Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vikar i folkeskolen, idræt...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 10:19

Jeg skal være vikar på den lokale skole - og jeg glæder mig!!

Men: Jeg skal bl.a. undervise i idræt! Nu var idræt ikke lige mit yndlingsfag i skolen...

Er der nogen, der har gode forslag til hvad man kan lave med de kære små?? (Det skal jeg nemlig selv finde på)

Det er 3.kl i idræt som sagt, jeg går stærkt ud fra det er udenfor, så "jorden er giftig" er nok ikke en mulighed.

Man vil vel altid gerne være populær, når det nu er første gang, så gerne noget sjovt...

Skal jeg bare spørge, hvad de selv har lyst til??

Andre undervisnings-fif modtages med kyshånd! (Er jo lidt nervøs, jeg har ALDRIG undervist før, og så bliver man bare kastet ud i det!)

Venlig hilsen

Dorthe

Vi har ret til at sige vores mening, men der er ingen, der forpligter os til at gøre det

Wraphø høst 2007 sælges... se nærmere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 10:25

Rundbold og fodbold var et hit da jeggik i skole, kan eg huske..

Og noget der hedder M-bold.. Ellers er der jo forskellige fangelege og orinteringsløb i skov eller bare på skolens grund..

Krone og bølge - En selvfølge

samt Sorte Perler

Frieserhingsteføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

Idræt...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 10:27

høvdingeboldt er vildt skægt! Det elskede jeg...

Dem der er vilde med sport kaster sig rundt og dem der ikke er så vilde behøver ikke kaste sig så meget rundt!

For guds skyld ikke stikbold...har stadig traumer af bolde ..det gør ondt ;-)

Ellers ved jeg det ikke lige ;-) Lidt mange år siden jeg har gået til idræt ;)

<3 med katten Bella <3
TØJ SÆLGES
Søger du barnepige nær Nørrebro? Har erfaring! Skriv til mig og vi kan finde ud af noget :-)
0
0
Svar på denne tråd

Stikbold..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 10:29

er da vildt sjovt, hehe.. Det skal bare være en blød bold.. Men jeg vil mene at høvdingebold og stikbold egner sig bedst indendørs..

samt Sorte Perler

Frieserhingsteføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 10:44

Mvh . Mette Lyngsfeldt

Jolly Jumper <3

0
0
Svar på denne tråd

Tak for forslag
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 11:09

Mette: Må lige tjekke hjemmesiden ud.

Havde også selv tænkt noget rundbold, fodbold, stikbold.

Det er så længe siden, jeg selv har spillet, at jeg dårligt nok kan huske reglerne.

Spørgsmålet er også hvad børn på 10 år kan (er man ikke ca 10 år i 3.kl??)

Venlig hilsen

Dorthe

Vi har ret til at sige vores mening, men der er ingen, der forpligter os til at gøre det

0
0
Svar på denne tråd

ja, altså
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 11:10

ja, altså jeg ønskede mig altid en idrætslærer der tog hensyn til de mere "følsommme" piger.. jeg var ikke særlig vild med alle de voldsomme lege hvor man som pige hurtigt bliver "lille" i forhold til de noget stærkere drenge hvilket jeg følte skete i fodbold... hvad med rundbold? det er en leg hvor alle kommer til og hvor alle har mulighed for at kunne "finde ud af noget" dem der ikke rammer godt løber så måske til gengæld bedre end dem som kan skyde langt...

I' m me.... and I'm perfect...

Ægte GUCCI solbriller SÆLGES -se mere på min præ.

0
0
Svar på denne tråd

Idræt...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 11:12

Altså da jeg var i grækenland... der spillede de høvdinebold ude i vandet ... ;-)

Det så ret skægt ud ;-) Så det kan vel osse lade sig gøre på græs ;-)

<3 med katten Bella <3
TØJ SÆLGES
Søger du barnepige nær Nørrebro? Har erfaring! Skriv til mig og vi kan finde ud af noget :-)
0
0
Svar på denne tråd

Til Yiip
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 11:14

Jeg var også selv en af de rolige piger...

Men jeg kunne godt lide rundbold, så mon ikke det bliver det??

Venlig hilsen

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Boldspil...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 11:29

... har jeg stadig "traumer" over fra skoletiden.

Vi skulle ALTID spille rundbold (eller et af de andre nævnte spil) - og jeg hadede det inderligt. Jeg er boldblind og er i øvrigt ikke specielt begejstret for holdsport, så det var afskyeligt at have "gymnastik".

