjelm str. 55. til salg................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Killinger |
Betty Boop |
11-08-2007 11:12 |
|
Har også tænkt på at lave en eller anden form for tag, for hun søger hen alle de steder hvor hun kan finde huler. Men hun er meget glad for at ligge i kassen. So far so good. Jeg skal nok sætte billeder ind når msilingerne kommer.. Det kan ikke var længe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fødekasse |
|
|
Nyfødte killinger har endnu ikke evnen til at trække deres kløer ind, derfor er det en god ide at fore kassen med noget glat stof i starten, f.eks. et lagen. De kommer nemt til at hænge fast i frotte. Held og lykke med det. 
HESTETRÆF VED DALMOSE (4261) 4. WEEKEND I AUGUST. TJEK www.heste-nettet.dk/lodge/139390/ Marriage Creed Listen to each other Open your heart Value your union Express your trust
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|