For drengenes vedkommende stod den på fodbold hver gang - til min brors fortrydelse. Han var den eneste i klassen der ikke gik til det i fritiden og som i øvrigt ikke interesserede sig for det - ogderfor kendte han ikke reglerne og havde det generelt svært med det rædsomme spil.

Så mit råd vil være at finde på noget andet - noget HELT andet end den evindelige boldtortur. (gid F... havde den der opfandt boldspil)

Hvad med noget mere individuelt frem for holdspil/lege?

F.eks. en form for dans eller musiklege - eller nogen af de lege der nævnes på denne side - der er nok at vælge imellem!

£isbeth & Baloo
Accidental rudeness occurs alarmingly often.
Best to say nothing at all,
Albus Dumbledore
0
0
Svar på denne tråd

som vikar
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 11:35

i idræt var vi altid to lærere på. der var altså en der vidste hvad der var planlagt og som havde styr på det.

skal du være fast vikar i idræt? skolebiblioteket har med garanti nogle bøger om det med inspiration til lege og boldspil også af den mere sjældne art.

De er nogle lømler børnene. de tror at fordi der er vikar så er der fritime, man skal sætte sig igennem inden for de første 5 min, ellers er sagen tabt.

god fornøjelse

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 11:48
når jeger vikar i idræt spørger jeg læreren hvad de godt kan lide for at have nogle forslag i baglommen og jeg spørger dem hvad de har lyst til og siger at det kan de få lov til hvis det er muligt, de kan blive enige om hvad det skal være og de opfører sig ordentlig.

Indtræffer mine betingelser ikke, får de heller ikke lov til deres betingelser her forslaget, færdig, basta.

Plejer så at have nogle absolute hadelege som boldkastetræning eller lign i baghovedet.

Bortset fra engang har jeg aldrig skulle gære brug af min konsekevens og her varede det kun i 10 min, så kom de trissende og sagde de havde fundet ud af det og så fik de lov igen...

Hyggehejsa
Renana

Pony eller lille hest søges til ridning 1-2 gange om ugen
Skriv besked eller mail
0
0
Svar på denne tråd

FÆLLES MÅL
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 12:10

Vikarer skal også følge de opstillede mål fra UV ministeriet;

Formål for faget idræt

Formålet med undervisningen i idræt er, at eleverne gennem alsidige idrætslige oplevelser, erfaringer og refleksioner opnår færdigheder og tilegner sig kundskaber, der giver mulighed for kropslig og almen udvikling.

Stk. 2. Eleverne skal have mulighed for at opleve glæde ved og lyst til at udøve idræt og udvikle forudsætninger for at forstå betydningen af livslang fysisk udfoldelse i samspil med natur, kultur og det samfund, de er en del af. Eleverne skal opnå indsigt i og få erfaringer med vilkår for sundhed og kropskultur.

Stk. 3. Undervisningen skal give eleverne forudsætninger for at tage ansvar for sig selv og indgå i et forpligtende fællesskab.

---

Trinmål for faget Idræt:

Efter 2. klassetrin:

Kroppen og dens muligheder

Undervisningen skal lede frem mod, at eleverne har tilegnet sig kundskaber og færdigheder, der sætter dem i stand til at

udføre forskellige enkle former for løb, spring og kast

kontrollere grundlæggende bevægelser, først og fremmest gå, løbe, hoppe, hinke, vende og dreje

bruge spænding og afspænding

udføre simple balancer og krydsfunktioner

udføre enkle handlinger, først og fremmest kaste, gribe, sparke, aflevere og modtage med forskellige boldtyper

spille enkle boldspil med få regler

deltage i og forstå enkle idrætslige lege

deltage i lege og leglignende opvarmningsformer

udføre enkle grundtræningselementer

vise fortrolighed med bløde, hårde, faste og løse redskaber

udføre grundlæggende gymnastiske færdigheder i afsæt, svæv, landing, rulning, spring, vægtoverføring og forflytning samt vægt på armene

deltage aktivt i sanglege

anvende rytmiske bevægelser til forskellige musikformer

udtrykke forskellige figurer kropsligt

dramatisere enkle historier

følge enkle regler for adfærd i naturen.

Idrættens værdier

Undervisningen skal lede frem mod, at eleverne har tilegnet sig kundskaber og færdigheder, der sætter dem i stand til at

samarbejde med en eller flere om at lege

kende og anerkende fysiske forskelle mellem sig selv og andre

fortælle om oplevelser eller situationer, hvori der indgår bevægelse

overholde enkle spilleregler.

Idrætstraditioner og -kulturer

kende til og gennemføre nye og gamle lege

kende til lokalområdets muligheder for fysisk bevægelse, leg og aktivitet

kende til og deltage aktivt i forskellige kulturers lege og sanglege.

--

Efter 5. klassetrin:

Kroppen og dens muligheder

beherske flere former for løb, spring og kast

sammensætte grundlæggende bevægelser som løb-spring, løb-kast, afsæt-landing, rulle-hop og hop-fald

udvise sikkerhed i balancer og krydsfunktioner

udføre handlinger med forskellige boldtyper med såvel hænder som fødder

deltage i regelbaserede holdidrætter og små- og minispil

beherske enkle tekniske færdigheder i slagboldspil

indgå i og skabe forskellige idrætslige lege sammen med andre

turde deltage i legens udfordringer

kende opvarmningens formål og udførelse

kende til grundtræningselementerne

udarbejde og udføre små serier med behændighedsøvelser og gymnastiske elementer

anvende spænding og afspænding i forbindelse med gymnastiske færdigheder

anvende planer, rum, retning, tid, impuls og bevægelsesudslag med og uden musikledsagelse

mime og fortælle historier ved hjælp af kroppen og rummet

udtrykke stemninger med kroppen

deltage i friluftsaktiviteter

færdes i naturen ved hjælp af kort i kendt terræn

kende til bjærgning og livredning

kende metoder til at sikre sig selv i vand.

Idrættens værdier

udvise samarbejdsevne og social opmærksomhed i forhold til idrætslige aktiviteter

forstå egen rolle og eget ansvar i regelbaserede aktiviteter

kende fysiske ændringer i forbindelse med pubertet

acceptere forskelligheder i egne og andres færdigheder

erkende egne reaktioner i forbindelse med fysisk aktivitet, som vrede, glæde, skuffelse og udmattelse

reflektere over og fortælle om oplevelser og situationer, hvor bevægelse indgår

kende til kostens indflydelse på kroppens udvikling og præstationer

kende til elementære forhold om kroppens funktioner

forstå betydningen af fairplay.

Idrætstraditioner og -kulturer

kende til og afprøve gamle pige- og drengelege

kende lokalområdets muligheder for idrætsudfoldelse

deltage i udvalgte bevægelsestraditioner fra andre kulturer.

Husk et godt opvarmnings og udstrækningsprogram.

Held og lykke!!

Når du møder en hund på din vej,

skal du trække den i halen og tænke på mig

www.123hjemmeside.dk/ziggy2006

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 12:27
lige noget liggende sender en PB
0
0
Svar på denne tråd

Jeg glemte..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 12:42

da helt basket ball.. Mange skoler har kurve der kan indstilles..

Dertil vil jeg sige, at du skal glæde dig over at det er 3. klasse du skal have, så er de endnu ikke kommet i den alder hvor tøserne har menses smerter i op til flere uger

Vi kunne som regel altid vælge mellem to ting, da der altid var to lærere til idræt, fordi klasserne blev slået sammen..

samt Sorte Perler

Frieserhingsteføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

dkdkdkdkdk
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 12:52

Lige lidt sjov som opvarming (alternativ fangeleg):

Et barn udvælges som "fanger".

Hver gang han fanger en, skal de holde hinanden i hånden og fange en ny.

Når kæden når op på 4 børn, deler den sig. Dvs der er nu 2 "fange-par".

Og sådan fortsætter det til alle er fanget:)

Det er simpelthen så sjovt og de fleste børn vil engagere sig i det.

Held og lykke med jobbet:)

Hilsen Anja

0
0
Svar på denne tråd

Anja Anja
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 13:00

Anja Anja:

Den leg legede vi også, den er faktisk ret sjov..

En ting du ikke skal gøre, er at stille dig med en kop kaffe og sige til børnene "Bar løb, løb så længe i kan, hurtigere, hurtigere" de gjorde vores lærer engang, ham mistede vi alt respekten for..

|Anne-K|

Gør livet til en fest - Rid Irsk springhest (L)

Samsung Z-710, helt ny, sælges billigt

0
0
Svar på denne tråd

lad være med at sætte for meget i gang
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 13:13

Hvis jeg var dig ville jeg holde mig til det helt simple. Går ud fra at du kun har en klasse siden du kun er en lærer.

Jeg ville nok varme op med noget kædetagfat -som er den leg der er forslået af Anjaanja.

Derefter ville jeg lade dem spille folbold og rundbold -lade dem vælge hvad de vil, eller del dem i to hold og giv dem en halv time hver sted!

Og for guds skyld drop det med at du skal være populær -en vikar er kun populær, hvis de kan tage rø#¤¤ på dig :-)

Betty Boob: Trin målene bliver nok også nået endda

Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd

Idræt i folkeskolen
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 13:23

-

Kort og godt skal Dorthe L finde på aktiviteter der sætter eleverne i stand til at:

-

beherske flere former for løb, spring og kast

sammensætte grundlæggende bevægelser som løb-spring, løb-kast, afsæt-landing, rulle-hop og hop-fald

udvise sikkerhed i balancer og krydsfunktioner

udføre handlinger med forskellige boldtyper med såvel hænder som fødder

deltage i regelbaserede holdidrætter og små- og minispil

beherske enkle tekniske færdigheder i slagboldspil

indgå i og skabe forskellige idrætslige lege sammen med andre

turde deltage i legens udfordringer

kende opvarmningens formål og udførelse

kende til grundtræningselementerne

udarbejde og udføre små serier med behændighedsøvelser og gymnastiske elementer

anvende spænding og afspænding i forbindelse med gymnastiske færdigheder

anvende planer, rum, retning, tid, impuls og bevægelsesudslag med og uden musikledsagelse

mime og fortælle historier ved hjælp af kroppen og rummet

udtrykke stemninger med kroppen

deltage i friluftsaktiviteter

færdes i naturen ved hjælp af kort i kendt terræn

kende til bjærgning og livredning

kende metoder til at sikre sig selv i vand.

-

Og det dækker langbold og basket altså ikke optimalt. Eleverne skal også have atletik (kuglestød, diskoskast, længdespring, trespring, sprint, stafet...), dans, drama og teater, svømning (her skal en uddannet svømmelærer eller livreder hjælpe), orienteringsløb, behændighedsøvelser (kraftspring, kolbøtter, vejrmøller, håndstand..) Dengang jeg gik i skole spilelde vi enten badminton eller amerikansk fodbold, fordi det var det der intresserede vores lærer. Den går altså ikek længere. Der er fastsat nogle ret klare mål, om hvad eleverne skal have gennemgået på de forskellige klassetrin.

0
0
Svar på denne tråd

Betty Boop..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 13:31

hvorfor sækker basket og langbold ikke dette??

Selvfølgelig skal der laves andre ting, men hvorfor er lige disse to aktiviteter ikke gode nok..

samt Sorte Perler

Frieserhingsteføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

betty boop
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 13:38

nu er det mit indtryk at dorthe kun skal have denne klasse en gang. hvorfor man måske kan mene det er at overdrive det hvis hun skal nå hele pensum for 3 år igennem på ca 1½ time.

0
0
Svar på denne tråd

Fælles mål
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 13:43

Jeg skal være vikar på den lokale skole - og jeg glæder mig!!

Men: Jeg skal bl.a. undervise i idræt!

= Hun skal undervise i længere tid.

Basket og langbold dækker NOGEN af målene, men bestemt ikke alle. Derfor ville jeg lige pointere at det ikke er nok kun at spille lidt bold med ungerne. Langbold/rundbold etc er som regel opvarmningsspil, hvorimod basket, fodbold etc bliver brugt som discipliner hvor man kan øve sin bold-færdigheder og taktikplanlægning.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 14:22

Du kunne også bare låne fælles mål for faget idræt og kigge i, der står hvad eleverne skal kunne.

Men hende du er vikar for burde have lavet en årsplan for idræt, som du kan kigge i...

På min skole er det sådan at hvis man er væk skal der være en plan for ens vikar, så det kan du jo undersøge, hvis så der står noget i den plan du ikke er helt sikker i så er der sikkert nogle gode bøger på biblioteket:)

Men er det ikke atletik tid???

Jeg er idrætslærer og hos os er det atletik tid:)

Rigtig god fornøjelse, det er mit ynglingsfag:)

0
0
Svar på denne tråd

nu er sagen jo den...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 14:49

at skribenten af dette indlæg ikke er idrætslærer og derfor ikke kan lave alle de ting, som en uddannet idrætslærer kan/skal -uanset trinmål.

Der er helt sikkert atletik-tid, men dete r altså ikke noget, man springer ud i, når man ikke har prøvet at undervise før og ikke ved noget om idræt.

Desuden kræver atletik også meget planlægning og organisation og det syens jeg ikek man kan pådutte en ny vikar uden uddannelse.

De små poder skulle jo nødigt komme galt afsted

Betty Boob: du har forhåbenlig ingen børn i folkeskolen for med de krav de stiller til idræt, så vil jeg nødig vide hvad kravene er til de andre fag.

Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd

FÆLLES MÅL
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 15:10
Det er de krav der er opsat fra Fælles Mål, som alle folkeskolelærer arbejder udfra.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 15:11

Jeg har været vikar i 5 år før jeg blev lærer, og på den skole skulle man kunne opfylde de krav...

Men jeg tror, det er op til den enkelte skole, hvilke krav der stilles samt hvilke forældre man har med at gøre...

Jeg mener heller ikke at Dorthe bare skal springe ud i atletik, men der er jo en hel masse små gode deløvelser, man kan lave med de små som de ville have godt af at starte ud med, uden det behøver være de helt store udfoldelser.

Jeg ved da, der er en del atletik bøger, som beskriver de små deløvelser rigtig godt, dem kunne man jo godt prøve at kigge på..

Jeg synes godt man må stille krav til vikarene, det behøver jo ikke være et år fyldt med rundboldt , fodbold osv.

Man kunne jo lære noget af det selv.

0
0
Svar på denne tråd

Enig!!
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 15:12

Jeg er helt enig med £isbeth (Baloo) - jeg har også traumer over de evindelige boldspil i folkeskolen. Jeg HADEDE det (og den dag i dag spiller jeg heller ALDRIG bold!) Især når to elever skulle være vælger og vælge deres hold - det er ren tortur mod os, der blev valgt sidst - hver gang. :-( Den slags skulle forbydes ved lov!

Jeg ved intet om idræts-undervisningen, men for guds skyld - lad nu være med at spille bold hele tiden!

Marianne - bold-mongol

Gud sidder i himlen og ler af os mennesker fordi vi ikke tror på ham

Jostein Gaarder "Kabalemysteriet"

0
0
Svar på denne tråd

Fælles mål
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 15:12

Hvad er Fælles Mål?

Fælles Mål dækker over de to vigtigste sæt af faglige tekster til skolens fag og emner

• De bindende fælles nationale mål i form af fagformål, centrale kundskabs- og færdighedsområder (slutmål) og trinmål samt mål og bindende indholdsbeskrivelser for børnehaveklassen.
  • De vejledende læseplaner og beskrivelser af udviklingen i undervisningen frem mod trin- og slutmål. Når de lokale læseplaner og beskrivelser er endeligt godkendt af kommunalbestyrelsen bliver også de bindende - og dermed fælles - for den enkelte skole.

Se info her; http://www.faellesmaal.uvm.dk/

Alle lærere arbejder - forhåbentlig - udfra disse mål, og de fleste forældre burde tage et kig ind på denne side, for at se hvad ens barn egentlig skal kunne.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 15:16

Ja fælles mål for faget er en super god ide at have kigget på...

Jeg synes bare det er nemmere som lærer at have bogen i hånden end på coputeren. Jeg ved man kan låne den på biblioteket, ellers burde din skole have et eksemplar til dig:)

0
0
Svar på denne tråd

mener også at man skal stille krav til
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 15:21

en vikar, men på den anden side, så skal personen jo heller ikke brække halsen på det. Det er faktisk død-svært at have idræt i 3. klasse med børn, som man ikke kender og ikke har uddannelse til at undervise.

Og ja ALLE lærere skal arbejde ud fra de mål, men man kan ikke forvente at en vikar skal kunne opfylde alle de ting -sådan er real life!

Er selv uddannet lærer og har engang fået påduttet mig billedkunst i to år -det vil sige, at jeg startede med en 4. kl og fortsatte med dem i 5.

Jeg aner/anede intet om billedkunst og kunne ikke tegne akvarel mv. -nej vi opfyldte ikke målene, men det vidte min leder og sådan er det virkelige liv -de mindre "nødvendige" (jeg mener de er meget nødvendige) fag bliver nedprioteret...

Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd

Sanne...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 15:22
.. jeg kan se på din præsentation at du er lærer?? Så burde du da vide at FÆLLES MÅL eksisterer, og at der er krav på samme niveau som dem jeg har opsat, i alle fag???

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 15:32

Jeg mener heller ikke vikaren skal knække nakken på det, men man kan jo prøve sig lidt frem. Jeg synes de fleste elever i 3. klasse er meget taknemmelige for idræt, og synes for det meste det er skægt bare at være aktiv...

Jeg ved godt forholdene på skolerne er sådan at de fag bliver nedprioteret, hvilket vi alle sikkert er enige om er for dårligt. Men derfor bør vi som kollegaer være gode til at hjælpe vores vikarer til at få det maksimale ud af undervisningen...

Være gode til at råde og vejlede dem og ikke bare lade dem passe sig selv... ( det oplevede jeg tit som vikar...

0
0
Svar på denne tråd

ja selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 15:34

kender jeg til fælles mål. Hvor ser du da henne at jeg ikke gør...

Jeg skriver bare at tingene ikke altid er "sort på hvidt".

Man kan ikke forvente at en uuddannet lærer kan undervise efter de fælles mål -nogle af målene vil jo blive opfyldt, men ikek alle.

Derudover mener jeg ikke at man skal se Fælles Mål som en tjekliste, da det også afhænger at det enkelte individ/klasse -nogle klasser/elever kan jo slet ikke samarbejde og have sådan nogle kreative fag.

Her er lige nogle kommaer ,,,

Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd

rthiehoi
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 15:51

Som lille obs vil jeg oplyse, at trådstartes eget forslag med "Jorden er giftig" (hvis indendørs), normalt ikke er tilladt. det blev gjort forbudt på de fleste skoler fordi det "strsser børnene, så de falder og slår sig"..

*gud forbyde de skulle øve sig i at holde balancen*

Held og lykke med det hele. :)

/Klapperlappen *stud. skolelærer*

Tro, håb og kærlighed - men størst er kærligheden.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 17:17

Man må godt lege jorden er giftig, men man må ikke inddrage tagfat i legen, da de mener det bliver for farlig en leg så...

Så jo jorden er giftif er en god leg at lege, så man kan øve sig, men ikke noget med at fange hinanden imens;)

0
0
Svar på denne tråd

sikke en debat
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 18:47

Jeg dér fik startet!

Ja, som mange af jer har forstået, så er det bare et par enkelte timer, så mon ikke det går, at jeg dér ikke opfylder alle målene

Jeg skal starte på seminariet til sep. og er tilkaldevikar på den lokale skole, skal bare undervise en formiddag de næste to uger... so far...

Men tusinde tak for alle jeres råd & indput

Venlig hilsen

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 13:55
Du har jo fået masser af dejlige forslag, så jeg vil nøjes med at bede dig om at LADE VÆRE med at stille dig op og sige: "Nå børn, hvad har i lyst til at lave?" I bliver aldrig enige..

Dejligste
♥ ♥ ♥
♥ Med DSP'en Fanta & Welsh Cob'en Låddenhøjs Django ♥
-
www.langelandsfestival.dk
-Én uges hardcore druk! Skal du med?
0
0
Svar på denne tråd

vikar og
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 14:22

I mit første job som lærer, var jeg vikar i et år, hvor jeg blandt andet skulle undervise 8. klasse matematik. Nu havde jeg så bare ikke liniefag i matematik, men jeg var den eneste uddannede lærer der søgte, så jeg fik jobbet.

I 8. klasse skulle man så arbejde med regneark, som jeg anede en hujende fis om på det tidspunkt og jeg fravalgte helt at arbejde med det. Hvilket jeg gjorde den faste lærer helt klart, da hun kom tilbage. Således at hun kunne tage fat på det med det samme og få kompenseret for det.

Selvfølgelig skal man forsøge at leve op til Fælles Mål, men nogen gange kan man jo komme til kort som lærer. Så må man jo blot være ærlig omkring det, så der kan tages hånd om tingene senere.

I en idealverden havde vi liniefagsuddannede lærere i alle fag, som selvfølgelig kendte til alle mål. Sådan ser verden jo slet ikke ud i virkeligheden, med lærermangel og meget andet.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 14:25

Min datter, som skal starte i 2 kl. er godt træt af div. sanglege o.lign.

Syntes også dre burde være større udfordringer, at vælge imellem. Men kan se du har fået mange gode råd - så det bliver jo en smal sag :)

Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

rthwrtrrtj
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 15:19
aldrig fodbold der er altid nogle der hader fodbold ligesom mig så når vi har vikar og spiller fodbold står jeg bare og glor og får sældud for det så aldrig fodbold. spørg hvad de vil og se om der er nogle gode forslag eller rundbold stik bold en løbe tur i skoven eller andet

Medlem af dhpv klubben.

Se regnbuen ikke regnen.

Jeg søger en hest i odense som jeg kan passe... Har i en så kontakt mig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider